Alkoholikai Lietuvoje jaunėja

Ekspertai muša pavojaus varpais – vis jaunesni moksleiviai panyra į alkoholio liūną. Didelės įtakos tam turi ir populiarėjantys lengvieji alkoholiniai gėrimai, tokie kaip sidras – paaugliai geria jį dažnai net nesusimąstydami, kuo tai baigsis, rašo dienraštis L.T.

Pasak Vilniaus visuomenės sveikatos centro medikės Astos Razmienės, apsinuodijusių alkoholiu amžius jaunėja: šiemet medikams jau teko vaduoti 10 metų mergaitę. Anksčiau tai apskritai nutikdavo tik berniukams. Vaikai geria bet ką, tačiau dažniausiai silpnesnius gėrimus. Būta apsinuodijusių ir sidru. Nebegalinčių tverti be svaigalų jaunuolių netrūksta ir sostinės Priklausomybės ligų centre. „Jauniausi pacientai, kuriuos teko gydyti nuo alkoholizmo, buvo 18 ar 19 metų, – L.T. sakė centro direktorius Emilis Subata. – Penkeri ar dešimt metelių intensyviai vartojant alkoholį turi praeiti, kol jie atsiduria pas mus”.

Atrado nišą

E.Subata taip pat patvirtino, jog daugėja nuo alkoholio priklausomų merginų. Pasak mediko, tai nulemia „bendri dėsningumai”: silpnųjų alkoholinių gėrimų gamintojai apie 2000-uosius atrado nišą, ypač tinkančią merginoms, – sidrą. Mat alus labiau patinka vaikinams, o stiprieji gėrimai tarp jaunimo apskritai ne tokie populiarūs. Bet kriaušėmis kvepiantis sidras merginas tarsi grąžina į vaikystės limonado laikus. Tik „Fizz”, „Kiss” ir kitokie lengvi burbuliuoti gėrimai – jau „limonadas” su laipsniais. „Manau, kad Lietuvoje labai trūksta socialinės reklamos, aiškinančios alkoholio žalą, ypač jaunam organizmui. – sakė E.Subata. – Mes tik žinome, jog gerti negalima vairuojantiems ir nėščiosioms. Ir viskas. Tuo tarpu alkoholio gamybos kompanijos reklamai išleidžia šimtus tūkstančių”.

Vienuolikmečių pramogos

Vilniaus visuomenės sveikatos centro atliktoje apklausoje kai kurie 8–11 klasių moksleiviai nurodo tiesiai šviesiai: silpnų alkoholinių gėrimų pabandė jau 11 metų ir jaunesni. Taip teigia maždaug 41 proc. vaikų. Kaip populiariausius gėrimus jie mini vyną, alų, sidrą ir kokteilius. Vyresnėse klasėse alkoholį vartoja jau reguliariai. Dauguma vaikų ir net jų tėvai jokios grėsmės nemato.

Nieko nebestebina ir neseniai paskelbta informacija, jog bendrovės „Švyturys-Utenos alus” gaminamo sidro „Kiss”, kuris Lietuvos sidro rinkoje gerina visus rekordus, šiemet pirmąjį pusmetį parduota 2,73 milijono litrų – 83 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Kitokių sidrų ir kokteilių nė skaičiuoti nebeverta – panašu, kad jaunimėlis be jų savo gyvenimo jau nelabai beįsivaizduoja.

„Bet gal tik karšta vasara kalta dėl taip išaugusių pardavimų?” – paklausė L.T. bendrovės „Švyturys-Utenos alus” atstovo Dainiaus Smailio. Kad sidro pastaruoju metu parduodama daug daugiau, jis nepaneigė. „Bet nepilnamečiams sidro mes nepardavinėjam! – tikino D.Smailys. – Ir mūsų reklamose vaidinantys aktoriai – ne jaunesni kaip 21 metų. Taip, populiarėja mūsų sidras. Tačiau kitų gėrimų sąskaita”. Tik kaip tada jo įsigyja vaikai?

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , .

3 atsiliepimai į "Alkoholikai Lietuvoje jaunėja"

  1. cha

    gauni bet kur, bet kiek.

    tikrinkit idemiau pardawejus, nes jau baigiu priprast… 8)

  2. Vitalinis

    Marketingo pradziamokslis: jauni aktoriai – paaugliu ir vaiku idealas, kuriuos sie megdzioja. Sidras – ju simbolis. O animacine reklama su piestais vaikais – dar geriau, nes piesti vaikai „be amziaus” – neprikibsi. Reklama pataikys i dar mazesnius. Dar 7-8% pelno? 🙁

  3. aterol

    pritariu cha. pardavejos -vaikai, ateinantys uzsidirbti ,kad pacios turetu sidrui. Savininkams svarbus pelnas, patys vercia pardavejas prekiauti. sako, kad saugotus, bet jei kas sumokes baudas. Tevai ir vaikai nuosirdziai nesupranta kas blogo , keliu laipsniu gerima paragauti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.