Audi AG įrašė svarbų skyrių į automobilių lenktynių istoriją, pasiekdama istorinį triumfą 24 valandų Le Mano (Prancūzija) lenktynėse. Naujasis Audi R10 TDI tapo pirmuoju automobiliu su dyzeliniu varikliu, laimėjusiu atkakliausias automobilių lenktynes pasaulyje. Rekordinės 235000 žiūrovų minios akivaizdoje Frankas Biela (Vokietija), Emanuele’is Pirro (Italija) ir Marco Werneris (Vokietija) užtikrintai iškovojo šeštąją ir kol kas pačią svarbiausią „Audi” pergalę Le Mane. Dindo Capello (Italija), Tomas Kristensenas (Danija) ir Allanas McNishas (Škotija) taip pat iškovojo garbingą vietą ant pakylos, finišavę treti.
Sirgaliai lenktynių trasoje ir milijonai televizijos žiūrovų visame pasaulyje pamatė įspūdingą „Audi TDI Power” galią ir šiuolaikinių dyzelinių variklių sugebėjimus. Pora „Audi” R10 TDI automobilių, varomų 650 AG V12 TDI varikliu, – greičiausi ir ekonomiškiausi. Per visas lenktynes vienas iš naujųjų dyzelinių sportinių automobilių iš Ingolstadt’o nuolatos pirmavo. Le Mano rekordininkas Tomas Kristensenas lenktynių ratą įveikė greičiausiai, parodydamas 3 min. 31,211 sek. laiką ir buvo pirmasis vairuotojas už LM P1 sportinio automobilio vairo, 16 ratų nuvažiavęs su vieninteliu degalų papildymu. Įveikusi 380 ratų „Audi” taip pat pasiekė naująjį atstumo įveikimo rekordą.
Lenktynėse „Audi TDI Power” kuro suvartojimo pranašumas buvo akivaizdžiai matomas ir žiūrovams: vidutiniškai „Audi” vairuotojai sustodavo tik kas 14 ratų, kad pasipildytų 90 litrų Shell V-Power dyzelinio kuro. Tuo tarpu benzininiams varikliams ištikimi vairuotojai turėdavo sustoti gerokai dažniau. Sirgaliams taip pat paliko įspūdį tai, koks tylus ir aplinkos neteršiantis gali būti 650 AG sportinis automobilis.
Nors naujasis „Audi R10 TDI” pasirodė tik 200 dienų prieš lenktynes, pergalingas dyzelinis sportinis automobilis 24 valandas važiavo lygiai taip pat patikimai kaip ir jo pirmtakas R8, surinkęs penkias Le Mano pergales. Vienintelio neplanuoto sustojimo prireikė 3:47 val. ryto, kuomet „Audi Sport Team Joest” nusprendė pakeisti pavaros jungtį, atsiradus penktosios pavaros gedimui. Nepaisant to, kad pakeisti visą galinę automobilio dalį – kaip tai buvo padaryta R8 atveju – taisyklės daugiau neleidžia, komandai prireikė mažiau nei dešimties minučių susidoroti su šiuo uždaviniu inovatyvaus greičių dėžės modelio dėka. Dar vieną minutę prarado Frankas Biela, Emanuele’is Pirro ir Marco Werneris sekmadienio rytą, kuomet buvo sudaužytas vienas jų R10 TDI priekinis žibintas ir todėl teko keisti priekinę korpuso apdailą. Nepaisant to, jų „Audi” veikė kaip laikrodis.
Biela ir Pirro šventė savo garbingą ketvirtąją Le Mano pergalę po 2000, 2001 ir 2002 metų. Istorinėse rekordų lentelėse jiems atitenka ketvirta vieta ir tenka rikiuotis po Tomo Kristenseno, Jacky Ickx’o ir Dereko Bello. „Audi” tai buvo trečiasis iš eilės, o iš viso šeštasis Le Mano. Įskaitant 2003 m. „Bentley Speed 8” su FSI varikliu, sukurtu „Audi Sport”, sėkmę, „Audi” technologija Le Mane nepralenkiama jau septynerius metus.
„Audi” triumfą apvainikavo Dindo Capello, Tomas Kristensenas ir Allanas McNishas, kurie finišavo treti. Bolidas #7 R10 TDI lyderiavo pradinėje lenktynių fazėje, kol ketvirtąją valandą neprireikė keisti dešinės pusės V12 TDI variklio cilindrų bloko purkštukų. Nukritę į 16-ąją vietą Capello, Kristensenas ir McNishas atsikovojo prarastas pozicijas, pasiekdami geriausią trasos įveikimo laiką ir pakildami iki trečiosios pozicijos, nepaisant ankstesnių nesklandumų naktį ir ankstyvą rytą. Po susidūrimo su GTI automobiliu, buvo pažeista apatinė panelė ir teko pakeisti kairįjį turbo kompresorių. Šis bolidas dėl sustojimų prarado kone visą valandą. Mechanikų, atlikusių visus taisymo darbus, dėka jie vis dėlto pasiekė pakylą.
