„Raketų” kursas į Nidą – vėl direkcijos rankose

Ir šiemet „Raketos” tipo laivai neplaukė Kuršių mariomis maršrutu Kaunas-Nida. Žadėję juo paleisti du savo laivus lenkai vėliau tokių ketinimų atsisakė. Tačiau yra vilties, kad trečias kartas nemeluos, kad kitų metų sezoną iš Kauno į Nidą plauks valstybinis laivas.

Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) direktoriaus pavaduotojas gamybai Mindaugas Šimkūnas „Vakarų ekspresui” sakė, jog ir pernai, ir šiemet nepavykus atnaujinti minėto maršruto, direkcija rankų nenuleidžia. Šiemet planus įgyvendinti jai sutrukdė valdžios kaita.

Teks įtikinti ministrus

Dar šiemet birželio pradžioje VVKD atstovai buvo įtikinę tuometinius ūkio ir susisiekimo ministrus, jog bendromis pastangomis reikia bandyti atnaujinti maršrutą, susijusį su šalies transporto, turizmo ir ūkio reikalais.

Buvo aptarti galimi finansavimo šaltiniai, parengtas pakankamai pagrįstas maršruto verslo planas ir pateiktas abiem ministerijoms. Tačiau pasikeitus abiem ministrams tenka vėl viską pradėti iš pradžių.

Iš kelių svarstytų variantų priimtiniausias, pasak M. Šimkūno, buvo siūlymas Ūkio ministerijai skirti dalį lėšų „Raketos” tipo laivui įsigyti iš vienos jos verslo paramos programų, o kitai daliai būtinų lėšų pasinaudoti lizingo paslaugomis. Nors įsigyto laivo atsiperkamumas nebūtų toks įspūdingas kaip statybų versle, tačiau jis vis tiek būtų.

Orientuojamasi į nebenaują laivą, turintį povandeninius sparnus. Tai galėtų būti ir „Polesios” tipo laivas, tačiau „raketa” geriausiai atitiktų visus poreikius. „Raketos” tipo laivas turi pakankamą greitį, nedidelę grimzlę, atvirą denį, talpina nemažai keleivių.

Užklasinė veikla

Paklaustas, ar kitais metais galima tikėtis „Raketos”, plaukiančios maršrutu Kaunas-Nida ir galbūt užsuksiančios į Klaipėdą, M. Šimkūnas atsakė: „Sunku ką nors prognozuoti. Mes dirbame, nenuleidžiame rankų. Klausimas nelengvas. Jeigu juo užsiimtų verslo subjektai, viskas būtų paprasta ir aišku. VVKD – valstybinė įmonė, jos tiesioginė paskirtis kita. Maršruto atnaujinimas – tarsi užklasinė veikla. Įmonės steigėjai ne visada teigiamai vertina tokią veiklą. Buvusius ministrus buvo pavykę įtikinti tokio maršruto reikalingumu, dabar bandysime kalbėti su naujais ministrais”.

Verslininkams nepavyksta

Idėja atgaivinti laivybos maršrutą iš Kauno į Nidą priklauso VVKD. 2004 m. ji bandė plukdyti keleivius „Zaria” tipo laivu „Deima” ir įrodė, kad tai galima daryti, nors jos laivas tam nebuvo pritaikytas – iki Nidos plaukė beveik 7 valandas.

Kadangi keleivių plukdymas nėra VVKD veiklos sritis, ji tik turi garantuoti šios srities verslininkams deramą infrastruktūros būklę, šios idėjos įgyvendinimą direkcija bandė perduoti privačiam sektoriui. 2005-aisiais keleivius šiuo maršrutu žadėjo plukdyti Trakuose įregistruota UAB „Nemuno linija”, su ja direkcija buvo sudariusi ir sutartį, tačiau privačiai bendrovei paleisti laivų nepavyko.

Šiemet Vidaus vandens kelių direkcija pasirašė netgi ketinimų protokolą su Lenkijos bendrove „Žegluga Gdanska”, turinčia didelę keleivių plukdymo tokiais laivais patirtį. Lenkai žadėjo dviem „Raketos” tipo laivais, beje, įsigytais iš lietuvių, plukdyti keleivius Kuršių mariomis maršrutu Kaunas-Nida. Dėl laivų užsukimo į Klaipėdą dar buvo abejojama. Pasak M. Šimkūno, lenkai didelių pastangų nedėjo. VVKD atstovai dar ketina susitikti su jais ir išsiaiškinti priežastis, dėl kurių jie nesiėmė šio verslo.

Nespėjo pasiruošti sezonui

Pradėti keleivius plukdyti maršrutu Kaunas-Nida „Nemuno linijai” nepavyko ir šiemet. Kadangi šio verslo imtis buvo žadėję lenkai, „Nemuno linijos” laivai būtų atlikę užsakomuosius reisus.

UAB „Nemuno linija” direktorius Alfredas Eitutis „Vakarų ekspresui” sakė, jog šiemet abu „Nemuno linijos” laivai – „Raketos” tipo „Aistė” ir „Polesės” tipo „Kristė”, turintys povandeninius sparnus, greitaeigiai, per valandą galintys nuplaukti 70 km, jau baigiami rengti plaukiojimui, tačiau sezonas artėja į pabaigą, tad nebeapsimoka jų plukdyti.

Pasak direktoriaus, šiemet nemažai laiko sugaišta tvarkant licencijavimo reikalus. Dabar lavai parengti pristatyti inspekcijai, kad būtų gauta licencija plukdyti keleivius.

Taigi kitais metais, ko gero, kursuos užsakomaisiais reisais ir du privatūs laivai. Paklaustas, ar „Nemuno linijos” laivai užsuks ir į Klaipėdą, A. Eitutis atsakė, kad jeigu bus pageidaujama, tai bus plaukiama iš Kauno ir į Klaipėdą. Pasak jo, tarp žmonių, besidominčių jo laivų galimybėmis, buvo norinčiųjų, kad jie plauktų į Klaipėdą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.