Neliko kliūčių naujiems troleibusams pirkti

Savivaldybės finansininkų perspėjimas, kad Kauno biudžetas – ne guminis, miesto politikų nesudomino

Kauno meras Arvydas Garbaravičius šiandien turėtų pasirašyti sutartį su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku, kuri panaikintų paskutines kliūtis miestui įsigyti 50 naujų troleibusų. Tam vakar pritarė miesto Taryba, ignoravusi Savivaldybės finansininkų išvadas, kuriose kalbama apie bilietų pabrangimą.

Pasak Transporto skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, 15 milijonų eurų paskolos sutartį su banku pasirašys bendrovė „Autrolis”. Tuo tarpu Savivaldybė sudarys tik paramos sutartį, kuria įsipareigojama sudaryti palankias sąlygas vežti keleivius.

Finansų skyriaus specialistai atkreipė dėmesį, kad paramos sutartyje numatyta per 18 mėnesių 20 procentų padidinti viešojo transporto paslaugų tarifą.

„Natūralu, kad įsigijus naujų troleibusų atsiranda papildomų išlaidų. Galimi du sprendimo būdai – arba didinti tarifą, arba subsidijas”, – teigė P.Keras.

Savivaldybės finansininkai apskaičiavo, kad, nepakeitus dabar galiojančių tarifų, Savivaldybės subsidija „Autroliui” turėtų padidėti apie 8 milijonus litų. Net ir 20 procentų pakėlus bilietų kainas, vis tiek subsidijas tektų didinti beveik 2 milijonais.

Specialistai priminė ir bendrovės „Kauno autobusai” sandorio su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku detales, kai politikai buvo įtikinėjami, kad miesto biudžetui tai nesukels papildomų rūpesčių. Dabar finansininkai konstatavo, kad pernai, lyginant su 2004 metais, subsidijų suma padidėjo 2,9 karto. „Kauno autobusams” pernai Savivaldybė išmokėjo daugiau nei 18 milijonų litų.

„Pasirašytos paskolos ir paramos sutartys taptų didžiule našta Kauno miesto biudžetui”, – teigiama Finansų skyriaus vedėjo Algimanto Lauciaus pasirašytame rašte. Tačiau politikai į šiuos perspėjimus vakar neatsižvelgė.

Pasak P.Kero, net ir neįsigijus naujų troleibusų, subsidijas vis tiek tektų didinti. „Kauno autobusams” ir „Autroliui” mes iki šiol mokėjome mažesnes sumas, nei priklausė pagal patvirtintą tvarką. Ir tai tęsėsi ne vienus metus. Anksčiau ar vėliau turėjome viską sutvarkyti. Manau, kad naujų troleibusų įsigijimas iš miesto kasmet pareikalaus papildomų 4,5-5 milijonų litų”, – teigė Transporto skyriaus vedėjas.

Pirmieji nauji troleibusai Kauną turėtų pasiekti šių metų pabaigoje arba kitų pradžioje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.