Po pergalių Sebringo 12 valandų lenktynėse ir Le Mano 24 valandų lenktynėse naujasis „Audi” R10 TDI lieka nenugalėtas. Revoliucingojo dyzelinio sportinio automobilio jau laukia naujas iššūkis: nuo liepos 15 dienos, Šiaurės Amerikos „Audi Sport” komanda su R10 TDI automobilių pora kovos dėl čempiono vardo amerikietiškoje Le Mano serijoje.
Nuomonės po lenktynių
Prof. Dr. Martinas Winterkornas (Audi AG valdybos pirmininkas): „Šis istorinis Le Mano triumfas yra be abejonės pats didžiausias sėkmingoje Audi AG automobilių sporto istorijoje. Tai yra puikus „Vorsprung durch Technik” įrodymas. Tikslas laimėti 24 valandų Le Mano lenktynes tampant pirmuoju automobilių gamintoju pasaulyje su dyzeliniu varikliu buvo ypač ambicingas. Mums užteko drąsos ir pasisekė pirmuoju bandymu. Šiandieną dyzelinas galiausiai paliko atžymą automobilių lenktynėse. Tai buvo įmanoma tik todėl, kad būdami TDI gamintojais mes turime išsamiausią know-how, kuris yra naudingas ir mūsų klientams. Kas antras „Audi” automobilis šiandieną yra TDI. Šio nepakartojamo renginio Le Mane dėka, mums pasiseks pritraukti dar daugiau klientų „Audi TDI Power” privalumais. Aš sveikinu „Audi Sport Team Joest”, „Audi Sport”, kolegas iš „Technical Development”, mūsų partnerius, kurie nuo pat pradžių suteikė puikią paramą šiame projekte ir, be abejo, šešis mūsų vairuotojus. Frankui Bielai ir Emanuele’iui Pirro tai buvo ketvirtoji Le Mano pergalė, Marco Werneriui antroji iš eilės. Jie visas šias pergales pasiekė su „Audi”.
Dr. Wolfgangas Ullrichas („Audi Motorsport” vadovas): „Tai jau šeštoji „Audi” pergalė Le Mane, bet kol kas pati sunkiausia ir svarbiausia. Tik 200 pačių intensyviausių „Audi Sport” istorijoje dienų skyrė R10 TDI pristatymą ir Le Mano lenktynių pradžią. Aš noriu padėkoti kiekvienam „Audi Sport”, „Audi Sport Team Joest” dalyviui, TE (vystymo skyriaus) kolegoms ir mūsų techniniams partneriams. Mes pradėjome šį projektą nuo tuščio popieriaus lapo ir išbandėme kažką tokio, ko niekas iki šiol taip nebuvo daręs. Mes žinojome, koks didelis iššūkis laimėti Le Mane su tokių didelių galimybių dyzeliniu varikliu. Tiek anksčiau, tiek per paskutiniąsias 24 valandas, mes pastebėjome, kad šiose lenktynėse gali nutikti daugybė dalykų. Le Manas visada pateikia netikėtumų, kurių negalima dirbtinai atkurti bandomajame lauke ar bandomojoje trasoje.
Taigi, esame dar laimingesni galėdami įrašyti dar vieną skyrių į automobilių sporto istoriją. Komanda dirbo darniai ir visada teisingai sureaguodavo į tai, kas vyksta. Automobilis laimėtojas 24 valandas važiavo beveik be priekaištų. Deja, kitas automobilis atsiliko dėl avarijos. Tačiau tai, kad galiausiai ši komanda užlipo ant pakylos taip pat parodo, koks tai buvo fantastinis komandos pasirodymas”.
Frankas Biela (Audi R10 TDI #8): „Mes labai didžiuojamės pirmąją pergale su dyzeliniu varikliu, kalbant konkrečiai apie „Audi TDI Power”. Ši pergalė „Audi” yra ypač svarbi, bet mums vairuotojams ji svarbi ne mažiau. Mes iš pat pradžių buvome įsitraukę į vystymo procesą. Kad šis naujasis lenktyninis automobilis pasiektų šią trasą, laimėtų svarbiausias sportinių automobilių lenktynes pasaulyje ir būti pirmuoju automobiliu su dyzeliniu varikliu, laimėjusiu Le Maną, yra nepaprastas jausmas. Mums pasisekė, kad mūsų automobilis sėkmingai pasiekė finišą. Neskaitant nedidelio greičių dėžės gedimo viskas veikė puikiai. Tai ir yra vienintelis būdas laimėti Le Mane”.
