Prestižines Le Mano (Prancūzija) žiedines lenktynes pirmą kartą laimėjęs dyzelinis „Audi R10 TDI” automobilis triumfą pakartojo analogiškose varžybose JAV ir susirungė su naikintuvu
Naujas „Audi R10 TDI” tapo pirmuoju dyzeliniu automobiliu, pasiekusiu pergalę legendinėse 24 valandų Le Mano (Prancūzija) lenktynėse. Vokietijos „Audi AG” automobilių gamintojų komandos nariai – vokiečiai Frankas Biela ir Markas Verneris bei italas Emanuelis Piro tvirtai iškovojo šeštąją ir kol kas svarbiausią „Audi” pergalę Le Mane per pastaruosius septynerius metus. Ji pasiekta stebint pustrečio šimto tūkstančių sirgalių ir milijonams televizijos žiūrovų. „Audi R10 TDI” automobiliai, turintys V12 TDI (650 AG) variklius, atsiskleidė kaip greičiausi ir taupiausi. Per visas lenktynes vienas naujų dyzelinių „Audi R10 TDI” sportinių automobilių nuolat pirmavo. Važiuodamas paskutinį, 380-ąjį, ratą lyderis Piro sumažino greitį ir sulaukęs varžovų lėtai kirto finišo liniją. Antrąja pozicija tenkinosi „Pescarolo” komandos automobilį vairavę Sebastienas Loebas, Frankas Montagny ir Erikas Helary. Tarp GT1 klasės automobilių pergalę šventė „Corvette” atstovai, kurie aplenkė „Aston Martin DBR9” vairavusius sportininkus. „Panoz” atstovai, minintys dalyvavimo 24 valandų lenktynėse dešimtmetį, pirmavo tarp GT2 klasės dalyvių.
Pakartojo pergalę
Prabėgus mėnesiui po istorinės „Audi” pergalės, R10 TDI sportinis automobilis vėl triumfavo Amerikoje, analogiškose Le Mano serijos lenktynėse, surengtose naujajame Solt Leik Sičio (JAV) žiede. Finale Piro ir Bielos vairuojamas „Audi” R10 TDI, nors ir nedidele, vos 0,318 sek., persvara, laimėjo prieš „Porsche”. Trečiosios vietos laimėtojus „Lola-AER” komandos atstovus „Audi R10 TDI” pranoko 45,183 sek. Antrasis šiose lenktynėse dalyvavęs „Audi” komandos R10 TDI automobilis finišavo ketvirtas, nuo laimėtojų kolegų jis atsiliko 1 min. 10,503 sek.
Tik nosies dalimi
Tarsi stokodami varžovų žemėje „Audi” dar kartą pasipuikavo šiuolaikiniais dyzeliniais varikliais per unikalią dvikovą, surengtą prieš „Greičio festivalį” Gudvude (Didžioji Britanija). 1 km ilgio lenktynėse Karališkųjų oro pajėgų bazėje Viteringe Le Mano lenktynes laimėjęs „Audi R10 TDI”, vairuojamas Allano McNisho, nedideliu skirtumu nusileido koviniam naikintuvui, pasiekiančiam 15 tūkst. AG. Šiose lenktynėse „Audi” R10 TDI turėjo startuoti iš vietos, nors jis sukurtas pradėti lenktynes iš eigos. Nepaisant šios aplinkybės ir galingumo persvaros, dyzelinis „Audi” automobilis buvo greitesnis ir pirmavo beveik visame kilometro ruože. 5 tūkst. žiūrovų akivaizdoje „Harrier GR7 Jump Jet” tik lėktuvo nosies dalimi išsiveržė prieš R10 TDI. Aišku, tai buvo pramoginės lenktynės, tačiau joms „Audi” nebuvo modifikuotas.