Į Kauno transporto sistemą veržiasi dar vienas koncesininkas

Bendrovė „Kamesta” dar šį mėnesį turėtų pasirašyti sutartį su Savivaldybe ir per dvejus metus pastatyti Aleksoto tilto transporto mazgą

Kitą savaitę miesto politikai turėtų pritarti dar vienai koncesijos sutarčiai. Aleksoto tilto kairiojo transporto mazgo konkursą laimėjo Kauno bendrovė „Kamesta”. Pasak Savivaldybės atstovų, šiuo metu derinamos paskutinės sutarties detalės.

Kol kas dar neatskleidžiama šio sandorio suma, tačiau, preliminariais duomenimis, per 25 metus koncesininkui teks sumokėti iki 30 milijonų litų.

Sudomino Lietuvos bendroves

Pasak Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojo Algirdo Vyšniausko, Aleksoto tilto kairiojo transporto mazgo koncesijos konkursas sudomino tris Lietuvos bendroves – „Ukmergės kelius”, „NCC Fegdą” ir „Kamestą”.

„Tačiau konkretų pasiūlymą pateikė vienintelė „Kamesta”. Kitos bendrovės tik pasiėmė konkurso dokumentus. Šiek tiek nustebino, kad konkurse dalyvavo tik Lietuvos bendrovės. Kol kas jos atsargiai vertina koncesiją. Tai naujas dalykas, todėl dar reikia laiko, kol firmos perpras šią finansavimo sistemą”, – teigė A.Vyšniauskas.

Sutartis su bendrove „Kamesta” turėtų būti pasirašyta dar šį mėnesį.

„Apie konkrečias sumas kol kas sunku kalbėti. Sutartyje bus numatytos išlaidos ne tik paties mazgo įrengimui, bet ir eksploatacijai. Taip pat kas dešimt metų turės būti atliktas kapitalinis remontas. Sumos dar tikslinamos”, – sakė Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas.

Darbus planuojama pradėti dar šiemet

Pagal projektą numatyta, kad nuo Aleksoto tilto bus įrengti specialūs nuvažiavimai į Marvelės gatvę ir Veiverių plentą. „Nuo Senamiesčio pusės pervažiavę į Aleksotą visi vairuotojai suks į dešinę, o transporto srautai išsiskirstys jau po tiltu. Projekte numatyta, kad šioje vietoje teks paaukštinti krantinę, kad kelias nebūtų užliejamas”, – teigė A.Vyšniauskas.

Šiuo metu šalia Nemuno jau tiesiama naujoji Marvelės gatvė. „Turime vilties, kad visi darbai bus užbaigti kitais metais. Šiemet skelbsime dar vieną konkursą”, – tvirtino Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas.

Būsimoji koncesijos sutartis su „Kamesta” nebus pirmasis tokio pobūdžio sandoris. Prieš keletą savaičių miesto Taryba analogišką sutartį dėl M.K.Čiurlionio prietilčio transporto mazgo nusprendė pasirašyti su vokiečių kompanija. Tiesa, šio sandorio vertė siekia net 60 milijonų litų.

Dirba dviem pamainomis

Šiuo metu bendrovė „Kauno tiltai” atlieka ir kapitalinį Aleksoto tilto remontą. Pasak A.Vyšniausko, visi darbai vyksta pagal numatytą grafiką ir darbininkai dirba dviem pamainomis.

„Galbūt kai kuriems kauniečiams susidaro įspūdis, kad ant tilto darbai vyksta vangiai? Tačiau reikia nepamiršti, kad atliekamas ne gatvės, o tilto remontas. Čia būtina laikytis tam tikrų technologinių procedūrų, kurių pagreitinti negalima”, – tikino Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas.

Pagal grafiką tilto remonto darbai turėtų būti baigti iki gruodžio. Tačiau miesto vadovai kelininkams jau išsakė pageidavimą, kad spalį per tiltą galėtų vaikščioti žmonės.

„Manau, kad tai gana realu. Stengiamės, kad jau lapkritį tiltu galėtų važinėti ir automobiliai”, – sakė Savivaldybės atstovas.

Užsakė naujus turėklus

Aleksoto tilto kapitaliniam remontui 7,7 milijono litų gauta iš Lietuvos kelių direkcijos. Dar prieš prasidedant darbams, nemažai diskusijų su paveldo specialistais kilo dėl senųjų tilto turėklų, papuoštų penkiakampėmis žvaigždėmis.

Iš pradžių planuota juos išsaugoti, tačiau dabar jau gaminami nauji. „Tiesiog jų būklė pasirodė blogesnė. nei tikėjomės. Taip pat bus pakeisti ir šviestuvai. Jie gaminami pagal specialų užsakymą ir jau sulaukėme pirmųjų pavyzdžių. Po remonto ant tilto išliks autentiški bokštai, kurie anksčiau buvo naudojami jo pakėlimui”, – teigė A.Vyšniauskas.

Apie Aleksoto tilto avarinę būklę kalbėta net keletą metų. Saugumo sumetimais buvo apribotas eismas šiuo tiltu, o šių metų pradžioje jis buvo uždarytas. Kai kurie tiltų specialistai užsiminė, kad kapitalinis remontas reikalingas ir kitiems Kauno tiltams. Tačiau kol kas tam lėšų nėra numatyta.

Arūnas Andriuškevičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.