Brangiausios prekės pagrobimas tapo kriminaliniu sunkiosios technikos pardavimo aikštelės krikštu
Iš UAB „Varanas”, kuriai priklauso Kauno automobilių turgus, naujausios automobilių aikštelės, įrengtos laukuose šalia autostrados Kaunas-Klaipėda, pavogta viena iš brangiausių naktį į pirmadienį čia buvusių transporto priemonių.
Grobio vertė – šešiaženklė
Nors teigiama, kad tąnakt šioje autovežių, sunkvežimių bei autobusų pardavimo aikštelėje ties Domeikavos seniūnijos Žemaitkiemio kaimu buvo per šimtas įvairių mašinų, ryte pasigesta tik savivarčio „Mercedes 2631”.
Dingusios technikos savininkas, pirminiais duomenimis, vienos Kauno firmos atstovas vagių grobį įvertino maždaug trisdešimt penkiais tūkstančiais eurų, arba daugiau kaip šimtu tūkstančių litų.
Teigiama, kad šis savivartis atvarytas parduoti į Lietuvą iš Vokietijos, ir buvo viena iš pirmųjų šioje aikštelėje pasistatytų transporto priemonių. Tai buvę prieš mėnesį. Aikštelė atidaryta prieš pusantro.
Pavogtas mersedesas dar nebuvo registruotas Lietuvoje. Nebuvo jis ir apdraustas.
Sargas įveiktas be kovos
Vagystės aplinkybes tirianti Kauno rajono policija akcentuoja, kad aikštelė buvo saugoma. Tąnakt joje budėjęs sargas, tačiau vagys sugebėjo nepastebimai nukirpti pakabinamą aikštelės vartų spyną.
Šios aikštelės apsaugai „Varanas” samdo saugos firmą „Likurgas”. Pastarosios direktorius Jonas Veselga vakar dienraštį tikino, kad tąnakt budėjęs jų darbuotojas kažką įtartino pajuto apie ketvirtą nakties. Tačiau tą rytą tvyrojo labai tirštas rūkas.
Be to, aikštelė – gana didelė, sargo būdelė – apie pusantro šimto metrų nuo vartų, o šalia autostrada, per kurios keliamą triukšmą sunku ką nors girdėti.
Net neabejojama, kad visomis šiomis aplinkybėmis ir pasinaudojo vagis.
Teigiama, kad pavogtas savivartis stovėjo netoli vartų – patvoryje prie autostrados. Nukirpus vartų spyną, beliko tik užsivesti vagiamo dyzelinu varomo savivarčio variklį.
Be to, net ir nesant tokiam tirštam rūkui, sargui jį būtų užstojusios kitos mašinos.
Paslaptis, kurią visi žinojo?
Dienraščio kalbintas UAB „Varanas” vadybininkas Rimvydas Kuzmickas patvirtino „Likurgo” apsaugininkų prielaidas, atlikdamas eksperimentą. Teigiama, kad per autostrados keliamą triukšmą sargo būdelėje nebuvo girdėti specialiai šiam eksperimentui iš aikštelės išvaromos kitos panašaus svorio mašinos.
Pasak R.Kuzmicko, savąjį tyrimą dėl šios vagystės atlieka ir jų bendrovė.
Pašnekovas neslėpė, kad guodžiasi bent tuo, kad apsieita be žmonių aukų. Juk grobio gviešęsis vagis galėjo pasikėsinti ir į sargo gyvybę. Teigiama, kad pastarasis konstatavęs galimą vagystės faktą jau apie ketvirtą ryto, kai, pajutęs kažką įtartino, rado pravirus aikštelės vartus.
Tačiau turbūt svarbiausia, kad vagis turėjo žinoti ir pačią didžiausią tarnybinę paslaptį. Kad dėl objektyvių priežasčių šioje aikštelėje vėluoja vaizdo kamerų bei signalizacijos įrengimas. Teigiama, kad dėl krano negalėta nukelti namelio, kurio vietoje turėjo būti atlikti baigiamieji šios būtinos apsaugos darbai.
„Iš klaidų belieka mokytis”, – tik toks buvo R.Kuzmicko atsakymas į klausimą, kodėl automobiliai pradėti priiminėti, nepasirūpinus tinkama, kaip įrodė įvykęs faktas, šios aikštelės apsauga.
Įtariamųjų – ne vienas
Ar tai tik sutapimas, ar tiesiog likimo ironija, kad vagystė įvykdyta pačiose signalizacijos bei vaizdo apsaugos sistemos įrengimo išvakarėse – vienas iš svarbiausių klausimų, į kurį privalės atsakyti nusikaltimą tiriantys pareigūnai.
R.Kuzmicko patikinimu, signalizacija vakar jau veikė, o naktį į antradienį vietoj vieno sargo šioje aikštelėje jau budėjo du.
Minėto pašnekovo įsitikinimu, nelabai reali ir nurodoma pavogto savivarčio vertė. Jis – 1994 metų laidos.
Viena iš versijų – įtariamųjų vagyste reikėtų ieškoti tarp pastarosiomis savaitėmis susidomėjimą šiuo savivarčiu rodžiusių asmenų. O šių netrūko.
Teigiama, kad pirkėjų išvaizda buvo įtartina. Vieni atvyko apžiūrėti pirkinio apsikarstę auksinėmis grandinėmis, kiti taip pat buvo pernelyg jauni turėti tiek pinigų, įgytų nenusikalstamu būdu.