Remontuojamose ir nuolat duobėtose miesto gatvėse vairuotojai rizikuoja prakiurdyti karterį.
Tokie atvejai reti, tačiau vairuotojams gerokai trenkia per kišenę.
Pramušus karterį, pirmiausia pajuntamas stuktelėjimas. „Jei po stuktelėjimo pradėjo mirksėti tepalo spaudimo lemputė, reikėtų kuo skubiau išjungti variklį”, – patarė „Solorinos” techninio aptarnavimo cecho meistras Vaidas Pragulbetskis. Toliau važiuoti automobiliu negalima. Iki autoserviso jį jau reikėtų nuvežti.
Jei karteris aliumininis – jis skyla. Metalinis karteris dažniausiai įlenkiamas ar prakertama skylutė. Iš tokių karterių tepalas neišbėga iš karto, tik po truputį varva.
Anot V.Pragulbetskio, jei nėra pažeistas karterio dugne esantis išleidimo varžtas, o pažeista vieta kur nors šone, tai jį dar įmanoma sutaisyti.
Nestipriai pažeistas karteris nuimamas, ištiesinamas, suvirinamas, padažomas ir vėl uždedamas. Bet pasitaiko ir tokių, kurie iš viso neremontuojami.
Pramušus karterį, teks gerokai patuštinti piniginę. Servise už karterio nuėmimą, uždėjimą ir tarpiklius reikės sumokėti apie 150 litų. Paties karterio remontas gali kainuoti nuo 50 iki 100 litų.
Pakeisti karterį gali kainuoti nuo 100 iki 200 litų. Už naują gali tekti atseikėti ir apie tūkstantį litų.
Remonto, detalių kaina priklauso nuo markės ir automobilio amžiaus.
V.Pragulbetskis teigė, kad karterius žmonės pramuša retai. Dažniausiai karteris pramušamas įvažiavus į gilią, prilytą duobę asfalte. Karterių dugno metalas yra apie milimetrą storio.
Geriausiai karteriai apsaugoti visureigiuose. Pavyzdžiui, „Toyota Land Cruiser” visureigyje karteris yra 30 centimetrų aukštyje. Visureigių karteriai dažniausiai turi specialią apsaugą.
Lengvųjų automobilių karteriai yra maždaug 20 centimetrų aukštyje.
Kiekvieno automobilio karteris turi apdailą, už jos pirmiausia ir užkliūnama. O pats karteris yra dar aukščiau.
Meistras V.Pragulbetskis tikino, kad ir lengvųjų automobilių karteris yra pakankamai aukštai – gali pervažiuoti gulsčią plytą.