„Klaipėdos nafta“ pasirengusi priimti didžiakrūvius tanklaivius

Be Būtingės terminalo, Lietuva turi dar vieną alternatyvą aprūpinti žaliava bendrovę „Mažeikių nafta“, kurios valdytojams Rusija nedviprasmiškai grasina visiškai nutraukti naftos tiekimą „Družba“ naftotiekiu.

„Jau dabar įmonė gali patenkinti „Mažeikių naftos“ reikmes, priimdami į Klaipėdos jūrų uostą atplaukusius didžiakrūvius „Panamax“ tipo tanklaivius su įmonei reikiama žaliava“, – Valstybės įmonės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Jurgis Aušra teigė dienraščiui „Lietuvos rytas“.

Šios per metus apie 7 mln. tonų naftos produktų galinčios perkrauti įmonės vadovas taip pat sakė, kad žaliavos „Mažeikių naftai“ priėmimas ir tolesnis transportavimas netrikdytų dyzelino, šviesiųjų naftos produktų eksporto į kitas užsienio šalis per Klaipėdos uostą.

„Mūsų įmonės įrenginiai leidžia naftą iš tanklaivių iškart pumpuoti į cisternas geležinkelio estakadoje. Suformuoti traukinių sąstatai vienas po kito iškeliautų į Mažeikių įmonę“, – aiškino J.Aušra.

Visu pajėgumu dirbančiai naftos perdirbimo įmonei per mėnesį reikia maždaug 500-600 tūkst. tonų žaliavos. Išgilintose Klaipėdos uosto krantinėse gali švartuotis 100 tūkst. tonų talpos tanklaiviai.

Vadinasi, keturių reisų per mėnesį pakaktų, kad „Mažeikių nafta“ nejaustų jokio žaliavos stygiaus.

„Nutraukę žalios naftos tiekimą Latvijai rusai paklupdė vien tiktai eksportui pritaikytą Ventspilio uostą, tačiau Lietuvos padėtis kitokia – per savo uostus naftą galime ir eksportuoti, ir importuoti“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktorius Sigitas Dobilinskas.

Pirmąkart panaudoti Klaipėdos uostą kaip alternatyvų kelią apsirūpinti nafta bandyta dar tuomet, kai nesubyrėjusi Sovietų Sąjunga Lietuvai buvo paskelbusi ekonominę blokadą.

Tąkart vienoje importui nepritaikytoje „Klaipėdos naftos“ krantinėje sėkmingai iškrauti keli tanklaiviai.

Blokados grėsmė galutinai subliūško Būtingėje pastačius reversinį, didžiakrūvius tanklaivius galintį priimti naftos produktų importo ir eksporto terminalą. Vėliau modernizuota „Klaipėdos nafta“ – įrengtos giliavandenės krantinės, pastatytos didžiulės talpyklos.

Projektinis „Klaipėdos naftos“ pajėgumas – 7 mln. tonų benzino, dyzelino per metus.

Atsiradus poreikiui, įmonė galėtų priimti ir 10 mln. tonų krovinių, iškrauti laivais atplukdytą žalią naftą.

„Klaipėdos nafta“ savo galimybes patikrino tiekdama iš Venesuelos plukdomą pigesnį kurą – orimulsiją – Lietuvos elektrinei.

Šįmet jau priimtas 60 tūkst. tonų laivas, laukiama atvykstant dar vieno. Nors krauti orimulsiją yra sudėtingiau nei naftą, viskas vyksta sklandžiai.

Pagal panašią schemą įmanoma krauti ir tanklaiviais atplukdytą naftą. Neseniai pasistačiusi dar du didžiulius 32 tūkst. kubinių metrų talpos rezervuarus „Klaipėdos nafta“ dalį Mažeikių įmonei reikalingos žaliavos galėtų saugoti savo talpyklų parke.

„Mažeikių nafta“, dirbdama minimaliu režimu, per parą perdirba 13-14 tūkst. tonų naftos. Tiek žaliavos įmonė tikisi sukaupti -jos užtektų daugiau negu 20 dienų. Tanklaiviais plukdoma nafta užtikrintų įmonės gyvybingumą.

Pastaruoju metu, sumažėjus iš „Mažeikių naftos“ eksportuojamų produktų kiekiui, Klaipėdos įmonė jau dabar gali priimti tanklaiviais iš kitų pasaulio regionų vežamą naftą, laikyti ją ištuštėjusiose talpyklose.

Jūrų uosto specialistai stebisi, kodėl valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ naftos produktus traukiniais iš Klaipėdos į Mažeikius gabena lanku per Radviliškį ir Šiaulius, kai yra kitas, gerokai trumpesnis kelias per Darbėnus ir Skuodą.

Naftos tiekimo problemų būtų dar mažiau, jeigu iš Klaipėdos nutiestas 30 kilometrų ilgio vamzdynas ties Darbėnais jungtųsi su produktotiekiu Būtingė-Mažeikiai. Tada tanklaiviais į Klaipėdos jūrų uostą atplukdyta nafta galėtų dar greičiau pasiekti Mažeikius.

Transportuoti naftą produktotiekiu yra pigiausia, tačiau „Klaipėdos naftos“ vadovybė nemano, jog didesniais laivais, po to ir geležinkeliais gabenamos žaliavos kaina galėtų radikaliai paveikti „Mažeikių naftos“ pelningumą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.