Deivis trinktelėjo durimis

Žinomas dainininkas Deividas Norvilas (Deivis) skambiai trinktelėjo Klaipėdos muzikinio teatro durimis: jis atsisakė dainuoti spektakliuose ir pareikalavo, kad jo pavardė ir pseudonimas būtų išbraukti iš afišų.

Atsisakė raštu

D.Norvilas „Klaipėdai” sakė taip pasielgęs todėl, kad teatras nesilaikė susitarimo. Skandalas įsiplieskė dar neįpusėjus Klaipėdos muzikinio teatro IX operos ir simfoninės muzikos festivaliui, kurio programose puikuojasi ir D.Norvilo pavardė.

„Šių metų rugpjūčio 8 dieną festivalyje „Muzikinis rugpjūtis pajūryje” Klaipėdos muzikinio teatro buvau pakviestas atlikti Kvazimodo vaidmenį Z.Liepinio operoje „Paryžiaus katedra”. Kaip minėto vaidmens atlikėjas buvau reklamuojamas vaizdinėje reklaminėje medžiagoje. Be mano žinios rugpjūčio 8 dienos spektaklyje esu pakeistas kitu atlikėju. Kadangi sutarties su teatru nesu pasirašęs, nutraukiu savo žodinius įsipareigojimus dalyvauti kituose Klaipėdos muzikinio teatro spektakliuose. Prašau nuo šios dienos mano pavardės, taip pat mano artistinio pseudonimo „Deivis” nebereklamuoti tiek vaizdinėje, tiek žodinėje reklaminėje medžiagoje”, – tokį laišką teatro vadovybei parašė D.Norvilas.

Tačiau jis neatsisakė dainuoti savo mokytojo profesoriaus Eduardo Kaniavos benefise per Klaipėdos miesto gimtadienį, rugpjūčio 1-ąją.

Kitame amplua

Lietuvos populiariosios muzikos scenoje išgarsėjęs dainininkas pastaruoju metu vis dažniau pasirodydavo kitame amplua. Jis laikomas perspektyviu akademinės muzikos atlikėju – operos ir muzikinio teatro artistu.

Baigęs Klaipėdos S.Šimkaus konservatoriją, kur mokėsi dirigavimo ir vokalo, jis studijavo dainavimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pas prof. E.Kaniavą. Dabar yra šios akademijos magistrantas ir operos solisto Algirdo Januto mokinys.

D.Norvilas pastaruosius septynerius metus sėkmingai bendradarbiavo su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru, sukūrė įspūdingų vaidmenų ir dainavo solines tenoro partijas spektakliuose „Pelenė”, „Grafaitė Marica”, „Taravos Anikė”, „Figaro vedybos” „Čardašo karalienė”, „Mimoza”, „Paryžiaus katedra”, „Šikšnosparnis”.

„Nė karto nesu pavedęs teatro, nė vieno karto”, – neslėpė apmaudo D.Norvilas.

Iš tiesų yra buvę ne sykį, kai dėl teatro jis turėjo aukoti savo koncertus, atsisakyti nemažų pinigų, nes neturėjo dublerio. „Bet man dainavimas teatre niekada nebuvo dėl pinigų. Tų kapeikų, kurias gaudavau čia, pragyventi niekaip neužtektų. Teatras man visų pirma būdavo didelis malonumas. Aš beprotiškai myliu teatrą. Ko gero, Klaipėdos – labiausiai”, – pareiškė jis.

„Atstatė”, kaip turi būti

Anot Klaipėdos muzikinio teatro vadovės Audronės Žigaitytės-Nekrošienės, konfliktas kilo dėl festivalinio spektaklio Palangoje. „Abu mūsų „Paryžiaus katedros” Kvazimodai – Deividas Norvilas ir Edmundas Kučinskas – labai norėjo dainuoti Palangos vasaros estradoje. O ji tik viena ir spektaklis ten – tik vienas”, – aiškino dienraščiui teatro vadovė.

Pasak A.Žigaitytės, abu Kvazimodai yra nuostabūs ir abu labai skirtingi. D.Norvilas turi daug puikių savybių – jis nepaprastai gyvas, impulsyvus. „O tai, jog šią sekundę jis nori, kad būtų taip, kaip jis nori, tai gyvenime niekada nebūna taip, kaip nori”, – filosofavo teatro vadovė.

