Dviračių takai kol kas veda į niekur

Kauno valdininkai jau ne pirmus metus ignoruoja ekologiško transporto plėtrą

Prieš šešerius metus Kauno savivaldybės administracija pristatė dviračių takų schemą. Tuomet valdininkai optimistiškai pasakojo, kad mieste bus įrengti nauji takai, o bendras jų ilgis sieks net 150 kilometrų. Kasmet takų plėtrai buvo numatyta skirti nuo 100 iki 200 tūkstančių litų. Deja, dviratininkai valdininkų pažadais jau nelinkę tikėti, nes naujų takų iki šiol neatsirado.

„Kritinės masės” dalyviai grasina boikotu

„Iš tiesų galima konstatuoti, kad mieste dviračių takų nėra. Vienur jau seniai nusitrynė linijos, todėl tenka manevruoti tarp praeivių. Kitur – takai apleisti, mėtosi šukės, todėl neįmanoma jais važinėti. Vienas tokių takų – Nemuno krantinė. Tai būtų puiki vieta dviratininkams, tačiau ją reikėtų bent jau nušluoti. Čia švenčiantys žmonės ar žvejai pridaužo butelių ir niekas nesirūpina, kad aplinka būtų nuolat tvarkoma”, – teigė architektas Augustas Audėjaitis, dažnai dalyvaujantis „Kritinės masės” žygiuose Kauno gatvėmis.

Kiekvieną mėnesį rengiamos akcijos dalyviai bandė atkreipti valdžios dėmesį į tragišką dviračių takų būklę. Susirinkdavo apie 100 dviratininkų ir važinėdavo miesto gatvėmis. „Kartą pavyko pasikalbėti su iš darbo išeinančiu meru. Nusifotografavome, nusišypsojo, tačiau padėtis nesikeičia. Rugpjūčio pabaigoje vyksiančioje akcijoje žadame išreikšti savo protestą. Kol kas dar svarstomos idėjos, kokia forma tai padaryti”, – teigė dviračių entuziastas, Šiuolaikinio meno informacijos centro vadovas Gediminas Banaitis.

Svarstoma galimybė prie Savivaldybės administracijos pastato „nukryžiuoti” dviratį.

Darbų imsis žiemą?

Šiemet dviračių takams buvo numatyta skirti 220 tūkstančių litų. Tačiau kol kas nė vienas takas nebuvo pažymėtas ar įrengtas.

„Tai jau savotiška tendencija. Kai buvo patvirtinta dviračių takų schema, žadėta kasmet įrengti po naują taką. Tačiau iki šiol dviratininkai negali važinėti nuo Vilijampolės tilto iki Lampėdžių. Neatsirado tako ir nuo KTU studentų miestelio iki Centro. Per pastaruosius metus iš dviratininkų, galima sakyti, pavogta daugiau nei 500 tūkstančių litų”, – teigė miesto Tarybos narys Andrius Kupčinskas.

Kalbinti dviračių entuziastai teigė, kad jau nebetikintys miesto valdininkų pažadais, tačiau labiausiai juos piktina atsainus požiūris.

„Jeigu jie nieko neketina daryti, kam tuomet žada. Vasara baigiasi, tačiau nieko nepadaryta. Gal jie ketina dviračių takus pažymėti žiemą? Tuomet jau geriau tegul įrengia trasas slidininkams”, – sakė G.Banaitis.

Jam pritarė ir A.Audėjaitis. „Iš dviračių takų nepasipelnysi, todėl jie niekam neįdomūs”, – sakė architektas.

Nėra jokios sistemos

Bene labiausiai dviratininkus piktina, kad, nepaisant prieš šešerius metus patvirtintos dviračių takų schemos, padėtis nė trupučio nepasikeitė. „Nėra jokios sistemos. Būtų galima dviratininkams važinėti ir gatvėmis, tačiau tai turėtų būti aiškiai įvardyta ir pažymėta. Dabar to nėra ir tai neretai sukelia nereikalingų aistrų tarp dviratininkų ir vairuotojų”, – teigė G.Banaitis.

Jis pastebėjo, kad kasmet mieste dviratininkų daugėja, todėl ateityje takų poreikis didės. Be to, tai būtų tarsi alternatyva Kaune atsirandančioms automobilių spūstims. Deja, nei naujai tiesiamoje Marvelės gatvėje, nei M.K.Čiurlionio tilto prieigose dviračių takų nenumatyta.

„Ne pirmus metus bandome priversti valdininkus pasirūpinti ir dviračių takais. Tačiau atsimušame tarsi į sieną. Kol patys valdininkai neatsisės ant dviračių, problema nepajudės iš mirties taško”, – sakė A.Kupčinskas.

Ginčas tarp aplinkosaugininkų ir komunalininkų

„Apie tai, kad mūsų skyriui pavesta prižiūrėti dviračių takus, sužinojome tik gegužę. Iki tol tuo užsiėmė aplinkosaugininkai. Šiemet šiems darbams nėra numatyta skirti nė lito. Negalime pinigų paimti iš kitų projektų, nes ir ten jų trūksta. Kitais metais prašysime, kad politikai iš miesto biudžeto skirtų pinigų ir takų priežiūrai. Be to, Nemuno krantinėje ne tik nušlavėme šiukšles, bet ir užlyginome duobes”, – tikino Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Ramūnas Noreika.

Šiemet vis dėlto bus nutiestas apie 4 kilometrų ilgio dviračių takas Panemunėje. „Dar birželį konkursą laimėjo bendrovė „Kauno keliai”. Jau baigiami projektavimo darbai ir artimiausiu metu šis takas bus nutiestas. Iš tiesų ilgokai užtrunka, kol suderinami visi dokumentai. Nuo kitų metų dviračių takų plėtra rūpinsis Komunalinio ūkio skyrius. Ne aplinkosaugininkų funkcija rūpintis statybų darbais”, – teigė Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Marija Stanikūnienė.

Savivaldybės administracijos tarnautoja teigė, kad ją nustebino A.Kupčinsko priekaištai, kad pernai nebuvo nutiestas naujas dviračių takas.

„Politikams paaiškinome tikrąsias priežastis. Jau buvo rengiami visi dokumentai, tačiau iš Kauno apskrities viršininko administracijos negavome leidimo tiesti taką, nes paaiškėjo, kad toje vietoje vyksta teisminiai ginčai dėl žemės. Tai ir sužlugdė mūsų planus”, – sakė aplinkosaugininkė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.