Emanuele’is Pirro (Audi R10 TDI #8): „Ši diena priklauso „Audi”, tai yra dyzelino ir „Vorsprung durch Technik” diena. Pirmoji dyzelinio variklio pergalė sutapo su kažkokiu nepaprastu įvykiu, kurio mes vis dar gerai nesuvokiame. Tai yra didelė dovana visiems žmonėms, kurie prisidėjo prie šio projekto tiesiogiai ir netiesiogiai. Aš manau, kad šį savaitgalį mes išvydome naujos automobilių sporto eros pradžią. Ir tai buvo patvirtinimas, kad „Audi” yra visų įmanomų naujų automobilių pramonės technologijų lyderis”.
Marco Werneris (Audi R10 TDI #8): „Be abejo, labai jaudina tai, kad mes perrašėme istoriją naujojo dyzelinio automobilio dėka per jo pirmąjį pasirodymą Le Mane. Man tai yra antroji pergalė iš eilės, tad aš esu absoliučiai priblokštas. Prieš „Audi” reikia dar ir dar kartą nukelti skrybėlę. Sprendimas šiais metais dalyvauti su R10 TDI buvo ambicingas, bet teisingas. Kiti automobilių gamintojai tokiam projektui paskirtų dar metus. „Audi” nuveikė didžiulį darbą pasirengdama automobilių lenktynėms ir pergalei per tokį trumpą laiką. Tai tiesiog neįtikėtina: prieš 200 dienų automobilis pirmą kartą atsistojo ant keturių ratų, o dabar jis laimėjo Le Mano 24 valandų lenktynes. Tai daugiau nei tik istorija – tai tiesiog pasaka!”
Dindo Capello (Audi R10 TDI #7): „Tai puikus „Audi” rezultatas ir mes visi esame šio pergalingo prekės ženklo dalimi. Mūsų automobilis susidūrė su keletu problemų lenktynėse, bet kiekvieną kartą mano inžinierius ir #7 mechanikai sunkiai dirbo ir sėkmingai tas problemas išsprendė, taigi, mūsų laiko nuostoliai buvo minimalūs. Visi jie nusipelno didelės padėkos. Aš esu labai laimingas, galėdamas būti šių lenktynių, kurios jau turi naują istoriją, dalimi”.
Tomas Kristensenas (Audi R10 TDI #7): „Aš esu labai, labai sujaudintas. Dabar kiekvienas žinos, ką reiškia TDI Power. Šis projektas prasidėjo nelabai seniai tuščiame popieriaus lape ir pasiekė triumfą. „Audi” svajonė taip greitai išsipildė daugelio žmonių pastangų dėka šioje didžiulėje automobilių sporto programoje. Aš didžiuojuosi galėdamas būti šios sėkmės dalimi. Man būtų patikę užkopti ant aukščiausios laimėtojų pakylos pakopos kartu su Dindo ir Allanu, bet dėl šios priežasties mums teko atlaikyti daugelį iššūkių lenktynėse. Bet mes juos įveikėme ir vis tiek užlipome ant pakylos”.
Allanas McNishas (Audi R10 TDI #7): „TDI projektas visada buvo labai ambicingas. „Audi” niekada tokių dalykų nedaro šiaip sau ir šioms lenktynėms pasiruošė puikiai. Tačiau atvykus į Le Maną reikia būti pasiruošus viskam, įskaitant problemas – būtent mūsų automobiliui šį savaitgalį nutiko tas pats, kas ir „Audi R8” per jos debiutą 2000-aisiais. Bet mes ir vėl problemas įveikėme pačiu tikriausiu Le Mano ir „Audi” stiliumi bei išsikovojome kelią ant pakylos. Tai buvo fantastiškas visos komandos jėgų išbandymas”.
Ralfas Jüttneris („Audi Sport Team Joest” techninis direktorius): „Aš tiesiog esu laimingas. Tai buvo sunkios lenktynės, pareikalavusios daug darbo, bet tai yra būdinga visam projektui, prie kurio kiekvienas iš mūsų tiek daug dirbo. Paskutinės 24 valandos nebuvo išimtis. Mes sąžiningai ištvėrėme savo bėdų dalį. Bet to galima buvo tikėtis, juk šitiek daug naujų technologijų naudojama pirmą kartą. Tiesiog puiku, kad nepaisant šių aplinkybių, finišavo abu automobiliai, abu pasiekė pakylą, o vienas automobilis netgi laimėjo. Komanda dirbo neįtikėtinai puikiai. Reguliarūs sustojimai, neplanuotas taisymas – viskas vyko sklandžiai. Galiausiai už visa tai gautas pelnytas atlygis”.