Prekybos centruose pirkėjai viliojami akcijomis, kurios seniai pasibaigusios.
Į parduotuvę užėjęs pirkėjas pasijunta apgautas, paėmęs bulvių traškučių pakelį ar pakuotę alaus ir išvydęs, kad skelbta akcija jau pasibaigė prieš kelias savaites.
Akcijos skelbiamos tam, kad padidintų prekių pardavimus, priviliotų pirkėjus. Tačiau kai kada pamirštama, pasibaigus akcijai, prekes su specialiu akciją skelbiančiu logotipu išimti iš vitrinų.
Klaipėdos prekybos centro „Rimi” atstovė, nenorėjusi viešinti savo pavardės, negalėjo atsakyti, kodėl tokių prekių pilnos lentynos.
Bendrovės „Rimi Lietuva” atstovė ryšiams su visuomene Raminta Stanaitytė–Česnulienė pripažino, kad pirkėjai galėjo būti klaidinami. „Jei akcijos laikas pasibaigė, tiekėjas privalo pasiimti prekes su akcijos logotipais. Jos neturi būti parduodamos”, – teigė R.Stanaitytė–Česnulienė.
Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė tvirtino, kad parduodami prekes, kurių akcija jau pasibaigusi, prekybininkai klaidina savo pirkėjus. „Akcijomis yra daromas tam tikras psichologinis spaudimas vartotojui tą prekę pirkti. Jei pirkėjas yra apgaudinėjamas, prekybininkas gali būti baudžiamas administracine bauda, kurios dydis siekia kelis tūkstančius litų”, – sakė Z.Čeponytė.
Pašnekovės teigimu, pirmiausiai už vartotojų klaidinimą turi būti baudžiamas asmuo, atsakingas už prekių išdėstymą vitrinose. Jei dėl pažeidimo nukenčia daugiau žmonių ir byla pasiekia Konkurencijos tarybą, nuobauda skiriama įmonei. Ji gali siekti 30 tūkst. litų. Bet kuriuo atveju, akcentavo Z.Čeponytė, baudžiamas pardavėjas, ne gamintojas.