B.Vėsaitei įgriso politikų reklama televizijoje

Socdemė Birutė Vėsaitė, nepaisydama, jog iki savivaldybių rinkimų liko pusmetis, ir to, kad politikai mielai reklamuojasi televizijoje, užsimojo nukirsti transliuotojus maitinančią politinės reklamos gyslą.

Seimo socdemė B.Vėsaitė iki šiol nepamiršusi, kaip 2004-aisiais, per prezidento rinkimų kampaniją, visi Lietuvos vaikai plėšė „Už Petrą, už Petrą, už Petrą”!, nusprendė, jog daugiau tokios reklaminės dainuškos per mūsų radiją ir televiziją nebesklis. Ji pasiūlė politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo įstatymo pataisą, draudžiančią „politinę reklamą garso ir vaizdo kūriniais”.

Seimas po pateikimo antradienį pataisai pritarė, o dabar ją pradės svarstyti Seimo komitetai, rašo dienraštis L.T.

Mažins korupciją

B.Vėsaitė L.T. teigė, jog pasiūlymas gimė kaip tik dėl įsimintinos Petro Auštrevičiaus reklamos.

„Ji reklamavo asmenį, bet nereklamavo jokių idėjų, jokio politinio turinio, – sakė parlamentarė. – Partijos du trečdalius lėšų išleidžia tokiai reklamai. Tai jeigu mes siekiame mažinti korupciją ar apskritai ją eliminuoti, aš manyčiau, pats teisingiausias kelias panašią reklamą uždrausti”.

Anot jos, reklamai eterio bangomis partijos išleidžia labai daug pinigų, todėl patiria nevienodas konkurencines sąlygas. L.T. socdemė aiškino, jog partijų atstovai ir taip gali puikiai sublizgėti televizijos politiniuose debatuose ar politinėse diskusijose. Vis dėlto, anot jos, tam tikra lėšų dalis galėtų būti skiriama politinės simbolikos ir partijos numerio rinkimų biuletenyje rodymui. „Tai būtų kompromisas, – teigė B.Vėsaitė. – Bet tada visi turėtų žaisti lygiomis sąlygomis. Iš tikrųjų nesinorėtų visai apynasrio užsirišti”.

Kiti bijo susipykti

Paklausus, ką apie tokį „apynasrį” mano kiti jos frakcijos kolegos, ponia Birutė pripažino, jog nepritariančių yra. „Jų argumentas toks: susipyksime su televizijomis, – sakė seimūnė. – Tačiau aš nemanau, kad pagrindinė lėšų dalis į televizijos kompanijas ateina iš politinių partijų. Tikrai ne. Verslas jas labiau finansuoja”.

L.T. duomenimis, rinkimų kampanijos reklamos sutartys su kai kuriomis didžiosiomis partijomis televizijos bendrovėms atneša nuo 0,5 iki 1 mln. litų pajamų. O juk tokių sutarčių prieš rinkimus gali būti sudaryta net ne viena. Tad televizijoms draudžiama nuostata būtų peilis po kaklu.

Prilygino narkotikams

LNK generalinio direktoriaus Pauliaus Kovo teigimu, kai kurios užsienio valstybės jau buvo įsivedusios tokį draudimą, tačiau po metų jį panaikino.

„Tegu Seimo nariai pasidomi, kas vyksta Europos valstybėse. Nejau jie mano, kad politika yra tas pats, kas ginklai, narkotikai ir visa, kas turi būti draudžiama? – nusistebėjo P.Kovas. – Jei bus uždrausta politinė reklama, tuomet ir pati politika atsidurs už įstatymo ribų”.

Neigiamai B.Vėsaitės sumanymą vertino ir TV3 generalinis direktorius Ramūnas Šaučikovas. „Mano nuomone, užuot draudus, reikėtų pasirinkti įvairesnes, labiau tinkamas reklamos formas, – sakė R.Šaučikovas. – Uždrausti yra pats lengviausias, bet neteisingas kelias”.

R.Šaučikovo teigimu, vakar transliuotojų asociacija jau parašė bendrą laišką, kur išdėstė savo požiūrį į siūlomą pataisą. Seimūnai, prieš priimdami galutinį sprendimą po komitetų svarstymo, galės jį pasiskaityti.

Linki gero klipo

Netiesioginis pataisos kaltininkas parlamentaras P.Auštrevičius posėdyje, kur buvo svarstoma minėtoji pataisa, nedalyvavo. Tačiau provokatoriaus kailyje tikino besijaučiąs kuo puikiausiai.

„Tą klipą „Už Petrą”! vertinu labai palankiai, – sakė parlamentaras. – Linkėčiau ir poniai Birutei sukurti panašų, kuris atspindėtų jos esmę. Kad jį vaikai gatvėse dainuotų ir po penkerių metų. O dėl pataisos, manyčiau, ji užsimojo per daug”.

Teko priminti, jog, B.Vėsaitės nuomone, klipas „Už Petrą!” buvo be jokių idėjų.

„Man atrodo, kad ne klipas turi turėti idėjų, o žmogus, apie kurį yra tas klipas. Tai aš ir linkiu kolegei turiningų idėjų”, – atsisveikino P.Auštrevičius.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "B.Vėsaitei įgriso politikų reklama televizijoje"

  1. uzdrausti

    Uzdrausti reikia politine reklama visose medijose, pirmiausia, aisku, televizijoje, radijuje, laikrasciuose. Politikai turi konkuruoti idejomis ir gerais darbais, o ne pinigais, isleidziamais uz reklama. O per rinkimini maratona apskritai turetu buti leidziama tik valdiski debatai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.