Pirmadienio rytą pradėjo skęsti prie AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės krantinės stovintis laivas „Donna”, vadinamas bešeimininkiu.
Beje, šis laivas, Klaipėdos uoste stovintis jau kelerius metus, skęsta nebe pirmą kartą. Pamesto laivo gelbėjimu teko rūpintis VLG darbuotojams. Vos ne visą dieną iš jo buvo pumpuojamas vanduo į priplukdytą baržą. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto priežiūros tarnybos specialistai prie avarijos ištiktos „Donnos” pastatė boninę užtvarą. Į pagalbą atskubėjo ir laivas „Šarka”, žodžiu – rūpesčių pakako.
Su Panamos vėliava plaukiojęs laivas „Donna” priklausė užsienio kompanijai „Rico Maritime LTD”, kuri, spėjama, bankrutavo. Jis į Klaipėdą užsuko 1998-ųjų rugsėjo pabaigoje, ketinta remontuoti.
„Vakarų eksprese” jau buvo rašyta, kad dėl „Donnos”, kaip ir dėl kitų mūsų uoste be priežiūros paliktų laivų, vyko teisminiai procesai. Uosto direkcija siekė, kad laivas būtų pripažintas bešeimininkiu ir perduotas Valstybės turto fondui, kad pastarojo specialistai nurodytų, ką su juo daryti toliau. Be visų šio laivo keliamų problemų – ima ir pradeda skęsti – Uosto direkcija norėtų atgauti nesumokėtus rinkliavų mokesčius.
Ko gero, šis laivas daugiau neplaukios, jį reikėtų supjaustyti ir atiduoti į metalo laužą, tačiau, kad tai būtų galima padaryti, reikia išspręsti juridinius klausimus. Uosto direkcijai dar kartais tenka rūpintis ir mokėjimo už tokių laivų gelbėjimo operacijas klausimais.