Pigūs skrydžiai reikalauja namų darbų

„Ryanair” jau rengiasi skraidyti į Kauną, tačiau miestas nepuola strimgalviais į nežinomybę

Rugsėjį Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair” pradės reguliarius skrydžius maršrutu Kaunas – Londonas. Iki to laiko miestas ir Karmėlavoje esantis oro uostas dar turi nuveikti nemažai darbų, tačiau jie nėra skubinami nežinant būsimų turistų poreikių. Iš pradžių buvo kalbama, kad reikia rekonstruoti oro uostą, tačiau to būtinumu dabar abejojama.

Neaiški oro uosto ateitis

Dabar oro uostas per metus aptarnauja apie 27 tūkstančius keleivių, o „Ryanair” žada tiek perskraidinti vien per ketvirtį. Tačiau „Kauno aerouosto” direktorius plėtrai Arnoldas Rutkauskas sakė, kad kol kas nėra prasmės kalbėti apie oro uosto rekonstrukciją.

„Teberengiama studija, kur Lietuvoje būtų tikslinga statyti naują oro uostą. Svarstoma, ar plėsti Kauno ir jį padaryti pagrindinį, ar pasirinkti kitą vietą ir statyti visiškai naują. Projektinis Kauno oro uosto pralaidumas yra 500 tūkstančių keleivių per metus. Net ir su nauju „Ryanair” reisu nė iš tolo nepasieksime šios ribos, todėl šiandien nėra prasmės investuoti pinigų į pastatų rekonstrukciją ar pradėti statyti didžiulę automobilių stovėjimo aikštelę”, – sakė A.Rutkauskas.

Šiuo metu oro uosto saugomoje ir atviroje aikštelėse telpa 300 automobilių. Planuojama darbuotojų reikmėms įrengti atskirą aikštelę, tada visos 300 vietų liktų keleiviams. „Tiek užteks ir tuomet, kai pradės skraidyti airiai. Jaučiame geranoriškumą iš Kauno miesto savivaldybės ir manome, kad galėtume tikėtis pagalbos įrengiant automobilių aikštelę”, – teigė A.Rutkauskas.

Pasak jo, dėl minėtų priežasčių dabar nebus didinama ir keleivių salė. „Bendraujame su architektais, svarstome galimybes. Parengsime sąmatą ir įvertinsime, ar tikslinga ką nors daryti”, – aiškino A.Rutkauskas.

Darbuotojai treniruojasi

Kauno oro uoste iš esmės vienu metu gali būti aptarnaujami tik vieno lėktuvo keleiviai, todėl maršrutai sudarinėjami taip, kad jie nesusikirstų.

Antžeminio aptarnavimo kompanijos „Litcargus” darbuotojai jau treniruojasi priimti „Ryanair” lėktuvus. „Darbuotojai turės 25 minutes laiko lėktuvui aptarnauti. Per šį laiką bus išlaipinami keleiviai, iškraunamas bagažas, išvalomas lėktuvas, užpilamas kuras, pašalinamas ledas nuo sparnų, susodinami išvykstantys keleiviai, sukraunamas bagažas. Airiai skraido „Boeing 737-800″ orlaiviais, kuriuose yra net 189 vietos”, – pažymėjo A.Rutkauskas.

Beje, nors „Ryanair” atstovai teigė, kad bilietus bus galima įsigyti tik internetu, tačiau svarstoma galimybė kasą atidaryti ir pačiame oro uoste.

Pageidauja lietuviškos atributikos

„Kol kas merdime, todėl laukiame pigių skrydžių”, – sakė oro uoste veikiančios nedidelė kavinės savininkas Ričardas Krušinskas. Dabar kavinėje klientų nedaug, nes ir skrydžių mažai. „Aišku, vietos nedaug. Oro uosto vadovai sakė, kad norėtų plėsti kavinę į keleivių salę. Dar nežinau, kaip viskas atrodys. Be to, kol kas nežinome, kiek tų keleivių norės užeiti į kavinę, ar tam turės laiko ir noro”, – svarstė R.Krušinskas.

Anot jo, kavinė, atėjus „Ryanair” kompanijai, darbo laiką pratęs tiek, kiek reikia. „Visada pasiruošiame maisto prieš skrydį: salotų, šaltų užkandžių, lietuviškų patiekalų. Keleiviai mėgsta cepelinus, užsieniečiai – vištienos, jautienos, žuvies patiekalus”, – pasakojo R.Krušinskas.

Jo įmonės „Venter” turi ir „Duty free” parduotuvę oro uoste. Parduotuvėje prekių pasirinkimas taip pat bus didinamas. „Dabar pirkėjų mažai. Jeigu skrenda 30 žmonių – jau labai daug. Pasitaiko, kad būna tik keli keleiviai. Užsieniečiai pageidauja lietuviškos atributikos, lietuviško alaus, saldumynų”, – sakė R.Krušinskas.

