Vakar vidurdienį ant Biržos tilto sustoję praeiviai stebėjo neįprastą reginį. Nuo šalia „Meridiano” stovinčio pontono po vandeniu buvo nuleistas naras.
Kadangi oro sąlygos buvo tinkamos, vakar buvo pradėti povandeniai laikino tilto per Danės upę statybos darbai. Tiesa, vandens lygis upėje buvo pakilęs dar daugiau – 30 centimetrų, tad narui reikėjo dirbti būnant 4,5 metro gylyje.
Būsimojo laikino pėsčiųjų tilto vietą žymėjo per upę nutiesta virvė. Naras turėjo surasti į vandenį nuleistą virvės galą ir toje vietoje įsmeigti virbą – taip pažymėti būsimos tilto kolonos vietą.
Apžiūrėjęs dugną naras konstatavo, kad jis švarus, nėra jokio dumblo, tad galima pilti skaldą.
„Matomumas po vandeniu labai geras. Kadangi vėjas pučia iš jūros pusės, jis į Danės upę atnešė jūros vandenį. Jei čia būtų upės vanduo, reikėtų dirbti apgraibomis, nes matyčiau vos keliasdešimt centimetrų”, – pasakojo iš vandens išnėręs naras Sigitas Mieliauskas.
Vos keletą minučių po vandeniu pabuvęs naras pripažino, kad tai labai sunkus darbas. Kad pavyktų vaikščioti upės dugnu tenka užsidėti kone tiek pat, kiek ir pats naras sveriantį kostiumą. Vien švininiai batai sveria po 16 kilogramų.
„Prieš 15 metų Palmira Galkontaitė, kuri vedė laidą „Atleisk”, norėjo išbandyti naro kostiumą, bet vos tik jį užsidėjo – keliai sulinko…” – prisiminė bendrovės „Hidrostatyba” narų darbų vadovas Algirdas Aužbikavičius, darbams vadovavęs nuo kranto.
Jis per raciją pasakojo, į kurią pusę narui eiti, kad pasiektų reikiamą tašką. Naro buvimo vietą žymėjo iš po vandens besiveržiantys oro burbulai.
S. Mieliauskas pasakojo, kad svarbiausia po vandeniu išmokti kvėpuoti. Kiekvieną kartą įkvėpiant tenka įdėti daug pastangų, be to, po vandeniu reikia ir dirbti – kalti, pjaustyti metalą, virinti.
„Užsimoji po vandeniu su kūju, jis ir neša tave atgal… Reikia išmokti koordinuoti judesius”, – pasakojo S. Mieliauskas.
Jam vakar dar ne kartą teko nerti po vandeniu – išlyginti supiltą skaldą, į vietą nuleisti specialias plokštes, ant kurių bus statomos laikinojo tilto kolonos.
Šis tiltas turėtų būti pastatytas iki metų pabaigos. Jis kone iki kito rudens tarnaus pėstiesiems – tol, kol vyks Biržos tilto restauracija, planuojama, prasidėsianti kitąmet.