Lietuvos turizmo departamentas, praėjusią savaitę svarstęs ir patvirtinęs Nacionalinių dviračių trasų specialųjį planą, apie galimybę greta jų statyti kempingus nė neužsiminė.
Pasak pasitarime dalyvavusio uostamiesčio mero pavaduotojo Vidmanto Plečkaičio, planas išties geras ir reikalingas – jame pažymėtos svarbiausios Lietuvos dviračių trasos, išskirtinis dėmesys skiriamas pajūriui. Tačiau jame nė žodžiu neužsimenama apie kempingų statybą. Priežastis – esą tada planą būtų buvę labai sunku suderinti su Aplinkos ministerija.
„Rengiant planą aktyviai dalyvavo Ūkio ministerija, visos Lietuvos savivaldybės, todėl esu įsitikinęs, kad bendrom pastangom būtų buvę galima bent jau pažymėti vadinamuosius kontrolinius taškus, kur ateityje kempingai galėtų būti statomi, – sakė V. Plečkaitis. – Dabar gi mes turime ne turistines trasas, o paprasčiausių susisiekimo dviračiais takų planą.”
Vicemero įsitikinimu, optimalios vietos Pamario krašte kempingams statyti būtų Nida, Smiltynė, Giruliai, Palanga ir Šventoji. Tada dviračiais keliaujantiems turistams nekiltų problemos ieškant vietos apsistoti, pernakvoti, nusiprausti, gauti kitas, tegu ir minimalias, paslaugas. Tokiuose palei jūrą įkurdintuose kempinguose, V. Plečkaičio įsitikinimu, galėtų apsistoti ir vadinamaisiais kemperiais keliaujantys žmonės.
Norinčiųjų tokius kempingus kurti verslininkų, V. Plečkaičio įsitikinimu, tikrai atsirastų. Pasak vicemero, nedidelis, minimalias paslaugas teikiantis kempingas praėjusią vasarą veikė Giruliuose. Jį įsteigusio verslininko teigimu, per vasarą jame buvo apsistoję apie 3 tūkst. turistų. Tai liudija, kad ši paslauga išties reikalinga, vadinasi, ir pelnas būtų garantuotas.
Deja, sakė vicemeras, kempingų išdėstymo specialųjį planą kol kas tik planuojama pradėti rengti. Kol jis bus patvirtintas, gali praeiti 2-3 ar net dar daugiau metų.