Jos nurodymu vienas dainininkas buvo pakeistas kitu. Tokį sprendimą teatro vadovė pagrindė tuo, kad vienas iš dviejų atlikėjų – palangiškis, kitas – klaipėdiškis.

„Turiu argumentą – kaip gražiai Stasys Povilaitis visada sutinkamas Palangoje, nes jis palangiškis. Man atrodo labai natūralu, kad Palangoje turi dainuoti Edmundas Kučinskas”, – tvirtino A.Žigaitytė.

Vadovė stebėjosi teatro planavimo skyriaus veiksmais: „Nesuprantu, kodėl Norvilas buvo paskirtas dainuoti Palangoje, kuri yra gimtoji Kučinsko vieta. Manydama, kad čia jokios problemos negali būti, atstačiau, kad Kučinskas dainuotų savo gimtajame mieste”.

Rado „iešmininką”

Teatro vadovė D.Norvilo protestą pavadino karštomis jaunatviškomis emocijomis. „Tai jauno žmogaus ambicijos ir, man atrodo, kad tai yra laikinas dalykas”, – mano ji.

A.Žigaitytė įsitikinusi, kad situacija labai paprasta ir dėl jos kalčiausias teatro solistų ir choro artistų administratorius Vytautas Virganavičius, kuris sudarinėja artistų užimtumo spektakliuose grafikus.

„Neturi būti, kad šiandien mano eilė – tai aš padainuosiu, o rytoj tavo eilė – tu padainuosi. Per pusę metų darbo teatre man visąlaik atrodo labai keista tokia sistema, jos perprasti niekaip negaliu”, – prisipažino A.Žigaitytė.

V.Virganavičiaus teigimu, teatre seniai nusistovėjusi tokia tvarka, kad jeigu tą patį vaidmenį sukūrė du artistai, jie dainuoja pagal eilę kas antrą spektaklį. Jei kuris negali, susitaria ir pasikeičia. Teatro vadovybė kartais tą eilę pakoreguoja, – jeigu būna premjeros, artistas pristatomas apdovanojimui ir atvažiuoja vertinimo komisija.

„Visuose teatruose tokia tvarka”, – teigė V.Virganavičius, 15 metų dirbęs Kauno muzikiniame teatre ir kita tiek Klaipėdoje.

Norėjo dainuoti abu

V.Virganavičius dienraščiui patikslino, kad „Paryžiaus katedros” festivalinių spektaklių datos iš anksto buvo numatytos liepos 16-ąją, rugpjūčio 8 ir 16 dienomis.

„Kadangi esu tas, kuris skirsto artistus į spektaklius, dar gerokai prieš festivalį susitikau su Deiviu ir Kučinsku ir paklausiau, kuriomis dienomis jiems būtų patogiau dainuoti, – pasakojo administratorius. – Kučinskas pasirinko liepos 16-ąją, sakė liepą bus laisvesnis, o Deiviui atidavėme abu spektaklius rugpjūtį, nes tuomet Kučinskas bus užsiėmęs. Nekalbėjome apie vietą, kur tie spektakliai bus rodomi, nes tuo metu tai dar buvo tikslinama. Kai Kučinskas sužinojo, kad rugpjūčio 8-ąją spektaklis bus rodomas Palangoje, manęs paprašė, kad pašnekėčiau su Deiviu – gal jis sutiktų užleisti savo eilę jam. Paklausiau Deivio, bet jis atsakė neigiamai, nenorėjo Palangos atsisakyti grynai dėl reklaminių sumetimų. Pasakiau Kučinskui, kad Deivis nesutinka. Tas numojo ranka, bet gal kam nors dar pasiguodė, nes apie tai sužinojo teatro vadovė”.

Ji išsikvietė V.Virganavičių ir liepė pakeisti D.Norvilą į E.Kučinską. „Perspėjau vadovę, kad Deivis gali įsižeisti, teatrui gali iškilti problemų, nes jis dainuoja ne viename mūsų spektaklyje, kaip E.Kučinskas, ir beveik visuose yra vienas, neturi dublerių. Nesuprantu, kam reikėjo tokio drastiško pakeitimo. Juolab kad Kučinskas primygtinai nereikalavo”, – stebėjosi administratorius.

