Seni automobiliai išbandomi ilgose kelionėse

Senovinės technikos entuziastai, siekdami populiarinti savo pomėgį, leidosi į žygį per Lietuvą panemunės keliu

Ankstų penktadienio rytą iš sostinės Kauno kryptimi pajudėjo vilkstinė automobilių. Daugiau nei tuzinas transporto priemonių, vairuojamų gerokai už jas jaunesnių šeimininkų, oriai riedėjo 60 km/h greičiu. Šiek tiek mažokas greitis magistraliniam keliui, tačiau tikrai pakankamas automobiliams, kurių daugelis pagaminti dar Antrojo pasaulinio karo metais.

Taip prasidėjo „Senovinės technikos žygis 2006: Vilnius-Kaunas-Jurbarkas-Klaipėda“, vakar pasibaigęs pajūryje.

Užsuko į Rotušės aikštę

Senovinės technikos mėgėjai, Vilniuje tik susirinkę sutartoje vietoje, Kauno rotušės aikštėje užtruko gerokai ilgiau – daugiau nei valandą laukė vėluojančių kolegų. Per tą laiką priešais Rotušę išsirikiavusius senovinius automobilius, kurių gretos vis gausėjo, galėjo apžiūrėti visi norintieji. Deja, paskutinės savaitės darbo dienos rytą nedaugelis kauniečių galėjo pasigėrėti Smetonos laikus menančiais technikos kūriniais. Ir daug prarado – išpuoselėti automobiliai, kurių susirinko per tris dešimtis, ir keli motociklai, kurių seniausias 1929-aisias surinktas „Indian Scaut“, buvo išties verti dėmesio.

Daugiausia į žygį susirinko „Volga“, „Moskvič“ ir ZAZ markės automobilių, kurie atrodė taip, lyg būtų ką tik išriedėję iš gamyklos.

Prie kadaise garsėjusių rusiškų technikos stebuklų glaudėsi keli „amerikiečiai“ – „Linkoln“ ir „Mercury“, o šiek tiek nuošaliau išdidžiai poromis stovėjo „Porche Speedster“ ir „Mercedes-Benz“ senoliai.

Skirti ne greičiui

Pačiame senovinių automobilių eilės viduryje ryškiai švietė žydra II laidos 1941-ųjų „Volga“, apie kurią spietėsi visas būrys žmonių. Kaip netrukus paaiškėjo, dėmesio centre buvo pagrindinis žygio organizatorius, asociacijos „Retromobile“ prezidentas Mindaugas Bilius.

„Mūsų asociacijos svarbiausias tikslas – populiarinti senovinę techniką. Norime, kad kiekvienas, pamatęs puikiai išsilaikiusius mūsų automobilius, suprastų, kad ir savo garaže esantį metalo laužą gali prikelti naujam gyvenimui. Taip pat norime išbandyti senovinę techniką, jos patikimumą įveikiant didelius atstumus“, – sakė M. Bilius.

Pats Senovinių automobilių asociacijos prezidentas, kuris yra dar ir klubo „Retromobilis“ vadovas, teigė savo automobilio patikimumą jau išbandęs ne tik važiuodamas toli, bet ir greitai: „Volga patikima. Didžiausias greitis, kuriuo esu važiavęs, – 70 km/h. Gal dar iki aštuoniasdešimties patrauktų, tačiau nenoriu bandyti. Ne tam šis automobilis skirtas“.

Kitos senovinės „Volgos“ vairuotojas pasigyrė perkopęs 100 km/h ribą: „Greičiausiai esu važiavęs šimtu dešimt, tačiau automobilis taip kriokė ir barškėjo, kad daugiau bandyti nebesinori“.

Paklaustas, kokio amžiaus turi būti automobilis, kad jį būtų galima vadinti senoviniu, M.Bilius paaiškino: „Transporto priemonė turi būti senesnė nei 25 metai ir turi būti praėję ne mažiau nei 15 metų nuo to modelio gamybos pabaigos. Tokie yra tarptautiniai standartai, jų laikomės ir Lietuvoje“.

Tikslas – Jūros šventė

Kaunas tapo tik trumpo sustojimo ir atokvėpio vieta. Žygio dalyviai, suplanavę įveikti apie 600 km, pajudėjo Vilkijos link, o iš ten, važiuodami senuoju panemunės keliu, pasiekė Šilutę, vėliau – Klaipėdą. Pakeliui automobilių vilkstinė trumpam sustojo prie panemunės pilių, o Seredžiuje senovinės transporto priemonės buvo pašventintos.

Žygis baigėsi Klaipėdoje, kur senovinių automobilių entuziastai įsiliejo į Jūros šventės šurmulį. Šeštadienį jie surengė paradą uostamiesčio gatvėmis, o vakar užsuko į senienų turgelį Karklėje, kur nuo ankstyvo ryto būriavosi senienų pardavėjai ir pirkėjai.

Tris dienas per Lietuvą keliavę žygio dalyviai – tikri senovinės technikos aistruoliai. Visiems jiems šis hobis – brangiai kainuojantis malonumas. Detalių turimoms transporto priemonėms tenka ieškoti ne tik kaimyninėse šalyse veikiančiuose senienų turgeliuose, bet ir nuvažiuoti iki Vokietijos, Rusijos, netgi JAV. Beje, Lietuvoje nėra meistrų, sugebančių restauruoti senovinius automobilius ir motociklus, todėl nemažai senovinės technikos pakliuvo į metalo laužo supirktuves, o brangesni modeliai iškeliavo į užsienį.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.