Verslininkai lopo švietimo spragas

Lietuvoje už privačias lėšas leidžiami vadovėliai ir įrengiamos laboratorijos automechanikams

Praėjusią savaitę didmeninės prekybos automobilių detalėmis bendrovė „AD Baltic”, priklausanti tarptautiniam ADI (Autodistribution International) tinklui, pristatė beveik dvejus metus trukusio projekto rezultatus – iš 13-os vadovėlių sudarytą automechanikų kvalifikacinio mokymo ir testavimo sistemą. Tą pačią dieną Kaune, Žemės ūkio universitete, buvo iškilmingai atidaryta kapitališkai suremontuota Inžinerijos fakulteto transporto ir jėgos mašinų auditorija su itin modernia įranga.

Trikalbė medžiaga

„AD Baltic” direktorius Tadas Mitrikas pristatydamas naują mokymo sistemą paaiškino, kad vadovėliuose ir kompaktiniuose diskuose ne tik detaliai nagrinėjami tipiniai automobilių mazgai ir agregatai, bet ir pateikiami žinių patikrinimo testai, klausimynai bei užduotys. Mokymo programa skirstoma į tris lygius: bazinį, pagilintą bei ekspertinį mokymą.

Sistemą įmonė kūrė vykdydama ES Leonardo da Vinči projektą, bendradarbiaudama su Vilniaus technikos kolegija, Vilniaus siuvėjų bei automechanikų mokykla ir Kuršėnų politechnikos mokykla. Pasidalyti savo patirtimi taip pat sutiko „AD Baltic” padalinio Latvijoje specialistai, taip pat ADI tinklo partneriai Ispanijoje „AD Parts” ir Didžiosios Britanijos kompanijos „Delphi” specialistai.

Mokymo medžiagos kokybės ekspertinį vertinimą atlikę Vilniaus Gedimino technikos universiteto dėstytojai šiam projektui negailėjo pagyrų.

Palankiai šį projektą įvertino ir praktinių mokymų dalyviai, rekomendavę vadovėlius visiems savo kolegoms. Tikimasi, kad vadovėliai bus naudojami ne tik Lietuvoje ir Latvijoje, bet ir kai kuriose kitose ES šalyse, todėl visa medžiaga pateikiama trimis kalbomis: lietuvių, latvių ir anglų.

Pirmojo vadovėlių tiražas – 8000 egzempliorių. Projekto vertė – 856000 litų, iš jų 214000 Lt finansavo bendrovė „AD Baltic”.

Bendras reikalas

„Tiesą sakant, investuodami į šį projektą mes nesitikime gauti kokių nors dividendų ar apčiuopiamos naudos. Tiesiog tikimės, kad kokybiška mokymo medžiaga padės sutrumpinti adaptacinį periodą, kurio paprastai prireikia visiems šviežiai iškeptiems mechanikams, pradedantiems dirbti automobilių servisuose. Kuo geriau jiems seksis, tuo geriau bus ne tik tuos žmones samdantiems autoverslininkams, bet ir visiems eismo dalyviams – mūsų keliais važinės techniškai tvarkingesnės mašinos, vadinasi, gyvensime saugiau”, – komentuodamas sprendimą imtis šio projekto vykdytojų funkcijų ir investuoti šimtatūkstantines sumas, aiškino T.Mitrikas.

Tiesa, „AD Baltic” vadovas pripažino, kad pateikdami bendrovės klientams metodines mokymo priemones jie tikisi sustiprinti savo, kaip solidžių verslo partnerių, reputaciją.

„Siekiame ne tik tiekti detales, bet ir pasiūlyti kitas verslui reikalingas priemones. Viena jų – ši mokymo sistema, leisianti mūsų klientams turėti apmokytus kvalifikuotus darbuotojus. Juo labiau kad pastaruoju metu vis daugiau patyrusių automechanikų emigruoja iš Lietuvos, o autoverslininkai susiduria su darbuotojų kvalifikacijos problemomis. Dar šiais metais planuojame surengti keturis apmokymus, kurių dalyviams bus įteikti naujieji vadovėliai”, – apie pirmuosius Lietuvoje tokio turinio vadovėlius, išleistus verslo iniciatyva, pasakojo T.Mitrikas.

