Egipte susidūrus traukiniams žuvo 80 žmonių

Blogą reputaciją turinčią šalies geležinkelių sistemą nuolat krečia katastrofos

Vakar ryte Nilo deltoje į šiaurę nuo Egipto sostinės susidūrus dviem traukiniams, žuvo 80 ir buvo sužeisti dar 163 žmonės. Vieno traukinio mašinistas nepaisė eismo signalų, todėl jo traukinys įsirėžė į kito, tuo metu stovėjusio, traukinio galą.

Nuvažiavo nuo bėgių

Avarija įvyko maždaug 7 val. 30 min. vietos (ir Lietuvos) laiku netoli Kaljubo, esančio maždaug 20 km į šiaurę nuo Kairo, pranešė „Reuters”-AFP-BNS. Naujienų pranešimuose buvo nurodomi įvairūs aukų skaičiai. Oficialioji naujienų agentūra MENA informavo, kad žuvo 20-26 žmonės, o arabų palydovinė televizija „al Jazeera” informavo, kad žuvo 65 žmonės.

„Reuters” fotografas iš įvykio vietos pranešė, kad vienas traukinių nuvažiavo nuo bėgių ir apvirto ir kad kai kurie jo vagonai yra apdegę. Vagonai susigrūdo kaip armonika. Netoli avarijos vietos buvo susirinkę maždaug tūkstantis smalsuolių ir keleivių giminaičių, kurie nekantraudami laukė informacijos apie savo artimuosius.

Priminė žemės drebėjimą

Vienas traukinys į Kairą važiavo iš Mansūro, esančio 130 km į šiaurę nuo sostinės, o kitas važiavo iš Benhos, esančios 50 km į šiaurę. BBC pranešė, kad abu traukiniai buvo perpildyti. Jais žmonės važiavo į darbą.

Vienas liudytojas „Reuters” korespondentui sakė, kad pašaliniai asmenys bandė įspėti stotyje stovėjusio traukinio mašinistą apie artėjantį kitą traukinį.

„Buvau traukinyje, kuris važiavo iš Benhos, kuris sustojo penkioms minutėms. Staiga pajutome kažką panašaus į žemės drebėjimą, mes iššokome pro langus ir pamatėme ugnį traukinio gale”, – agentūrai AFP sakė vienas keleivis.

„Mane pažadino didžiulis trenksmas. Vienas iš traukinių nuvažiavo nuo bėgių, o žmonės buvo išmėtyti ant grindų. Aš kviečiau valdžios atstovus, tačiau jie sakė, kad aš išprotėjau”, – „Reuters” agentūrai sakė Osama Abdul Halimas.

Vagone ruošia maistą

Egipte nuolat įvyksta nelaimės geležinkeliuose. Tai jau trečia didelė traukinių avarija Egipte nuo vasario mėnesio. Gegužės mėnesį 45 žmonės buvo sužeisti, kai netoli Alšato kaimo Deltoje prekinis traukinys įsirėžė į stovėjusį keleivinį traukinį. Vasarį 20 žmonių buvo sužeista, kai netoli Aleksandrijos prie Viduržemio jūros susidūrė du ta pačia kryptimi važiavę traukiniai. Antrasis, greičiau važiavęs traukinys įsirėžė į pirmojo galą, nes mašinistas dėl prasto matomumo jo nepastebėjo.

Pirmadienio avarija yra daugiausiai aukų pareikalavusi traukinių katastrofa Egipte nuo 2002 metų, kai per gaisrą septyniuose keleivinio traukinio vagonuose žuvo maždaug 360 žmonių.

Ta katastrofa buvo didžiausia per 150 Egipto geležinkelių istorijos metų; dėl jos atsistatydino transporto ministras ir valstybinės geležinkelių kompanijos vadovas. Tąkart nelaimė įvyko, nes vienas keleivių naudojosi dujine virykle, nuo kurios prasidėjo gaisras.

Nelaimės nuolat pareikalauja aukų

BBC pažymi, kad tolimų nuotolių traukiniuose keleiviai vežasi daugybę krovinių, pasiima su savimi smulkius gyvūnus, ruošia maistą naudodami dujines virykles.

1999 metų lapkritį traukinys atsitrenkė į platformą ir nuriedėjo nuo bėgių, žuvo 10 žmonių. 1999 metų balandį mažiausiai 10 žmonių žuvo, apie 50 buvo sužeista, kai Šiaurės Egipte susidūrė du traukiniai.

1998 metų spalį žuvo apie 50 žmonių ir daugiau kaip 80 buvo sužeista, kai nuo bėgių nuriedėjęs traukinys netoli Aleksandrijos įsirėžė į turgaus aikštę. Buvo pranešta, kad ant stogo važiavę keleiviai sugadino stabdžius. 1997 metų vasarį mažiausiai 11 žmonių žuvo, kai susidūrė traukiniai netoli Asvano.

1996 metų vasarį traukinys 90 km į šiaurę nuo Kairo atsitrenkė į sunkvežimį, žuvo 11 žmonių. 1995 metų gruodį, esant rūkui, vienas traukinys atsitrenkė į kito galą, žuvo 75 žmonės. 1995 metų gegužę nuo bėgių nuriedėjus traukiniui netoli Kairo žuvo 9 žmonės.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Pasaulyje su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.