Palanga – gera vieta

E.Kučinskas, sužinojęs, kad bus spektaklis Palangoje, tik apgailestavo, kad neteks jame dainuoti. „Palanga yra Palanga, – svajingai atsiduso žymus estrados artistas. – Nepaprasta vieta. Geras laikas, rugpjūčio pradžia, pilna poilsiautojų, atostogos, šventiška atmosfera, Vasaros koncertų estradoje telpa apie pusantro tūkstančio žiūrovų… Bet jeigu ne, tai ne. Aš pretenzijų nereiškiau, tikrai iš to nedariau jokios problemos. Ir Deiviui taip pasakiau. Galvoju, tvarkoj, tegu dainuoja jis, o aš padainuosiu sausį per gastroles Vilniuje, Operos ir baleto teatre”.

Anot E.Kučinsko, pasirodymas Palangoje – tai ne gyvybės ir mirties klausimas, jis dėl to į teatro vadovę nesikreipė ir nieko nedarė, kad pakreiptų šį reikalą savo naudai.

„Dėl tokių niekniekių aš iečių nelaužysiu, – juokėsi dainininkas. – Turiu svarbesnių reikalų. Rudenį išeis naujas mano dainų albumas. Dabar pats darbymetis jį ruošiant. Man labai nepatogu, kad Deivio nebus”.

Bet jei reikės, E.Kučinskas neatsisakys padainuoti du spektaklius iš eilės – ir Klaipėdoje, ir Palangoje. „Nes noriu dainuoti, o mano sąžinė rami ir švari”, – tvirtino jis, taip pat pabrėždamas, kad teatre dirba iš idėjos ir dėl malonumo. Savaitgaliais, kai dažniausiai vyksta spektakliai, jis irgi turi kito gerai apmokamo darbo.

Teatras – tik mokesčiams

„Teisinė šio reikalo pusė – tikrai ne mano naudai, nes aš nesu etatinis teatro darbuotojas ir neturiu jokios raštiškos sutarties. O moraliniai dalykai kam įdomūs šiais laikais?” – su nuoskauda kalbėjo D.Norvilas.

Jam skaudu, kad taip atsitiko, bet pretenzijų neturi niekam. „Tai yra teatro pasirinkimas – ką nori, tą kviečiasi”, – sutiko dainininkas.

Paklaustas, ar neapsigalvos ir nesugrįš į teatrą, D.Norvilas atsakė, kad labiausiai gyvenime nemėgsta dviejų žodžių – „niekada” ir „visada”.

Kas galėtų nutikti, kad D.Norvilas pakeistų savo sprendimą?

Anot dainininko, daug kas… „Nekaltinu vien teatro vadovų. Kalta sistema, kuri manęs netenkina, – sakė jis. – Sutartys su atlikėjais turėtų būti pasirašomos iki spektaklio pastatymo, o ne po. Turėtum žinoti, už ką dirbi, prieš ruošdamas vaidmenį, o ne po. Kad netektų po to stipriai nusivilti. Suprantu ir teatrą – nėra pinigų. Bet mes niekada neturėsime atsidavusių menui artistų, jei taip bus ir toliau. Kodėl teatro lygis krenta? Todėl, kad visi „chaltūrina”. Pradedant smuikininku ir baigiant solistu. Jeigu žmonės normaliai uždirbtų, jeigu jie galėtų išgyventi iš savo darbo teatre, jie nelakstytų uždusę iš vienos „chaltūros” į kitą. Dabar situacija tokia, kad ta „chaltūra” tampa daug svarbesnė už teatrą. Nes ji atneša didesnius pinigus, o teatras – tik mokesčiams susimokėti”.

Vis dėlto D.Norvilas savo ateitį sieja su teatru. „Tikrai nesiruošiu visą gyvenimą dainuoti popmuziką. Juolab kad mano širdis yra teatre. Dainuoju ir Panevėžio muzikiniame teatre, vyksta derybos dėl vaidmens Nacionaliniame operos ir baleto teatre. Manau, nepražūsiu”, – šypsojosi dainininkas.

Tikisi, kad susiprotės

A.Žigaitytė dienraščiui sakė turinti viltį, kad Deivis susiprotės. „Todėl, kad jam paruoštas Rudolfo vaidmuo ir koncepcija „Bohemoje”, – ši opera bus statoma mūsų teatre diriguojant Dantei Anzoliniui kitąmet vasarį. Manau, tai yra akimirksnio ambicijos, kurios atvės”, – teigė teatro vadovė.

