Stokojant darbuotojų tenka gręžtis į technologijas

Pastaruoju metu didžiųjų Lietuvos miestų prekybos centruose po darbo ir ypač savaitgaliais prie kasų nusidriekia nemenkos eilės. Trūksta salės darbuotojų, ir šią problemą prekybininkai sprendžia investuodami į modernesnę techniką.

Sumažinti eiles suinteresuotas kiekvienas prekybos centras, tačiau kiekvienas jų šias problemas sprendžia savaip. Pavyzdžiui, „Rimi Lietuva” vasaros laikotarpiu įdarbino nemažai studentų. Anot bendrovės atstovės spaudai Ramintos Česnulienės, darbuotojų problema taps aktualesnė rugsėjo mėnesį, kai studentai grįš tęsti studijų.

„Personalo skyrius žino šią bėdą, tad iš anksto ieškome darbuotojų. Taigi didelių sunkumų dėl darbuotojų stokos neturėtų susidaryti”, – aiškina Česnulienė. Ji pripažįsta, kad kasininko darbo vietos įrengimas yra vienas svarbesnių klientų aptarnavimo kokybę lemiančių veiksnių, todėl tinklas nuolat investuoja į šias sistemas. Šiuo metu „Rimi” veikia kompiuterinės kasų sistemos, tačiau daugelyje jų yra likę adatiniai spausdintuvai, kurie veikia lėčiau nei terminiai.

Trūksta vyrų

Tokios pat kasų sistemos ir adatiniai spausdintuvai įdiegti ir „VP Market”, valdančiam „Maximos” tinklą, priklausančiose parduotuvėse. Šiuo metu „VP Market” administracija atostogauja, todėl detalesnių komentarų LŽ gauti nepavyko.

Bendrovės „Palink”, valdančios „Iki” prekybos tinklą, vadovas Aidas Mackevičius sako, kad iš tiesų jiems labiau trūksta sandėlininkų ir vairuotojų. Salės darbuotojų vienaip ar kitaip pavyksta surasti.

„Daugelis vyrų, kurie dirbdavo šiuos darbus, emigravo į užsienį, kiti išėjo dirbti į statybų sektorių, todėl šios kategorijos darbininkų mums trūksta”, – sako Mackevičius. Jis džiaugiasi, kad salės darbininkų stygiaus problemai užbėgta už akių iš anksto – „Iki” pakeitė daugiau kaip 600 iki šiol veikusių kompiuterinių kasų sistemas. Toks sprendimas 62 parduotuvėse leido atsisakyti 100 kasų. Anot A.Mackevičiaus, vidutiniškai vienoje kasoje dirba 2 darbuotojai.

Trumpesnės eilės

Pasaulyje rinkos ekspertai yra apskaičiavę, kad modernios kasų sistemos pardavėjui padeda vidutiniškai 30 proc. sparčiau aptarnauti klientą. Anot Mackevičiaus, „Iki” laikosi principo, kad eilėje nebūtų daugiau nei 6 žmonių. Atsiradus naujiesiems kasos aparatams parduotuvėse gerokai paspartėjo prekių kodų nuskaitymas, todėl pirkėjams tenka mažiau laiko sugaišti prie kasų. Be to, lengviau ir greičiau galima vykdyti įvairias rinkodaros akcijas – kasos aparatas „primena”, kad prekė dalyvauja akcijoje.

„Ryškėja tendencija, jog šiuolaikiniam pirkėjui svarbu apsipirkti greitai ir patogiai. Todėl mūsų pačiu laiku skirtos investicijos į modernius didelės spartos kasos aparatus bei papildomus darbuotojų mokymus neabejotinai pasitvirtino – pirkėjų srautas nuolat didėja”, – sako Mackevičius.

„Iki” į naujas kasų sistemas investavo 10 mln. litų. Anot Mackevičiaus, naujuosiuose terminaluose pirmą kartą Lietuvoje nebebus naudojamos popierinės kontrolinės kasos juostos – jas pakeis elektroninė kontrolinė juosta, duomenis sauganti kompiuterinėse laikmenose. Pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus kontrolinės kasos juostos turi būti saugomos dvejus metus – pardavėjai turi juos kaupti ir sandėliuoti. Tai nėra patogu ir praktiška. Apskaičiuota, kad „Iki” tinklo parduotuvės sutaupys 132 tonas popieriaus.

Mackevičius skaičiuoja, kad naujos kasų sistemos prekybos tinklui padės sutaupyti apie 200 tūkst. litų per metus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.