Klaipėdoje ir vėl įsikurs šiuolaikinių menų meka – „PLArTFORMA”

Jūros šventės metu (liepos 22 – 24 d.) Klaipėdos Laivų remonto įmonės ir miesto piliavietės teritorijoje bei Tabako fabriko angare ir vėl įsikurs tarptautinis šiuolaikinių menų festivalis. Užgimęs akivaizdaus tokio renginio poreikio kontekste, po praėjusiais metais Klaipėdoje kartu su Švedijos kultūros produkcijos ir informacijos centru „Intercult” organizuoto festivalio „SEAS”, apstulbinusio žiūrovų gausa ir kritikos dėmesiu, šiemet šiuolaikinių vaizduojamųjų ir atlikėjų menų festivalis”PLArTFORMA”, jungiantis Lietuvos ir užsienio šalių menininkus, organizuojamas menininkų grupės „Žuvies akis’ bei partnerių – Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro – pastangomis.
Pagrindinė festivalio misija – bendrame kūrybiniame vyksme suvienyti skirtingų meno žanrų kūrėjus bei skirtingų regionų ir valstybių meninę patirtį ir saviraišką. Kartu tai ir galimybė atverti naujas kultūrines erdves, kūrybiniais projektais apgyvendinant kadaise buvusias urbanistinės ir pramoninės paskirties teritorijas. Šiuos siekius įkūnija ir pats festivalio pavadinimas, savyje jungiantis dviejų lietuvių ir anglų (nuoroda į tarptautinį charakterį) kalbų žodžių kamienus. Jei art visiems žinomas angliškas meno atitikmuo, tai platforma – terminas, dažnai vartojamas uosto aplinkoje. Tuo būdu „PLArTFORMA” tai – simbolinė sąšauka tarp urbanistinės ir kultūrinės aplinkos, nauja erdvė kūrybinei laisvei realizuotis, o tuo pačiu pramoninėms industrijoms virsti viešomis erdvėmis. Kartu tai – įvairiapusio ir daugiašalio kultūrinio bendradarbiavimo projektas, vienintelis tokio pobūdžio renginys ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione.
Pagrindinė festivalį vienijanti koncepcija sietina su paribio zonos geografinėmis ir metafizinėmis interpretacijomis. Semantiškai artimi terminai asociatyviai siejami su Lietuvos, kaip Vidurio Europos paribio; Klaipėdos kaip Lietuvos paribio; paties uosto kaip savotiško miesto paribio ir jūros bei sausumos sankirtos kategorijomis. Paribio zonoms priskirtinas ir pats menas / kūryba, nuolat traktuojama kaip tam tikra ribinė žmogaus veikla, priebėga nuo kasdienybės, o ir pats menininkas juk yra nuolat paribiais keliaujantis klajūnas.
Paribio samprata įkūnijama ir pačiame festivalio charakteryje, kur, nepaisydamos tradicinių meno šakų ribų, sąveikauja skirtingi žanrai, raiškos, galiausiai idėjos. Tokia meno sintezė, interakcija tapati laviravimui ties riba, naujų ribinių taškų paieškai, išsiskleidžiančiai į šiųmetiniame festivalyje pristatomą šiuolaikinio teatro, modernaus šokio, muzikos ir dailės kūrėjų bei jų grupių programą.
Choreografų flangui „PLArTFORMOJE” atstovaus jungtinė vienų įdomiausių ir originaliausių Lietuvos choreografų programa (inicijuojama Lietuvos šokio informacijos centro), kurioje savo darbus pristatys V. Jankauskas, A. Katinas, E. Skundytė, bei vienos garsiausių pasaulyje Roterdamo šokio akademijos (Nyderlandai) absolventų darbų kolekcija. Pastarąją į Lietuvą atsivežti padeda Karališkoji Nyderlandų Ambasada, o tarp kūrėjų savo darbus pristatys ir vienintelė šioje akademijoje studijavusi lietuvaitė – klaipėdietė Agnija Šeiko-Sarulienė.
Šiuolaikinio teatro pastatymus pristatys dvi Vilniaus institucijos: Audronio Liugos produkcija (Teatro ir kino informacijos ir edukacijos centro filialas) bei „Menų spaustuvė”. Pastaroji Klaipėdoje parodys Aido Giniočio režisuotą spektaklį „Atviras ratas”, reflektuojantį teatro laboratorijos charakterį, o A. Liugos produkcija – du režisieriaus Cezario Graužinio darbus: kaskart vis iš naujo užburiantį pasakojimą apie savęs ir meilės ieškojimą – vokiečių dramaturgo Rolando Schimmelpfennigo pjesę „Arabiška naktis” ir patį naujausią kūrinį, ką tik pristatytą festivalyje „Naujosios Dramos Akcija’05” Vilniuje – šiuolaikinės britų dramaturgijos lyderio Martino Crimpo pjesę „Pasikėsinimai į ją”. Ši pjesė – tai bandymas suvokti šiandieninio jauno žmogaus maišto prieš jį supantį pasaulį priežastis ir priemones bei tolimesnis „Cezario grupė” eksperimentas, pagrįstas principu, jog spektaklis vyksta ne scenoje, bet žiūrovų vaizduotėje.
Muzikos žanrui festivalyje atstovaus Švedijos atstovų duetas – Biggi Vinkeloe (saksofonas ir fleita) bei Donald Robinson (būgnai). Džiazo pasaulyje aukštai vertinami muzikantai, ilgamečiai daugelio džiazo festivalių dalyviai, išleidę ne vieną įrašų plokštelę ir aktyviai bendradarbiaujantys su šokio, teatro, dailės kūrėjais, klausytojus kerės virtuoziškomis džiazo improvizacijų galimybėmis. Netikėtais kūrybiniais rakursais ir eksperimentine dvasia turėtų sužavėti ir žinomas Klaipėdos performansų meistras Benas Šarka, festivalyje pristatysiantis savo naujausią mono-spektaklį „Iki galo, kiaurai”.
Be to, festivalyje dalyvaus ir šiuolaikinės dailės plastiką eksploatuojantys Lietuvos ir užsienio menininkai. Piliavietės teritorijoje ir senajame pilies bokšte visas tris festivalio dienas bus eksponuojami Arvydo Žalpio (Kaunas), Simo Dūdos (Vilnius), Jurgio Malinausko (Klaipėda) erdviniai objektai ir instaliacijos, o jachtų elingo patalpose – dviejų Vengrijos menininkų – Jįnos Sugįr ir Hajnal Németh – video instaliacijos. Sekmadienį žiūrovai galės pamatyti specialią dešimties trumpametražinių filmų programą „Moving North” (pristato NordScen ir Šiaurės šalių ministrų taryba). Kiekvienas filmukas – tai atskiras įvairių Skandinavijos šalių kino-menininkų pasakojimas apie šokį, tyrinėjant judesio ir erdvės santykius ir atskleidžiant kartais jumoristišką, kartais vizualiai įtaigų choreografijos polėkį.
Telieka pridurti, jog festivalio atidarymas liepos 22 d., 18:30 val., o bilietus į festivalio renginius bus galima įsigyti internete ir specialiose BILIETAI.LT platinimo vietose. Daugiau informacijos apie festivalį www.eb.lt ir www.zuviesakis.lt

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.