Vežėjų laukia nelygi kova

Į Londoną iki šiol tūkstančiai tautiečių keliauja autobusais. „Eurolines” ir „Ecolines” tinkluose bilietas iš Kauno į vieną pusę kainuoja 365-379 litus (į abi puses – 650-657 litus). UAB „Kautra” kelis bilietus parduoda po 50 litų (į vieną pusę).

Šią savaitę „Ryanair” interneto svetainėje bilietas rugsėjo 22 dienos kelionei (šią dieną startuos maršrutas) į Londoną kainavo 150,38 litų (į abi puses – 391,66 lito, visi mokesčiai jau įskaičiuoti). Perkant bilietus vėlesniam laikui, jų galima įsigyti dvigubai pigiau.

UAB „Eurolines Baltic International” direktorius Tomas Marčiukaitis sakė, kad pigių skrydžių bendrovės atėjimas nebuvo netikėtas, todėl apie pokyčius jau galvota.

„Bendrovės ilgalaikėje strategijoje nebuvo tolimųjų maršrutų, tik trumpieji ir vidutiniai, kurie yra mūsų stiprybė. Rinka keičiasi, o mes priversti taikytis prie jos. Kol kas negalvojame apie maršruto į Angliją uždarymą, matysime, kaip viskas bus vėliau. Tačiau bilietų kainas turėsime mažinti”, – sakė T.Marčiukaitis.

„Perspektyvos abejotinos, bet kol kas rankų nenuleidžiame. Jeigu lėktuvų bilietai bus pigesni nei autobusų, būsime priversti maršrutą uždaryti, nes negalime dirbti nuostolingai”, – sakė „Kautros” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Lengvatos leistų mažinti kainas

L.Skardžiukas pažymėjo, kad aviakompanijoms mažinti bilietų kainas leidžia įvairios lengvatos. „Aviaciniam kurui netaikomas akcizo mokestis, todėl kuras atpinga dvigubai. Mes netgi ne iš visų šalių, per kurias važiuojame, galime atgauti PVM mokestį. Aviakompanijoms didžiules nuolaidas taiko oro uostai, jų maršrutai reklamuojami ne jų pinigais. Todėl manau, kad turėsime pakovoti dėl tam tikrų lengvatų. Jei jas turėtume, galėtume smarkiai mažinti bilietų kainas”, – sakė L.Skardžiukas.

Jis pažymėjo, kad autobusai su lėktuvais niekada negalės konkuruoti laiku. „Tačiau mes visada siūlysime daugiau maršrutų. Be to, pigių skrydžių kompanijos į Lietuvą atskrenda, kai joms naudinga, ir išskris, jei nebebus pelno, o mes visada liksime čia”, – sakė L.Skardžiukas.

Mikroautobusai kol kas nereikalingi

Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras informavo, kad su Kauno rajono savivaldybe tariamasi dėl autobuso 29-ojo maršruto pratęsimo iki oro uosto. „Iš pradžių ten per dieną užsuks tik vienas autobusas. Jei bus reikalinga, jie kursuos dažniau”, – sakė jis.

Mikroautobusais iš Kauno į Karmėlavą 120-uoju maršrutu keleivius veža tris įmonės. Vienos jų – UAB „Girobusas” direktoriaus Gintaro Girkonto teigimu, kol kas mikroautobusais lėktuvų keleiviai beveik nesinaudoja.

„Į oro uostą užsukame tik kelis kartus per dieną, kai į darbą vyksta jo darbuotojai. Lėktuvų keleiviai dažniausiai yra su lagaminais, todėl kviečiasi taksi arba jų atvažiuoja kas nors pasiimti. Jeigu keleivių bus daugiau ir jiems reikės mūsų paslaugų, mes iš karto keisime grafiką”, – sakė G.Girkontas.

Dabar prie uosto stovi nedaug taksi automobilių, tačiau jų bus pakankamai, kai tik to reikės, sakė taksi firmų atstovai.

Nežinia, kiek atvykusiųjų liks Kaune

Jau keletą metų turizmo specialistai kalba, kad Kaune trūksta viešbučių, tačiau ir šiemet padėtis mažai keičiasi. Padaugės vietų tik brangiuose viešbučiuose, o apie pigesnių viešbutukų statybas negirdėti. Viešbučių savininkai nežino, kaip elgsis pigiais skrydžiais keliaujantys užsieniečiai, kokių viešbučių jie ieškos. Galų gale dar niekas negali pasakyti, kiek užsieniečių atvyks į Kauną ir kiek jų čia liks nakvoti.

Kauno regiono turizmo informacijos centro (TIC) duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį į miestą atvyko dvigubai daugiau užsienio turistų nei atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu.
Dainoras Lukas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Pigūs skrydžiai reikalauja namų darbų"

  1. erika

    kodel niekas neraso kiek kainuoja papildomas bagazo svoris?

  2. ingrida

    gal kas zinot kiek kainuoja papildomo bagazo mokestis ryanair?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.