Kai užkaista variklis

Ką tik prasidėjusi vasara dar negąsdina karščiais. Nepaisant to neretai, ypač grūstyse, matome pakeltus automobilių gaubtus, garuojantį nelyginant vulkanas variklį

Variklio perkaitimas – ne tik nemaloni, bet ir gana grėsminga situacija. Ji gali juntamai paploninti vairuotojo piniginę, kadangi po tokio perkaitimo dažniausiai būna pažeidžiamos tiesiog gyvybiškai svarbios variklio detalės.

Kaip išvengti tokio nemalonumo ir ką daryti, jei temperatūros daviklio rodyklė įslinko į raudonąją zoną?

„Užvirė”

Atsakymas į pirmąjį klausimą labai paprastas: tvarkingas automobilis netgi vasarą, per didžiausius karščius ir grūstis „neužvirs”. Taigi čia patarimas vienas – reikia, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas. Dėl to būtina laiku keisti aušinimo skystį, plauti aušinimo sistemą ir stebėti, ar tvarkingai veikia termostatas, davikliai, siurblys ir kiti prietaisai.

Tačiau jei perkaitimo išvengti nepavyko ir temperatūros daviklio rodyklė pasislinko prie pavojingosios zonos arba prietaisų skydelyje pradėjo mirksėti temperatūros lemputė, nepanikuokite. Pirmiausia įjunkite iki galutinės ribos apšildymo krosnelę – tai ne kas kita kaip papildomas radiatorius, turintis gana stiprų prapūtimą, pro kurį išeina nemažas šilumos kiekis. Po to įjunkite avarinę signalizaciją ir glauskitės šalikelėje. Jei iš po gaubto dar nesiveržia garai, variklio neišjunkite: kol jis veikia, aušinimo skystis, jeigu tik dirba siurbliukas, sistemoje galbūt tebecirkuliuoja. Vos tik variklis sustabdomas, skysčio cirkuliacija sustoja. Pačiose karščiausiose vietose jis užverda, ir variklis gali netgi „užkalti”.

Pagalba

Jeigu negelbsti visu pajėgumu kaitinanti krosnelė ir temperatūra toliau grėsmingai kyla, vadinasi, problema rimtesnė – būtina išjungti variklį.

Tačiau jokiu būdu neleiskite jam pačiam aušti: pasukite variklį starteriu. Taip jūs tarytum pavėdinsite variklį ir bent šiek tiek ataušinsite labiausiai įkaitusius jo mazgus. Arba pastumkite automobilį nors kelis metrus.

Tik nieku gyvu į neatvėsusią sistemą nepilkite šalto aušinimo skysčio. Tai pats tikriausias būdas suskaldyti bloko galvutę. Netgi tvirčiausią granitą pakanka sykį gerai įkaitinti, o po to užlieti šaltu vandeniu… Analogija akivaizdi.

Taigi leiskite varikliui ataušti, o tuomet pamėginkite išsiaiškinti perkaitimo priežastį.

Priežastys

Priežasčių gali būti daug. Galbūt sugedo termostatas, trūko ventiliatoriaus dirželis. O gal dėl blogo kontakto sustreikavo temperatūros daviklis?

Jeigu priežastį galima pašalinti iškart – pasisekė. Antraip namo teks grįžti visuomeniniu transportu ar kitiems padedant.

Net jei gedimą pavyko greitai pašalinti ir variklį paleidote lengvai, verta atminti, kad maždaug devyniasdešimčia atvejų iš šimto panašūs gedimai be pasekmių nesibaigia: variklio detalės, nors nežymiai, bet deformuojamos, galimi bloko tarpinės pažeidimai ir panašiai. Tuomet geriausia kreiptis į specialistus, kad profilaktiškai patikrintų variklį. Toks malonumas nėra pats pigiausias, tačiau nepalyginti pigesnis nei variklio kapitalinis remontas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.