Jei pasirodys, kad pirmosios vadovėlių partijos nepakaks, „AD Baltic” žadėjo pasirūpinti ne tik išleisti papildomą tiražą, bet ir papildyti medžiagą nauja informacija, susijusia su rinkoje debiutuojančių modernių automobilių aptarnavimu.

Klausiamas, ar šiuos vadovėlių komplektus galės įsigyti visi norintieji, T.Mitrikas teigė, jog kol kas juos ketinama pristatyti tik mokymo įstaigoms, bibliotekoms ir automobilių serviso įmonėms.

ŽŪU – „vardinė” auditorija

Panašią dovaną praėjusią savaitę gavo ir Žemės ūkio universitetas. Buvęs šios aukštosios mokyklos absolventas Romas Trainaitis, vadovaujantis modernia vakarietiška žemės ūkio technika prekiaujančiai ir aptarnaujančiai bendrovei „Rovaltra”, išleido per 100 tūkst. litų, už kuriuos buvo neatpažįstamai pakeista ŽŪU Inžinerijos fakulteto transporto ir jėgos mašinų auditorija. Čia ne tik padarytas kapitalinis remontas, bet ir iš esmės pakeistos dėstytojų darbo sąlygos.

„Kokybiškai parengtų specialistų deficitas jau senokai tapo verslo plėtros stabdžiu. ŽŪU studentai lig šiol savarankiškam darbui rengėsi narstydami senų rusiškų traktorių agregatus ir naudojosi beviltiškai pasenusia metodine medžiaga.

Tuo tarpu žinių apie techniką, su kuria dabar dirbama beveik visuose pažangiuose ūkiuose, katastrofiškai trūko. Kadangi tų institucijų, nuo kurių valios priklauso padėtis šioje srityje, galimybės taip pat ribotos, nusprendžiau pagal išgales prisidėti prie permainų”, – pasakojo „Rovaltros” direktorius.

R.Trainaitis pasirūpino, kad šioje auditorijoje studentai galėtų perprasti keleto svarbiausių žemės ūkio technikos agregatų veikimo principus – jis atgabeno suomiškų „Valtra” traktorių transmisiją ir variklį. Be to, auditorijoje įrengta šiuolaikiška „Multi Media” sistema, todėl dėstytojai gali kur kas efektyviau išdėstyti metodinę medžiagą.

„Reikėtų atkreipti dėmesį, kad nors šioje auditorijoje dirbama su „Valtra” agregatais, jų konstrukcija iš esmės nesiskiria nuo kitų Lietuvos rinkoje paplitusių žemės ūkio mašinų”, – pastebėjo R.Trainaitis.

ŽŪU docentas Aleksandras Kirka savo ruožtu patikino, kad „Rovaltros” pagalba keičiant auditorijas ir mokymo kokybę iš tiesų yra nepervertinama.

„Tai viena didžiausių ir reikšmingiausių investicijų per paskutinius 15 mūsų fakulteto gyvavimo metų. Itin svarbu tai, kad šis pavyzdys skatina ir kitus verslo žmones prisidėti prie gerų darbų. Jei ne jų supratimas, mūsų padėtis būtų iš tiesų labai vargana”, – pripažino A.Kirka.

Docentas patikino, kad permainos universitete ateityje leis sutaupyti šioje srityje dirbančioms bendrovėms.

„Priėmusios jaunus specialistus, kurie studijų metais neturėjo galimybių susipažinti su naujos kartos technika ir technologijomis, neišvengiamai tenka investuoti į papildomus mokymus. Tokie kvalifikacijos kėlimo būdai taip pat yra brangus malonumas. Padėdami universitetui šiandien jie tam tikra prasme taupo pinigus, kuriuos tektų išleisti ryt. Kita vertus, tiesioginės grąžos verslininkai tikrai negauna – tik mecenato titulą, moralinį pasitenkinimą ir akademinės bendruomenės pagarbą”, – sakė doc. A.Kirka.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.