Europos Komisijos remiama kampanija HELP, kovojanti prieš rūkymą, sulaukė milžiniško populiarumo visoje Europoje. Prieš metus prasidėjusiame projekto tinklalapyje jau apsilankė milijonas europiečių.
Tiek Lietuvoje, tiek Europoje norinčiųjų mesti rūkyti netrūksta. Tai byloja Europos Komisijos remiamos kampanijos HELP populiarumas. Rūkymo prevencijai sukurtas tinklalapis www.help-eu.com, pradėjęs veikti 2005-ųjų birželį, sulaukė milijoninio lankytojo.
Interneto puslapis informatyvus
Interneto vartų paskirtis – europiečiams teikti objektyvią informaciją apie rūkymą. Jame teikiama informacija ne tik rūkantiems, bet ir bandantiems atsispirti nuo pagundos pradėti. Puslapyje pateikiama informacija apie organizacijas, galinčias padėti mesti rūkyti, bei naujausi pranešimai apie ES šalyse vykstančius projektus. Informacija pateikiama 20 kalbų.
Visa kampanija daugiausia orientuota į jaunus žmones – tiek rūkančius, tiek nerūkančius. Itin daug dėmesio skiriama 15-18 metų paaugliams bei suaugusiesiems iki 30 metų. Kampanijos metu greta rūkymo prevencijos ir metimo rūkyti informuojama apie pasyvaus rūkymo žalą.
Kaip teigė projekto atstovė Agnė Dvarionienė, populiariausia tinklalapio dalis – „Testas”. Kiekvienas puslapio lankytojas gali pasitikrinti savo priklausomybės nuo rūkymo laipsnį. Atlikus testą galima gauti patarimų, kaip mesti rūkyti ar kur kreiptis pagalbos.
Rengė prevencines akcijas
Kita kampanijos HELP dalis – aktyvi komunikacija žiniasklaidoje. ES piliečiai galėjo matyti daug prevencinių reklaminių filmukų, plakatų bei kitos reklaminės medžiagos.
Projekto organizatoriai rengė įvairius renginius didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Akcijos metu visi norintieji galėjo pasimatuoti anglies monoksido kiekį plaučiuose. Šios dujos yra viena žalingiausių cigarečių dūmų sudedamoji dalis. Tokių matavimų visoje Europoje atlikta beveik 42 tūkstančiai. Kampanijos organizatoriai rengiasi pamatuoti 50 tūkstančių ES piliečių anglies monoksido lygį.
Kaip pasakojo A.Dvarionienė, renginių metu buvo platinamos įvairios smulkmenos su kampanijos simbolika: apyrankės, kurių išdalinta 1,25 mln., marškinėliai bei kitos smulkmenos.
Tikimasi, kad ši kampanija padės žmonėms mesti rūkyti ir pažinti sveikesnį gyvenimą.