Lietuvos, Baltarusijos ir Rusijos ekspertams nepavyko susitarti dėl geležinkelio krovinių tarifų

Rusijos delegacija, atvykusi į derybas dėl galimybės optimizuoti geležinkelio tarifus kroviniams į Kaliningrado ir Klaipėdos uostus, atsisakė pasirašyti protokolą ir išėjo iš derybų salės, pranešė Susisiekimo ministerija.

„Turėjom galimybę surasti visom pusėms priimtiną sprendimą. Deja, ekspertams nepavyko suderinti sąlygų, kurios tenkintų visas tris šalis. Rusijos derybininkai siūlė mažinti tarifus tik kalio trąšų kroviniui iš Baltarusijos į Kaliningradą ir atsisakė derėtis dėl krovinių vežimo sąlygų Klaipėdos kryptimi”, – sakė Lietuvos delegacijos vadovas, Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus.

Rugpjūčio 8-9 dienomis Susisiekimo ministerijoje vyko Lietuvos susisiekimo ministerijos, Baltarusijos transporto ir komunikacijų ministerijos bei Rusijos transporto ministerijos ekspertų trišalis susitikimas, kuriame buvo svarstomi trijų šalių siūlymai dėl tranzitinių krovinių vežimo geležinkeliais tarifų.

Rusijos ekspertai vienašališkai prašė sumažinti per pusę krovinių vežimo į Kaliningradą tarifus. Lietuvos pusė sutiko svarstyti šį klausimą atsižvelgiant į 2005 metais pasirašyto 2K projekto, numatančio siekti abipusiai palankių tarifų geležinkelio kroviniams į Kaliningradą ir Klaipėdą, nuostatas.

Pasak A. Vaitkaus, derybos su Rusija dėl geležinkelio tarifų tęsiasi jau šešerius metus, o derybų tikslas – susitarti dėl lygių teisių.

Šiuo metu Rusija taiko kroviniams, gabenamiems į Klaipėdos uostą, diskriminacinius tarifus – 2-3 kartus didesnius, nei kroviniams per Lietuvą į Kaliningradą.

Derybos geležinkelio krovinių tarifų bus tęsiamos šių metų spalio mėnesį Lietuvos ir Rusijos tarpvyriausybinės mišrios komisijos darbo grupių posėdyje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.