Beveik kiekvienas gamintojas tikina turintis bent vieną išskirtinį automobilį. Tačiau iš didelės tokių modelių gausos vos keletas yra išsikovoję teisę vadintis kultiniais. Vienas tokių – šalyje debiutuojantis naujasis sportinis sedanas „Mitsubishi Lancer Evolution IX”.
Jau keliolika metų „Lancer Evolution” pasaulyje jis laikomas tikro sportinio automobilio sinonimu. Jo įvaizdį nuolat sustiprina pergalės ir dominavimas aukščiausio lygio ralio lenktynėse. „Mitsubishi Motors” inžinieriai greičio, galios ir valdomumo kartelę kilstelėjo į naują aukštį. Iki 280 AG padidinta variklio galia, pritaikyta moderni MIVEC sistema, nauja šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė, „Bilstein” amortizatoriai, BBS ratlankiai, mažesnis automobilio svoris ir patobulintos aerodinaminės savybės. Dėl jų naujasis „Lancer Evolution IX” bus dar greitesnis ir geriau valdomas. „Lancer Evolution IX” montuojamam 4G63 varikliui pritaikyta kintamų vožtuvų fazių sistema MIVEC ne tik padidina variklio galią, bet ir 3 proc. sumažina degalų sąnaudas. Šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė leidžia geriau išnaudoti padidėjusią variklio galią ir komfortiškiau bei taupiau įveikti ilgas distancijas.
Mažinant automobilio svorį ant stogo ir šoninėse durelėse esančius saugos strypus nuspręsta gaminti iš aliuminio. Vien aliuminio stogas leido sutaupyti keturis kilogramus, o sportinės mašinos valdymui itin svarbų svorio centrą pažeminti trimis milimetrais. Dar viena naujovė – itin lengvi visame pasaulyje garsios BBS kompanijos 17 colių lengvo lydinio ratlankiai, ant kurių montuojamos 235/45 R17 žemo profilio padangos. Su „Brembo” stabdžiais nuo šiol į „Lancer Evolution IX” montuojami drauge su „Bilstein” sukurti amortizatoriai, staigaus stabdymo metu neleidžiantys priekinei automobilio daliai kniubti žemyn.
Savita „Mitsubishi Motors All-Wheel Control” sistema kontroliuoja nuolatinės „Lancer Evolution IX” visų ratų pavaros darbą. Ši sistema derina priekinį (LSD), aktyvų centrinį (ACD) ir galinį (Super AYC) diferencialus bei itin modernią, sportiškam važiavimui pritaikytą stabdžių antiblokavimo sistemą (Sports ABS). Gamintojai įsitikinę, kad „Mitsubishi Motors All-Wheel Control” sistema pavertė „Lancer Evolution IX” vienu geriausiai valdomų automobilių. Šioje kategorijoje jis gali mesti iššūkį ne tik tiesioginiams varžovams, bet ir bet kuriam pasaulyje gaminamam automobiliui.
Viena svarbiausių interjero detalių – naujos „Recaro” sėdynės. Jų atlošai pasiūti iš neslidžios „Alcantaros”, o šonai – iš tikros odos.