Prekybos miestelis naikina transporto netvarką

Tūkstančiams automobilių, kasdien atvykstančių į „Urmo” teritoriją, atnaujinama eismo tvarka

Prekybos miestelis „Urmas” – dažno kauniečio ar miesto svečio lankoma prekyvietė. Ne paslaptis, kad automobiliais atvykstantiems lankytojams čia ilgokai akis badė chaotiška transporto eismo sistema ir lyg neišvengiamos mašinų spūstys. Tačiau neseniai pradėtos diegti naujovės, atrodo, leis didelės teritorijos šeimininkams viską sudėlioti į savo vietas ir užtikrinti deramą transporto judėjimo bei stovėjimo tvarką.

Prie naujovių reikia įprasti

Prieš dvi savaites prekybos miestelio „Urmas” teritorijoje, užimančioje per 15 hektarų ploto, pradėtas horizontalusis kelio ženklinimas, nurodantis kitokią transporto srautų judėjimo tvarką, nei anksčiau buvo įprasta.

Žvelgiant į naujai nudažytas rodykles bei brūkšnines linijas, matyti, kad nuo šiol automobiliai, įvažiavę į prekyvietės teritoriją iš Taikos prospekto, iškart galės judėti kairėn – link rytinės galerijos, arba dešinėn – greta vakarinės galerijos. Lygiai taip tuo pačiu keliu automobiliai galės ir sugrįžti atgal, išvažos link. Tuo tarpu anksčiau vairuotojai buvo įpratę prie vienpusio eismo ir turėdavo apvažiuoti visą stovėjimo aikštelę.

„Kadangi savo išore smarkiai keičiasi pats prekybos miestelis, tai jam neišvengiamai reikalingi ne tik rekonstruoti pastatai, bet ir atnaujinta infrastruktūra. Būtent šie procesai pastaruoju metu ir yra vykdomi. Kol kas vairuotojams dėl diegiamų eismo naujovių atsiranda šiokių tokių nepatogumų, tačiau visi jie laikini. Manome, kad visi atvykstantys pirkėjai greitai pripras prie tokios tvarkos ir įvertins jos privalumus”, – kalbėjo prekybos miestelio „Urmas” marketingo projektų vadovas Jonas Plenta.

Bandys išvengti spūsčių

Pašnekovas pridūrė, kad kol kas automobilių stovėjimo aikštelėse pastatyti ne visi numatyti kelio ženklai, o ir pati eismo schema dar nėra baigta braižyti iki galo. Anot jo, penkiolikos hektarų ploto teritorijai deramai sutvarkyti prireiks kiek daugiau laiko, o kelių savaičių tam tikrai nepakaks.

Prekybos miestelio „Urmas” marketingo projektų vadovas pastebėjo, kad ypač nedėkingos oro sąlygos kliudo vykdyti darbus numatytu tempu. Be to, gausiai lankomoje prekyvietėje kelio ženklinimo darbus dažnai tenka atlikti vakarais, kai visa teritorija ištuštėja. J.Plentos turimais duomenimis, prekybos miestelyje „Urmas” per dieną vidutiniškai apsilanko beveik pusdevinto tūkstančio automobilių.

Viena pagrindinių priežasčių, paskatinusi „Urmo” vadovus ieškoti bei imtis priemonių chaotiškai eismo situacijai gerinti, – nuolat susidarydavusios transporto spūstys.

„Naujai įdiegtas dvipusis eismas daugeliui vairuotojų sutrumpins važiavimo kelią, o tai turėtų padėti išvengti spūsčių. Iš tiesų žmonės anksčiau reikšdavo nepasitenkinimą, kad norėdami apvažiuoti kelias galerijas pakliūdavo į spūstis ir sugaišdavo pernelyg daug laiko”, – sakė J.Plenta.

Be viso to, naujai nubraižius ne tik eismo kryptis žyminčias rodykles bei linijas, bet ir paženklinus automobilių stovėjimo vietas, tikimasi dar bent šimtu padidinti pastarųjų skaičių. Tad prekybos miestelis „Urmas”, jo atstovų skaičiavimais, turėtų vienu metu sutalpinti iki trijų tūkstančių transporto priemonių.

Vietoje policininkų – apsaugininkai

„Vairuotojai vis dar pratinasi prie naujovių, todėl dar per anksti sakyti, kad atnaujinta transporto judėjimo tvarka jau davė ryškių rezultatų, tačiau situacijos pagerėjimas pastebimas. Be to, neretai pasitaiko ir nedrausmingų vairuotojų, kurie netvarkingai palieka savo transporto priemones ir nepaiso tam tikslui skirtų linijų. Toks jų aplaidumas sukelia trukdžių eismui, tačiau visa tai aktyviai prižiūri ir reguliuoja mūsiškė apsaugos tarnyba, – kalbėjo J.Plenta. – Policijos pareigūnų pagalbos, reguliuojant eismą, dar neprireikė. Apsaugininkai puikiai susitvarko su savo užduotimis ir apsieina be incidentų, todėl visi pažeidimai apsiriboja perspėjimais ir geranoriškais prašymais laikytis tvarkos”.

Paklaustas, kiek kainavo naujos eismo schemos sukūrimas ir įdiegimas, J.Plenta neįvardijo tikslios sumos, tačiau patikino, kad tam prireikė nemenkų investicijų. Juolab kad kelio ženklinimas dar tik įpusėjęs, o baigti darbus prognozuojama maždaug po mėnesio. Tikimasi, kad tiek laiko pakaks, jog vairuotojai pagaliau įprastų ir deramai elgtųsi ne tik tvarkingai judėdami į rodyklėmis nurodytą pusę, bet ir važiuodami nedideliais žiedo formos apsisukimais, mat kol kas jie retkarčiais to nepaiso bei sukelia problemų ne tik sau, bet ir kitiems.

Pašnekovas pridūrė, kad, be horizontaliojo ir vertikaliojo kelio ženklinimo, yra numatytos vietos, kur turėtų atsirasti ir nedideli žalieji plotai, augmenijos kampeliai, šviestuvai bei suoleliai. Būtent nedideliuose žiedo formos apsisukimuose želdiniai turėtų atsirasti jau artimiausiu metu, todėl „Urmo” atstovai viliasi, kad vairuotojai nepažeidinės elementarių važiavimo žiedu taisyklių ir neištryps ten atsirasiančios žalumos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.