Nuo rugsėjo 25-osios Vilniaus Kongresų rūmus užtvindys bohemiška dvasia – čia prasidės nemirtingosios Giacomo Puccini operos „Bohema” repeticijos. Prieš pasinerdami į darbus, operą statantys menininkai susitiko su žurnalistais ir operos mecenatais. Režisierė Dalia Ibelhauptaitė, dirigentas Gintaras Rinkevičius, per 100 kostiumų operai kuriantis Juozas Statkevičius papasakojo apie ruošimąsi šiam išskirtiniam projektui. Spalio 25-ąją įvyksianti operos premjera taps neeiliniu įvykiu Lietuvos kultūros gyvenime.
Pagrindinius vaidmenis prieš 110 metų sukurtame, tačiau kaskart naują veidą atrandančiame kūrinyje atliks Edgaras Montvidas, savo partiją rengęs karališkajame operos teatre „Covent garden” Londone, neseniai iš gastrolių JAV grįžusi Joana Gedmintaitė, Maskvos didžiajame teatre dirbantis Dainius Stumbras ir laiko „Bohemos” vaidmenų repeticijoms nepagailėję aktyviai koncertuojantys Asmik Grigorian, Laimonas Pautienius, Egidijus Dauskurdis, Sandra Janušaitė, Arūnas Malikėnas.
„Puccini „Bohema” subūrė jaunuosius operos talentus, kurie Lietuvos publikai ir papasakos šią klasika virtusią istoriją – jauni apie jaunus. Noriu, kad šis jaunimas nebūtų tik „jauni, potencialūs”. Jie verti turėti savo neginčijamą vietą Lietuvos muzikiniame pasaulyje ir būti pripažinti kaip naujoji stiprių operos atlikėjų karta. Tai ryškios, drąsios, laisvos asmenybės. Tai karta, stipri savo tikėjimu, kad jai priklauso ateitis”, – teigė D. Ibelhauptaitė.
„Idėją Lietuvoje pastatyti „Bohemą” su Dalia brandinome ne vienerius metus. Nuo pat jos užuomazgų siekėme, kad šis pastatymas peržengtų tradicinės operos rėmus – vietos jam ieškojome net Užupio griuvėsiuose. Įvertinus daugybę aplinkybių, galiausiai „Bohemos” namais tapo Kongresų rūmai”, – pasakojo G. Rinkevičius.
„Pasaulyje jau seniai nebijoma operą statyti ne „teatrinėje dėžutėje” – opera vaduojasi iš griežtų rėmų ir tampa vis laisvesnė. Tai leidžia pritraukti vis platesnį klausytojų ratą, užmegzti artimesnį kontaktą tarp publikos ir atlikėjų. Džiaugiuosi, kad ir Lietuvoje opera, net ir išlaikydama tam tikrą tradiciškumą, nesustoja vietoje – kitaip ji nebūtų gyva, pagauli, įtikinanti”, – teigė projektą renginio svečiams pristačiusi teatro kritikė Rūta Oginskaitė.
„Bohema” – ketvirtasis bendras trijų garsių Lietuvos menininkų darbas. Savitu braižu išsiskiriantis D. Ibelhauptaitės, J. Statkevičiaus ir G. Rinkevičiaus kūrybinis tandemas jau yra pastatęs G. Verdi operas „Kaukių balius” ir „Likimo galia” bei R. Leoncavallo „Pajacus”.
Lietuvoje pagarsėjusią menininkų komandą papildė scenografas iš Anglijos Dick Bird, su D. Ibelhauptaite bendradarbiavęs Olandijoje statant S. Prokofjevo „Lošėjus” ir žinomas apšvietėjas Peter Mumford. Jis Lietuvos publikai jau pažįstamas iš praėjusį rudenį anšlago sulaukusio „Madam Butterfly” pastatymo Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (rež. Anthony Minghella) bei „Kaukių Baliaus”, kuriame dirbo su D. Ibelhauptaite. Šiuo metu intensyviai gaminamos dekoracijos ir siuvami kostiumai, kurie žiūrovus perkels į bohemišką 50-tųjų metų Paryžiaus menininkų aplinką.
Renginio režisierė ir prodiuserė D.Ibelhauptaitė džiaugiasi, kad „Bohemos” kūrėjų idėjos priimtinos ir jaunajai Lietuvos verslininkų kartai. Didingas himnas meilei didžiąja dalimi kuriamas privačių mecenatų lėšomis.
G. Puccini šedevras Vilniaus kongresų rūmuose bus rodomas 5 kartus – 2006 m. spalio 25, 27, 29 ir gruodžio 26, 28 dienomis. Bilietai nuo rugpjūčio 16 d. platinami per „bilietai.lt” sistemą ir Vilniaus kongresų rūmų kasoje.