O kaip dabar bus, nes ir kituose teatro spektakliuose D.Norvilas figūruoja?

„Bus taip, kaip bus. Teatras dirbs savo darbą toliau. Viskas įvyks, kas turi įvykti, festivalio programa dėl to nepasikeis. Mano pozicija tokia: Norvilas gali dainuoti teatre. Pats spręs, ar jis to nori”, – pabrėžė A.Žigaitytė.

Teatro meno vadovo Stasio Domarko žodžiais, D.Norvilas yra labai talentingas ir labai populiarus žmogus. „Jis išsikovojo autoritetą kaip popdainininkas. Bet jis nenurimo, nes turi didelių vidinių meninių išteklių. Pastaruoju metu kaip tenoras yra padaręs didelę pažangą. Be to, jis turi nepaprastą aktorinį talentą – labai įdomus scenoje, valdo situaciją, moka bendrauti su partneriais, yra žaismingas. Jis bus puikus teatro profesionalas”, – įsitikinęs S.Domarkas.

Jam būtų labai gaila, jeigu D.Norvilas visam laikui nutrauktų bendradarbiavimą su Klaipėdos muzikiniu teatru. „Yra sakoma, kad nėra nepakeičiamų žmonių. Bet išsiauginti artistą, kuris pritaptų prie teatro, irgi nėra taip paprasta”, – pastebėjo buvęs teatro vadovas.

Traukia publiką?

S.Domarkas anuomet D.Norvilą pakvietė dainuoti teatre ne atsitiktinai. „Koncertuose, kur jis dainuodavo su profesoriumi Kaniava, tie numeriai būdavo „vinis”. Ne paslaptis, kad dėl Deivio į teatrą ateina papildomas publikos kontingentas, mergaitės po spektaklių laukia jo autografų. Jis – populiarus popdainininkas, turi savo auditoriją, kuri seka jo veiklą. Neabejoju, yra žiūrovų, kurie į mūsų teatrą ateina būtent Deivio pasiklausyti”, – tvirtino S.Domarkas.

Dabartinė teatro vadovė – kitos nuomonės. „Didesnės publikos traukos į teatrą būtent dėl Deivio nepamačiau. Per pusę metų, kai čia dirbu, nepastebėjau, kad būtų didesnis susidomėjimas dainuojant Deiviui, o ne Kučinskui. Nepastebėjau, kad būtų ypatingas susidomėjimas ir kitais spektakliais, kuriuose Deivis dainavo, nors jie to ir verti”, – apgailestavo ji.

Režisierius Ramūnas Kaubrys, paklaustas apie D.Norvilo pasitraukimą iš Klaipėdos muzikinio teatro scenos, neneigė, kad tai skaudi tema: „Negaliu komentuoti, nes mums kalbėti apie teatrą griežtai uždrausta. Vis dėlto Deivis vaidina ir dainuoja trijuose mano spektakliuose ir man labai gaila, jei jo nebepamatysime. Klaipėdos publika, kuri ateina į mūsų teatrą, myli šį artistą. Jis yra unikalus ir, mano nuomone, trupei reikalingas. Jis pas mus įnešė daug energijos, jaunatviškumo, šviežio vėjo iš kitur. Į „Paryžiaus katedrą” publika eina ir jo pažiūrėti. Jis turi savo publiką. Reikia, kad jis būtų pas mus, dalyvautų spektakliuose”.

Režisierius D.Norvilą apibūdino kaip logiškai mąstantį, pragmatišką žmogų, kuris laikosi žodžio. „Tikrai ne karštakošis, kiek man teko susidurti. Noriai, visomis jėgomis dirba ir, pritariu Kaniavai, yra tikras teatralas – jaučia sceną, ko reikia žiūrovui, teatro specifiką. Jam Dievo duotas tas pajautimas”, – žavėjosi R.Kaubrys.

A.Žigaitytė yra išleidusi įsakymą, kad teatro darbuotojams draudžiama teikti informaciją apie teatrą, perspėjo kone visi pašnekovai. Tai, ką jie sakė, nėra oficiali pozicija, o tik jų asmeninė nuomonė, išpešta žurnalistės, bandant išsiaiškinti, kas slypi už trinktelėjimo teatro durimis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.