Koncernui „MG Baltic” priklausančios didžiausios Lietuvoje stipriųjų gėrimų gamybos bendrovės „Stumbras” akcijos biržoje yra pervertintos, todėl investuotojams jas rekomenduojama parduoti. Tokią nuomonę pareiškė finansų maklerio įmonės „Žabolis ir partneriai” ekspertai, tačiau su tuo kategoriškai nesutinka Kauno įmonės atstovai.
Planai įgyvendinami lėčiau
„Žabolio ir partnerių” parengtoje „Stumbro” apžvalgoje teigiama, jog įmonės akcijos yra pervertintos ir jų kaina yra 4,13 lito, o ne 8 litai, kaip liepos 4-ąją buvo užfiksuota Vilniaus vertybinių popierių biržoje.
Finansų maklerio įmonės ekspertų nuomone, šiuo metu daugiau kaip 26 proc. Lietuvos stipriųjų gėrimų rinkos užimantis „Stumbras” geriausias augimo perspektyvas dabar turi užsienio rinkose ir siekia, kad pajamos iš eksporto sudarytų ne mažiau kaip 30 proc. įmonės apyvartos. Tačiau kol kas šie planai įgyvendinami lėčiau, nei tikėtasi, ir progresas dažnai pasiekiamas tik pastebimai mažinant produkcijos kainas.
Be to, vidaus rinkoje Kauno įmonei taip pat tenka susidurti su didėjančia konkurencija, energetikos ir kitų gamybos išlaidų didėjimu bei mažmeninės prekybos tinklų spaudimu, o tai esą gali turėti neigiamos įtakos bendrovės finansiniams rezultatams.
Teigiama, kad „Stumbrui”, dabartiniam stipriųjų gėrimų rinkos lyderiui, būtų sudėtinga dar padidinti turimą rinkos dalį. Skeptiškai vertinamas ir įmonės pardavimų augimas eksporto rinkose, todėl įmonės akcijas rekomenduojama parduoti.
Supainiojo pavadinimą?
„MG Baltic Investment” generalinis direktorius Raimondas Kurlianskis, „Kauno dienai” komentuodamas finansų maklerio įmonės vertinimus, buvo gana kategoriškas: „Man susidarė įspūdis, kad analitikai nagrinėjo kažkokią kitą bendrovę, tačiau rašydami išvadas supainiojo pavadinimą”.
Kauno įmonės atstovai suabejojo, ar tyrimo autoriai turėjo pakankamai informacijos daryti tokias išvadas. Vaida Budrienė, „Stumbro” atstovė spaudai, atkreipė dėmesį, kad tyrime yra šiurkščių faktinių klaidų.
„Mūsų įmonė užima ne 26 proc. stipraus alkoholio rinkos, kaip teigiama tyrime, o 37 proc. Tokius duomenis pateikė rinkos tyrimo bendrovė „AC Nielsen”, įvertinusi praėjusius metus”, – teigė V.Budrienė.
„AC Nielsen” duomenimis, šių metų balandžio-gegužės mėnesiais „Stumbras” dar labiau padidino savo dalį Lietuvos stipriųjų alkoholinių gėrimų rinkoje, atimdamas jas iš kitų gamintojų. Šiuo periodu Kauno įmonė užėmė didžiausią degtinės rinkos dalį – daugiau nei 38 proc. Toks rodiklis buvo pasiektas „atėmus” degtinės rinkos dalį iš „Alitos” ir „Vilniaus degtinės” (abiejų šių bendrovių degtinės rinkos dalis krito).
Vertinant trauktinių kategoriją, balandžio-gegužės mėnesiais „Stumbras” užėmė daugiau nei 54 proc. visos trauktinių rinkos.
Anot V.Budrienės, nėra pagrįstos prognozės ir dėl eksporto apimčių – per šių metų penkis mėnesius bendrovė alkoholinių gėrimų eksportavo už 2,5 mln. litų. Tai beveik 86 proc. daugiau nei praėjusių metų tą patį laikotarpį.
Skirtingi skaičiai
„Žabolis ir partneriai” prognozuoja, kad šiemet „Stumbras” apyvartą padidins 10,3 proc., iki 91,3 mln. litų, tačiau įmonės grynasis pelnas sumažės 28,3 proc., iki 15,2 mln. litų. Bendrovės pardavimai vidaus rinkoje šiemet turėtų siekti 82 mln. litų.
Prognozuojama, kad 2007 metais „Stumbro” pajamos padidės iki 98,3 mln. litų, iš kurių pajamos vidaus rinkoje sudarys 13,3 mln. litų, o eksporto pajamos – 13,3 mln. litų, tačiau grynasis pelnas sumažės iki 13,9 mln. litų.
Pati Kauno bendrovė šiemet tikisi pasiekti 99,1 mln. litų apyvartą, arba 19,7 proc. didesnę nei 2005 metais, kai ji buvo 82,769 mln. Šiemet įmonės pelnas bus toks, kaip ir pernai (19,805 mln. litų), arba 2-3 proc. didesnis, nes „Stumbras” daug investuoja į pelningas eksporto rinkas.
„Stumbras” yra Vilniaus vertybinių popierių biržos Einamojo sąrašo bendrovė. Kontrolinį 99,4 proc. akcijų paketą valdo „MG Baltic” antrinė įmonė „Mineraliniai vandenys”.