Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (VVSK) vadovas, Darbo partijos frakcijos narys Valentinas Bukauskas nepaliauja stebinti.
Šio politiko pareiškimai apie būsimą šalies savivaldybių reformą suglumino ne tik kitus VVSK narius, bet ir Vidaus reikalų ministerijos vadovus.
Seimo narys paskelbė, jog penkių didžiųjų miestų ir rajonų savivaldybės dar iki šios Seimo kadencijos pabaigos turėtų būti sujungtos.
Vietoj Vilniaus miesto ir rajono savivaldybės turėtų rastis viena savivaldybė. Taip pat turėtų būti sujungtos ir Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestų ir rajonų savivaldybės.
Šiam politikui nė motais, kad tokia jo idėja prieštarauja savivaldos reformos strateginiams principams.
Įteikė skydą biurokratams
V.Bukauskas kiek anksčiau jau pagarsėjo, kai pateikė Viešojo administravimo įstatymo pataisas, leidžiančias biurokratams nebereaguoti į žiniasklaidos pranešimus apie valdininkų piktnaudžiavimą bei jų priimamus abejotinus sprendimus.
Kitomis šio įstatymo pataisomis politikas užsimojo reformuoti ir pervadinti visą policijos hierarchinę struktūrą.
Specialistai itin kritiškai įvertino abi politiko iniciatyvas.
Atrado aibės problemų raktą
Darbo partijos interneto svetainėje pateiktame propagandinio pobūdžio V.Bukausko interviu kalbama apie VVSK nuveiktus ir planuojamus darbus.
Viena svarstomų temų – savivaldos sistemos administracinė teritorinė reforma.
„Lietuvoje savivaldybės pagal teritorijas – stambiausios, tačiau yra neišspręstų klausimų, į kuriuos turėtų atsakyti Vyriausybė.
Savivaldybių sistemos modelio formavimas stringa dėl to, kad nėra sutvarkyta žiedinių savivaldybių sistema. Jų turime penkias – Vilniaus miestas ir rajonas, Kauno, Alytaus, Šiaulių ir Panevėžio. Nenormalu, kad yra dvi savivaldybės ir žmogus nelabai susigaudo, kur jam kreiptis.
Sujungus miesto ir rajono savivaldybes, siūloma steigti savivaldybes Nemenčinėje, Kalveliuose, Pabradėje”, – cituojamas V.Bukauskas.
Žada nešti reformos vėliavą
„Lietuvos rytui” aiškindamas šiuos užmojus V.Bukauskas teigė, jog šią idėją Seime bus imta įgyvendinti jau rugsėjį.
Didžiųjų savivaldybių jungimo ir kelių mažesniųjų steigimo gaires turėtų nubrėžti speciali darbo grupė, kurioje bus 25 nariai.
Anot parlamentaro, jo išdėstytos idėjos – nenaujos ir įvardytos kai kuriuose Vyriausybės nutarimuose bei Vidaus reikalų ministerijos rengtuose dokumentuose.
„Tačiau aš tą procesą atnaujinau, be kita ko, reaguodamas ir į kai kurių vietos bendruomenių pareiškimus bei prašymus”, – sakė V.Bukauskas.
Paklaustas, ar naujos savivaldybės bus kuriamos tik Vilniaus rajone, kurio likusi teritorija pagal šį planą turėtų būti sujungta su miesto savivaldybe, ar ir kituose jo išvardytuose rajonuose, politikas teigė, jog kitur galėtų būti pakeista tik naujos suvienytos savivaldybės centro vieta.
V.Bukauskas ir kiti jo vadovaujamos grupės nariai už triūsą rengiant naują įstatymą iš Seimo biudžeto turi gauti 30 tūkst. litų.
Sukėlė visuotinę nuostabą
„Darbo grupėje ir komitete bus iš tiesų svarstoma regionų reformos koncepcija, tačiau esminė jos problema – savivaldybių ir apskričių funkcijų santykiai. Bet kokie teritoriniai pakeitimai – tik trečiojo plano dalykai, kurie niekada net nebuvo svarstyti”, – nustebinta kolegos užmojų kalbėjo VVSK vicepirmininkė liberalė Violeta Boreikienė.
Kitas komiteto narys, liberalas Eligijus Masiulis irgi teigė, jog jam tokios idėjos – naujiena: „Lietuva senokai apsisprendusi plėsti savivaldybių skaičių, jas smulkinti. O tokius visiškai priešingo pobūdžio planus būtų labai sudėtinga įgyvendinti ir techniškai, ir finansiškai”.
Vidaus reikalų ministerijos sekretorė Rasa Noreikienė, kuruojanti savivaldos reformos reikalus, taip pat kategoriškai tvirtino, jog VVSK vadovo pareiškimai neturi nieko bendra su realybe.
Valdininkės teigimu, jei ir būtų nuspręsta kaip nors keisti vadinamųjų žiedinių savivaldybių ribas, protingiausia smulkinti šių rajonų savivaldybes, steigiant naujas.