Atnaujintą „Mazda3” modelį nuo pirmtako skiria treji metai. Šiuo laikotarpiu vien Europoje įregistruota daugiau kaip 222 tūkst. „Mazda3” automobilių. Praėjusiais metais „Mazda3” tapo paklausiausiu „Mazda Motor Europe” automobiliu. Apskritai iki šių metų vasaros pradžios buvo pagaminta beveik milijonas (920 tūkst.) „Mazda3” automobilių. Išoriškai atnaujintos „Mazda3” patobulinimai neatrodo pernelyg ryškūs, bet vis dėlto jų matyti automobilio dizaine. Vidiniai patobulinimai daro automobilį taupesnį, tylesnį ir saugesnį.
Melsvai apšviesti
Sedanų „Mazda3” pakeisti priekinis ir užpakalinis buferiai, radiatoriaus grotelės ir galiniai žibintai. Puošnumo šiam modeliui teikia naujos konstrukcijos lengvo lydinio ratlankiai. Automobilio salonui panaudotos aukštos kokybės medžiagos. Skydeliui naujumo suteikia valdymo prietaisai, paryškinti sidabriniais akcentais. Atnaujintame modelyje net ir skaisčią dieną kur kas geriau matyti balti, melsvai apšviesti prietaisų skydelio davikliai. Atnaujintas „Mazda3” modelis gaminamas dviejų kėbulų tipų. Ketverių durų sedanas išvaizda skiriasi nuo penkerių durų hečbeko. Jo bagažinės talpa – 346 litrų, sedano kiek didesnė – 413 litrų. Į sedano bagažinę sudėti didelius daiktus lengviau ir patogiau. Tai pasiekta pakeitus bagažinės atidarymo konstrukciją ir ertmės formą. Dėl naujos dangčio įdubos lengviau pasiekti bagažinę.
Elektroninė sklendė
Atnaujintos „Mazda3” ratus suka ankstesniojo modelio variklis. Tiesa, patobulinus pagerėjo važiavimo savybės, mažesnės tapo ir degalų sąnaudos. MZR 2,0 benzininis variklis (150 AG) dėl naujo kintamo vožtuvų valdymo maksimalų sūkio momentą (187 Nm) pasiekia 500 aps./min. anksčiau už pirmtaką. Greitėjimo jautrumas padidėjo panaudojus naują elektroninę degalų padavimo sklendę: varikliui suteikia didesnį veržlumą. Benzininis 2 litrų variklis komponuojamas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Variklio patobulinimai ir kombinacija su naująja transmisija sumažino degalų sunaudojimą iki 7,9 l/100 km. „Mazda3” benzininių variklių eilę papildo 1,4 ir 1,6 litro agregatai. Jų degalų sąnaudos mažesnės atitinkamai iki 6,7 ir 6,9 l/100 km.
Tik didesnės galios
Dyzeliniai varikliai gaminami dviejų 1,6 litro versijų – standartinės galios (90 AG), didesnės (109 AG). Beje, į Suomiją ir Baltijos šalis bus importuojami tik didesnės galios modeliai, išsiskiriantys 240 niutonmetrų maksimaliu sūkio momentu esant 1750 aps./min. Dėl pagerintos sūkio momento charakteristikos vairuotojas galės rečiau kaitalioti pavarų laipsnius. Tai patogiau vairuojant „Mazda3” mieste arba lenkiant lėtesniuosius užmiesčio keliuose. Pakoregavus technologijas net didesnės galios dyzelinių variklių degalų sąnaudos neturėtų viršyti penkių litrų (4,8 l/100 km).
Judresnė ir lengviau valdoma
Patobulinus važiuoklę gerokai sumažėjo triukšmo lygis ir pagerėjo dinaminės važiavimo savybes. Priekinės pakabos gaubtai su sparno rėmu sujungti naujais tvirtinimo kronšteinais. Tunelio kryžminiai tvirtinimo elementai kėbulo apačioje pratęsti abiejose pusėse, iki rėmo šoninių dalių. Tai sumažino vibravimo perdavimą per kėbulo priekinę dalį ir suteikė daugiau komforto. Į užpakalinę pakabą įmontuoti viencilindriai amortizatoriai su didesnio skersmens stūmokliu padidino trumpų smūgių slopinimo jėgą ir lėmė tolygesnį važiavimą. Įdiegus šiuos pokyčius „Mazda3” tapo judresnė ir lengviau valdoma staigiuose posūkiuose ar intensyviai manevruojant.
Tvirtesnis kėbulas
Tvirtesnis „Mazda3” kėbulas padidina pasyvųjį automobilio saugumą. „Mazda3” įrengti saugos diržų įtempimo mechanizmai, priekiniai apkrovos ribotuvai ir atsilenkiantis stabdžių pedalas, patobulinta ir geriau apsaugota vairo kolonėlė. Užpakalinių sėdynių atlošai sustiprinti, kad per avariją sunkūs daiktai nekristų į saloną. Nauja priminimo apie saugos diržus sistema dabar kontroliuoja ir užpakalinius saugos diržus. Tai ypač aktualu, tarkim, atsisegus diržui, laikančiam vaiko sėdynę.
Slopina garsus
Pagerinus „Mazda3” aerodinamines savybes iki 0,3 sumažėjo oro pasipriešinimo koeficientas. Tai lėmė mažesnes degalų sąnaudas ir silpnesnį triukšmo lygį. Važiuodamas atnaujintu „Mazda3” modeliu negali neatkreipti dėmesio į dar vieną svarbią permainą – efektyvesnę garso izoliaciją. Tiesa, atnaujinant automobilį konstruktoriams praslydo pro akis vienas triukšmo šaltinis – pro ratų arkas saloną pasiekiantis ūžesys. Jis pastebimesnis važiuojant žvyrkeliu. Vis dėlto šį trūkumą į teigiamą pusę nusveria bendras rezultatas. „Mazda3” panaudota daugiau garsą izoliuojančių medžiagų po variklio gaubtu ir stogo ertmėje. Mažiau triukšmo skleidžia ir naujas generatorius. Važiuoklės patobulinimai taip pat sumažino triukšmą ir kėbulo vibravimą. „Mazda3” naujo tipo padangos su pertvarkyta vidine struktūra slopina riedėjimo skleidžiamus garsus. Įvertinus visus triukšmo apsaugos standartus „Mazda3” šia charakteristika gali pretenduoti į lyderius tarp savo klasės varžovų.
Funkcionalios naujovės
Jau ankstesnysis „Mazda3” modelis tarp klasės varžovų išsiskyrė prabangia įranga. Dabar visų versijų standartiniame komplekte – oro kondicionierius ir radijas su CD grotuvu. Modifikacijose su 2 litrų benzininiais (GT) ir dyzeliniais varikliais („Touring”) standartiškai įrengiama greičio kontrolės funkcija. Nauja intelektinė beraktė įsėdimo ir variklio paleidimo sistema – funkcionali naujovė (GT versijų standartas). Muzikos mėgėjai įvertins aukščiausios kokybės garso sistemą „Bose” su septyniais garsiakalbiais ir 222 vatų skaitmeniniu stiprintuvu (GT versijų standartas).