Pedagogų trūkumas – kasmetinė problema

Tiek miesto, tiek rajono mokyklose šiemet vėl trūksta mokytojų. O į valdžios viltis didesniais atlyginimais į mokyklas privilioti daugiau jaunų specialistų praktikai žiūri skeptiškai.

Ne visos uostamiesčio mokyklos gali ramiai ruoštis mokslo metų pradžios šventei. Kai kurios vis dar ieško trūkstamų specialistų.

Atlyginimų augimas nepadės

„Aukuro” vidurinė mokykla iki šiol nerado matematiko. Biologijos, informacinių technologijų bei chemijos mokytojus, pasak mokyklos vadovės Lygijos Virkšienės, šiaip ne taip „sužvejoti” pavyko.

Vadovės teigimu, kiekvienais metais tenka ieškoti ir anglų kalbos specialistų. Šiemet ši problema išsisprendė, tačiau tokia dažna pedagogų kaita, pašnekovės nuomone, nėra sveikintinas dalykas.

Vadovė sako pritarianti iniciatyvai didinti jaunų pedagogų atlyginimus, tačiau tvirtina netikinti, kad keliasdešimt procentų išaugęs užmokestis tarnystę mokykloje pavers patrauklesne.

Vilčių, kad vis augantis pedagogų atlyginimas išspręs problemą, nepuoselėja ir laikinai Hermano Zudermano mokyklos vadovės pareigas einanti Jolita Grigaitienė. Anot jos, toks užmokesčio už pedagoginį darbą padidėjimas – tiesiog juokingas, o jaunimas ir toliau vengia mokyklos.

Kasmetinis rūpestis

J. Grigaitienė pastebi, kad trūkstamų specialistų paieška tampa kasmetiniu rūpesčiu.

Anot jos, jau apie penkerius metus iš eilės trūksta chemijos bei technologijų berniukams mokytojų, ketverius metus – matematikos specialistų.

Mokykla vis dar ieško geografijos mokytojo. Matematiką, anot pašnekovės, šiaip ne taip rasti pavyko, tačiau tik dešimčiai pamokų, todėl teks ieškoti dar vieno specialisto.

O Klaipėdos miesto bendrojo lavinimo mokyklų vadovų asociacijos pirmininkas bei „Vyturio” mokyklos vadovas Vladimiras Genutis tvirtina, kad uostamiesčio mokyklose apskritai trūksta kvalifikuotų specialistų – baigusių aukštąjį mokslą ir turinčių pedagogo kvalifikaciją.

Tačiau tokių specialistų veržimosi į mokyklas V. Genutis sako artimiausiu metu nesitikintis.

„Kyla pedagogų atlyginimai, tačiau jie kyla ir privačiame sektoriuje. O mokytojo darbas moraline prasme vis sunkėja. Visuomenė, vaikai genda. Visi reikalauja teisių, bet pareigų pripažinti nenori”, – aiškina mokyklos vadovas.

Nevykdys Vyriausybės nutarimo

Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjos pavaduotojos Virginijos Kazakauskienės, bene labiausiai uostamiesčio mokyklose trūksta technologijų berniukams mokytojų.

Dėl ankstyvojo užsienio kalbų mokymo atsiradusią anglistų stygiaus problemą, pašnekovės teigimu, jau pavyko išspręsti. Jų vietą užėmė persikvalifikavę pedagogai.

Artimiausiu metu bus bandoma papildyti ir matematikų gretas. V. Kazakauskienės teigimu, Švietimo skyrius jau kreipėsi į Tęstinių studijų institutą prašydamas sudaryti perkvalifikavimo į matematikos mokytojus programą. Dabar, anot pašnekovės, svarbiausia, kad pedagogai norėtų ir ateitų mokytis.

Kur kas liūdnesnė padėtis rajono mokyklose. Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vadovas Algirdas Petravičius net baiminasi, kad šiemet mokyklos bus priverstos nevykdyti Vyriausybės nutarimo neviršyti maksimalaus pedagoginio darbo krūvio, mat su turimais anglistais, fizikais, chemikais bei matematikais įgyvendinti ugdymo planą būtų sudėtinga.

Be šių specialistų rajono mokyklose stinga specialiųjų pedagogų, logopedų, psichologų. Anot A. Petravičiaus, taip yra todėl, kad dėl integracijos specialiųjų poreikių turinčių vaikų skaičius mokyklose nuolat auga.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.