Aptarnavimo vietose išsirangiusios eilės tapo kasdienybe.
Eilėse jau tenka laukti ne tik parduotuvėse ar gydymo įstaigose, bet ir pašto skyriuose, bankuose, valstybinėse institucijose, netgi kai kuriose mokymo įstaigose.
Pagrindinė eilių susidarymo priežastis – darbuotojų trūkumas. Aptarnavimo srityje, ypač prekyboje, neskubama kelti darbuotojams atlyginimų.
Kasos – tuščios
Pirkėja Jelena Lekavičienė pastebėjo, kad prekybos centruose kasininkės keičiasi kas kelis mėnesius.
„Jos turi dirbti ne vien kasoje, tvarkyti visą skyrių, bet ir šluoti teritoriją prie parduotuvės”, – teigė ji.
J.Lekavičienė stebėjosi, kad kartais, kai žmonių srautas būna didelis, mažesniuose prekybos centruose dirba tik viena kasininkė, nors yra kelios kasos.
Šią savaitę vienoje Klaipėdos parduotuvėje, kurioje yra devynios kasos, veikė vos dvi. Kai nutįso ilga eilutė ir žmonės pradėjo piktintis, klientus aptarnauti ėmėsi butelių supirkėja.
„Iki” atstovo ryšiams su visuomene Tomo Vaišvilos teigimu, prekybos centrų aptarnavimo kokybei atsiliepia emigracija.
Vasarą, kai į pajūrį atvyksta daug poilsiautojų, Klaipėdos parduotuvėse stengiamasi išlaikyti geresnį aptarnavimo lygį.
Todėl atostogų darbuotojai išleidžiami rudenį, dažniausiai rugsėjį.
Juos pakeičia laikini darbuotojai arba įdarbinami studentai bei moksleiviai.
Užkemša kortelės
Kylant algoms, kasininkės nebenori dirbti už mažą atlyginimą.
„Norfos mažmenos” atstovas Darius Ryliškis aiškino, kad „Norfoje” yra lanksti darbo užmokesčio sistema. Tai turėtų sulaikyti darbuotojus.
Darbo užmokestis nėra fiksuotas. Jis priklauso nuo aptarnautų klientų skaičiaus ir apyvartos.
Į kasininkės pareigas įeina ir salės darbai. Jos dirba keturias dienas po 12 valandų. Keturias dienas turi laisvas.
„VP Market” atstovė Viktorija Jakubauskaitė teigė, kad atsiskaitymo už prekes laiką pailgina banko kortelės. Daugėja žmonių atsiskaitančių šiuo būdu.
Problema – ir ne visai patikimi ryšiai tarp bankų ir parduotuvių. Gana dažnai pardavėjos priverstos po kelis kartus braukyti kortelę per skaitytuvą ir taip gaišti laiką.
Nereti atvejai, kai kortele pirkėjas apskritai negali susimokėti. Jei jis neturi grynųjų, tenka palikti prekes.
Pasiskirstė klientus
Lietuvos pašto Klaipėdos centriniame skyriuje neretai taip pat rangosi eilutė.
Žmonės vakar piktinosi, kad atsiskaityti pašte galima tik vienoje kasoje, nors jų čia yra daugiau. Jose kasininkės snūduriavo, tačiau klientų nepriėmė.
Kitose kasose aptarnaujami verslo klientai, gyventojai, atėję atsiimti pensijų bei socialinių pašalpų. Todėl vienos srities klientus pašte aptarnaujančioms specialistėms nepriklauso priimti klientų iš kitos srities.
Klaipėdos apskrities centrinio pašto direktoriaus pavaduotojo Kęstučio Dabravolskio teigimu, klientų antplūdis yra kiekvieno mėnesio 11-27 dienomis. Tuo metu per dieną priimama vidutiniškai 5,5 karto daugiau įmokų nei kitomis mėnesio dienomis.
Trūksta egzaminuotojų
Atsiranda vis naujų vietų, kur nutįsta eilės.
Kai valstybinė įmonė „Regitra” pradėjo egzaminuoti vairuotojus, teorijos egzamino tenka laukti dvi savaites, praktikos – daugiau nei mėnesį.
Per tą laiką būsimieji vairuotojai neretai pamiršta įgytas žinias.
Valstybinės įmonės „Regitra” Klaipėdos filialo vyresnysis specialistas Gintautas Nagelė sakė, kad eilėse tenka laukti, nes trūksta egzaminuotojų.
Jis pripažino, kad įtakos tam turi ir tai, kad apie 50 proc. egzaminus išlaiko ne iš pirmo karto.
Šiemet norinčiųjų laikyti egzaminus pikas prasidėjo liepos antrąją pusę. Rugsėjį dar jaučiamas žmonių antplūdis. Priešingai nei praėjusiais metais.
Laikančiam vairavimo egzaminą žmogui reikia skirti 45 minutes. Per dieną 8 „Regitros” specialistai gali egzaminuoti iki 60 žmonių. Klaipėdoje egzaminus laiko ir būsimieji aplinkinių rajonų vairuotojai.
Laukia tris savaites
Klaipėdos apskrities ligoninės Konsultacinės poliklinikos vedėja Vilija Platakienė teigė, kad žmonių minios plūsteli, kai iš rajonų atvyksta autobusai ir traukiniai.
Nirštantiems pacientams prie gydytojų kabinetų durų tenka tūnoti ištisas valandas. Dažnai laukiantieji su nerimu žvilgčioja į laikrodį, veržiasi pas gydytojus, nes, išvažiavus paskutiniam autobusui, tektų nežinia kur nakvoti.
Dar daugiau problemų kelia registravimosi poliklinikose nepatogumai. Iki trijų savaičių pacientams tenka laukti norint patekti pas kardiologą, ausų, nosies, gerklės gydytojus.
Anot V.Platakienės, poliklinikose jaučiamas gydytojų trūkumas, o dauguma dirba puse etato. Ji pastebėjo, kad miestiečiai iš rajonų atvykusių gyventojų eilėje neužleidžia.
Gydytoja pasakojo, kad eilės susidaro ir dėl pacientų nesąžiningumo. Kai kurie užsiregistravę ir paėmę taloną neatvyksta. Retas kuris grąžina jį į registratūrą.
Miesto poliklinikose jau daug metų nesprendžiamos ir eilių prie moterų konsultacijų problemos.
Užplūsta neturtingieji
Eilės bankuose nusidriekia kiekvieno mėnesio 10-15 ir 25-28 dienomis.
„Hansabanko” Klaipėdos regiono skyriaus valdytojas Vytautas Adomaitis teigė, kad nuo 10 iki 15 dienos gyventojai į bankus plūsta atsiimti pašalpų.
„Žmonės, kurie gyvena nuo lito iki lito, nori tą pačią dieną pasiimti pinigus. Jeigu jie galėtų gyventi be socialinių pašalpų, negaištų laiko stovėdami eilėse”, – teigė jis.
25-28 dienomis gyventojai eilėse stovi norėdami susimokėti įvairius mokesčius. Jaunesniems ir vidutinio amžiaus žmonėms V.Adomaitis siūlo atsiskaityti elektroninės bankininkystės, tiesioginio debeto būdu.
Tačiau V.Adomaitis pastebėjo, kad yra žmonių, kurie nepasitiki ir nenori išmokti naudotis naujomis paslaugomis.
Kai kurie vyresnio amžiaus žmonės į banką ateina pasiimti smulkias sumas pinigų. Taip irgi susidaro eilės.