Savivaldybės – interesų verpete

Rajono ir miesto valdžios nesutaria dėl viešojo transporto maršrutų pasidalijimo

Kauno rajono ir miesto savivaldybės pateko į verslininkų ir gyventojų interesų verpetą. Priemiesčio vežėjai į savo maršrutą nenori įsileisti Kauno savivaldybės autobusų įmonės, o rajono valdininkai teigia bijantys jų grasinimų teismu.

Nenori miesto vežėjo

50-ojo maršruto autobusai priklauso bendrovei „Merula”. Iš pradžių ji rajono gyventojus vežė iš Mastaičių į Kauno pilį. Uždarius remontuoti Aleksoto tiltą, bendrovė gabeno keleivius per M.K.Čiurlionio tiltą, pro Autobusų stotį, Centrą. Mastaičių gyventojai galėjo patogiai, be persėdimų patekti į abi stotis.

Atidarius Aleksoto tiltą, 50-ojo numerio autobusai vėl važiuodavo į Kauno pilį, aplenkdami Naujamiestį, bet prailgindami reisą iki Karmėlavos oro uosto. „50–ojo maršruto autobusas važinėjo mieste dvigubai ilgesne trasa, negu buvo leidžiama laimėjus konkursą”, – sakė „Kauno autobusų” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. Tik vėliau Kauno savivaldybė „legalizavo” savavališkai pratęstą maršrutą.

Iš Mastaičių iki Autobusų stoties dabar veža tik priemiesčio autobusai. Kauno miesto savivaldybė sumanė ten nukreipti 12-ąjį maršrutą. Dabar šiuo numeriu pažymėtos mašinos važinėja nuo Kazliškių iki Kauno pilies, bet tik darbo dienomis. „Mes norėtume, kad šiuo reisu važiuojantys autobusai išvyktų iš Mastaičių ir per Garliavą, Aleksotą, pro Geležinkelio stotį baigtų kelionę prie Aukštuosiuose Šančiuose esančios Kauno apskrities ligoninės”, – kalbėjo M.Grigelis. Pasak jo, mažai apkrautas reisas pailgėtų, o Mastaičių ir kitų vietovių gyventojai turėtų gerą susisiekimą su Geležinkelio stotimi ir ligonine.

Mastaičiai yra Kauno rajono savivaldybės teritorijoje, todėl reikia jos pritarimo. Tačiau šios Savivaldybės Transporto komisijos nariai nusprendė atsižvelgti į bendrovės „Merula” prašymą neįsileisti miesto vežėjų.

Bijo teismo

Kauno rajono Savivaldybės Kelių ir transporto vedėjas Juozas Padalevičius aiškino, kad naujasis maršrutas į Mastaičius atneštų nuostolių privačiam vežėjui, kuris negauna jokių dotacijų iš vietos valdžios. „Bendrovė gali mus paduoti į teismą, jei įsileisime „Kauno autobusus”, – tvirtino jis. Pasak jo, Vyriausybės taisyklėse pažymima, kad naujus maršrutus reikia derinti su kitais ten veikiančiais vežėjais. „Mes visada ieškome kompromisų, pavyzdžiui, leidome miesto įmonės 29-ajam maršrutui važinėti į Karmėlavos oro uostą, nors ten kursuoja ir mūsų privačių vežėjų”, – kalbėjo vedėjas.

M.Grigelis mano, kad rajono valdininkai paprasčiausiai proteguoja privačią bendrovę. „Nežinau tokių taisyklių, kurios taptų pretekstu kreiptis į teismą, juk mūsų maršrutais irgi važinėja kitos įmonės, – stebėjosi jis. – Be to, 12-asis autobuso kelias su privatininkais dubliuotųsi tik iki Aleksoto”.

Šiuo metu nuo Mastaičių iki Autobusų stoties važiuoja nemažai kitų vežėjų autobusų. Tačiau juose negalioja miesto nuolatiniai bilietai ir nuolaidos. Pasak Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, moksleiviai, turėdami nuolatinius bilietus, miesto autobusais gali važinėti 80 proc. pigiau, tuo tarpu priemiesčio vežėjai parduoda tik vienkartinius bilietus su ne didesne kaip 50 proc. nuolaida. „Be to, keleivius vežtų nauji žemagrindžiai autobusai, pritaikyti neįgaliesiems”, – argumentavo P.Keras.

Maišosi ir mikroautobusai

M.Grigelis mano, kad rajono ir miesto transporto sistema turėtų būti vieninga. „Leidžiant priemiesčio autobusams važinėti po miestą, ardoma visa miesto viešojo transporto sistema, iškraipoma rinka”, – įsitikinęs jis. Tačiau P.Keras sunkiai įsivaizduoja, kaip būtų įmanoma suderinti visų vežėjų interesus. „Galima kurti modelius, tačiau greitai tai įgyvendinti nepavyks”, – mano jis.

Painiavos sukelia ir mikroautobusų maršrutai. Miesto nustatytos taisyklės negalioja rajono valdžios kontroliuojamiems vežėjams. „Savo mikroautobusams esame nustatę amžiaus apribojimus, vairuotojams įvedę blaivumo testus prieš išvažiuojant į reisą”, – aiškino jis. Kauno maršrutinių taksi vežėjai negali naudoti senesnių kaip 9 metų amžiaus mašinų, kitais metais – 8, 2008-aisiais – 7.

J.Padalevičius sakė, kad rajono valdžia tokio „amžiaus cenzo” savo vežėjams netaiko. „Tačiau kiekvieną pavasarį tikrinama jų automobilių techninė būklė”, – kalbėjo jis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.