Naujų automobilių rinka gyva tik lizingo dėka

Artimiausiais metais Lietuvoje bus fiksuojamas naujų ir apynaujų automobilių pirkimo bumas.

Tokios prognozės grindžiamos teiginiais, kad finansinių paslaugų rinkoje esą susiklostė itin palankios lizingo sąlygos, o kartu esą keičiasi ir tautiečių požiūris į šią paslaugą.

Atsiliekame nuo visų

Bendrovės „Hansa lizingas” lengvųjų automobilių lizingo skyriaus vadovas Andrius Čibiras Lietuvą vadina perspektyviausia naujų lengvųjų automobilių lizingo rinka Baltijos šalyse.

Pernai Lietuvoje buvo įregistruota 151 980 naudotų automobilių, o naujų – tik 15 074 arba vos keturi tokie automobiliai tūkstančiui gyventojų.

„Tai vienas žemiausių rodiklių tarp Europos Sąjungos narių – senbuvėse jis viršija 30, o naujųjų narių vidurkis – 20 automobilių”, – sako A. Čibiras.

Anot jo, Latvijoje pernai parduoti 18 555 nauji automobiliai, Estijoje – 22 429, o Slovėnijoje, kuri skirtingai nei Lietuva, nuo kitų metų taps euro zonos nare, ir kurioje, beje, yra puse milijono gyventojų mažiau nei Lietuvoje, – net 59 324.

A. Čibiro teigimu, kol kas guodžia tik tai, kad nuo 2000-ųjų naujų automobilių pardavimai Lietuvoje išaugo beveik du kartus. Manoma, kad šiemet, lyginant su 2005-aisiais, jie išaugs maždaug penktadaliu.

„Pagrindinis pardavimų augimą skatinantis veiksnys – lizingas. Pernai net 60 proc. Lietuvoje parduotų naujų automobilių buvo įsigyta išperkamosios nuomos būdu. Tiesa, pagrindiniais pirkėjais išlieka juridiniai asmenys. Jie įsigijo 85 procentus visų naujų automobilių”, – teigė lizingo bendrovės atstovas.

A. Čibiras prognozuoja, kad dabartinis Latvijos pardavimų lygis Lietuvoje bus pasiektas 2008-aisiais. Tada per metus mūsų šalyje turėtų būti parduota apie 30 tūkst. naujų automobilių. Jei Lietuva pasiektų Slovėnijos lygį, kasmet būtų parduodama po 100 tūkst. naujų transporto priemonių.

Atsiras apynaujų automobilių

Pasak „Hansa lizingas” lengvųjų automobilių lizingo skyriaus vadovo, lizingo sutartys dažniausiai pasirašomos 4-5 metams.

„Tačiau jei lizingo sutartis pasirašoma ilgesniam laikotarpiui, pasikeisti automobilį nėra jokių kliūčių – galima surasti pirkėją, kuris iškart sumokėtų likusią sumą arba perimtų lizingo įmokų mokėjimą”, – aiškina specialistas.

Jo teigimu, artimiausiu metu rinkoje turėtų pasirodyti nemažai prieš 4-5 metus įsigytų automobilių. Pastaruosius esą irgi bus galima įsigyti lizingo būdu, nes tokias sutartis galima pasirašyti iki tol, kol automobilio amžius pasiekia 11 metų.

Anot A. Čibiro, jei turima atliekamų pinigų, įsigyti naują automobilį lizingu esą tikrai verta. Pradiniam įnašui tereikia turėti 10 proc. automobilio vertės.

„Kitus turimus pinigus galima investuoti – yra daug finansinių instrumentų, kurių pajamingumas yra didesnis nei lizingo palūkanos. Pastarosios Lietuvos rinkoje siekia 4,5-6 procentus ir yra mažesnės nei Latvijoje ar Estijoje. Be to, naujas automobilis kuro sunaudoja vidutiniškai šeštadaliu mažiau, nereikia skirti lėšų jo remontui”, – sako A. Čibiras.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.