Per pirmą pusmetį lengvųjų automobilių registruota penktadaliu daugiau

Valstybės įmonės „Regitra” duomeninis, šiemet iki liepos 1 d. Lietuvos fiziniai bei juridiniai asmenys registravo 22 proc. daugiau lengvųjų automobilių nei atitinkamu laikotarpiu pernai.

Iš viso buvo įregistruota 6,9 tūkst. naujų ir 171,8 tūkst. nenaujų (pirmą kartą į šalį įvežtų) lengvųjų automobilių. Tuo pačiu laikotarpiu pernai šie skaičiai sudarė atitinkamai 5,2 ir 140,8 tūkstančių.

„Ir naujų, ir naudotų lengvųjų automobilių registravome žymiai daugiau, nei pirmąjį 2005-ųjų metų pusmetį. Toks neprognozuotas transporto srauto padidėjimas lėmė, kad kai kuriuose įmonės filialuose norintiems automobilius registruoti klientams tenka laukti eilėje”, – sakė VĮ „Regitra” generalinis direktorius Ramutis Oleka, komentuodamas pirmojo pusmečio rezultatus.

Iš visų Lietuvoje registruotų naujų lengvųjų automobilių „liūto dalis” teko sostinei. Iki liepos 1 d. net 5,5 tūkstančio naujų automobilių įregistravo Vilniaus miesto savivaldybės fiziniai ir juridiniai asmenys. Antroje ir trečioje vietoje esančios Kauno ir Klaipėdos miesto savivaldybės ženkliai atsilieka – ten registruota atitinkamai 394 ir 260 naujų atumobilių.

Juridiniai asmenys per šių metų pirmąjį pusmetį įregistravo didžiąją dalį – 89 proc. (6,2 tūkst.) -naujų lengvųjų automobilių (pirmąjį 2005 m. pusmetį – 4,8 tūkst.). Fiziniams asmenims teko tik 747 nauji automobiliai.

Fiziniai asmenys šiemet iki liepos 1 d. registravo 53,9 tūkst., juridiniai – 117,9 tūkst. nenaujų lengvųjų automobilių. Tradiciškai daugiausia – 27 tūkst. – nenaujų pirmą kartą į šalį įvežtų lengvųjų automobilių registravo Marijampolės savivaldybės fiziniai ir juridiniai asmenys.

Didelė dalis šių nenaujų automobilių nelieka Lietuvoje, eksportuojami į Rusiją, Kazachstaną ir kitas valstybes.

Įvežamų automobilių „geografija” beveik nekinta. VĮ „Regitra” duomenimis, pastarąjį pusmetį klientai registravo daugiausia iš Vokietijos (61,12 proc.), Belgijos (8,58 proc.), Prancūzijos (6 proc.) ir JAV (6 proc.) įvežtų lengvųjų automobilių.

Naujų automobilių rinkos prieaugis – 33 procentai

Rinkos tyrimų bendrovės „Autotyrimai” duomenimis, per pirmąjį 2006 metų pusmetį šalyje iš viso parduoti 8679 nauji asmeninės paskirties ir lengvieji komerciniai automobiliai. Tai net 2170 automobilių, arba 33 procentais daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Procentinis naujų automobilių rinkos per pirmąjį šių metų pusmetį prieaugis – vienas didžiausių per pastaruosius metus. Palyginimui priminsime, jog 2005 metų pirmojo pusmečio naujų automobilių rinka buvo pasiekusi tik 16 procentų augimą.

Jei iki metų galo išliks panašios tendencijos, rinkos analitikai prognozuoja, jog šiemet Lietuvoje gali būti parduota gerokai daugiau naujų automobilių negu pernai.

Taigi atrodytų, naujų automobilių pardavimas įgauna pagreitį. Tačiau pagal mūsų šalyje parduodamų naujų automobilių kiekį dar smarkiai atsiliekame ne tik nuo senųjų Europos Sąjungos valstybių, bet ir nuo kaimyninių Latvijos bei Estijos. Be to, nemažai Lietuvoje parduotų naujų automobilių nebuvo registruoti mūsų šalyje: iš daugiau kaip 8,6 tūkstančio „Regitroje” įregistruoti tik 6,9 tūkst. vienetų.

Paklausiausi – „Volkswagen”

Kelerių pastarųjų metų naujų automobilių pardavimo rinkos lyderiai – „Volkswagen” įgaliotieji atstovai – ir šiemet pasiryžę neužleisti pozicijų. Per pirmąjį 2006 metų pusmetį parduoti 1384 „Volkswagen” markės nauji automobiliai. Iš jų – 1053 asmeninės paskirties ir 331 lengvasis komercinis. Su tokiais rodikliais „Volkswagen” užkariavo net 15,9 procento šalies naujų automobilių rinkos ir daugiau nei dvigubai pranoko artimiausius konkurentus – japoniškų „Toyota” automobilių pardavėjus.

Japonai sparčiai vejasi

Lietuvos rinkoje vis pastebimesnę vietą užkariauja ir japoniški „Toyota” automobiliai, kuriems atiteko antroji vieta. Jų pardavėjai, palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, rinkos laiptais žengė vieną žingsnį aukštyn. Per pirmąjį pusmetį parduoti 669 „Toyota” automobiliai (7,7 procento rinkos).

Trečioje vietoje – „Škoda” (635 automobiliai, 7,3 procento rinkos). Čekiškų automobilių pardavėjai aplenkė į pirmąjį lyderių penketuką dar patekusius „Opel” (607 automobiliai ir 7,0 proc. rinkos) bei „Mitsubishi” (511 automobiliai ir 5,9 proc. rinkos) pardavėjus.

Bene didžiausias netikėtumas pirmojo pusmečio naujų automobilių rinkoje – pirmasis lyderių penketukas per visą istoriją be prancūziškų automobilių. Jie dar neseniai turėjo nemenką paklausą, tačiau dabar smuktelėjo šeštąją poziciją užėmusios „Ford” markės (461 vnt., 5,3 proc. rinkos).

Pirmąjį dešimtuką užbaigia atitinkamai „Renault”, „Citroen”, „Peugeot” ir „Mazda”, jiems atiteko nuo 5,2 iki 4,3 procento šalies naujų automobilių rinkos.

Pagal paskirtį – nevienodai

Tik „Volkswagen” markės nauji automobiliai buvo paklausiausi tiek tarp skirtų asmeniniam naudojimui, tiek tarp komercinės paskirties automobilių.

Pagal asmeninės paskirties automobilių pardavimą antroji – penktoji vietos atiteko „Toyota” (561), „Opel” (538),”Mazda” (367) ir „Renault” (358) automobiliams. Populiariausių komercinės paskirties automobilių penketukas atrodo kiek kitaip. Šioje kategorijoje antri pagal paklausą buvo „Škoda” (296), treti – japoniški „Mitsubishi” (200), ketvirti – „Peugeot” (160) ir penkti – itališki „Fiat” (127) automobiliai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.