Išrinktas Kanų ekspertas

Pirmą kartą Lietuvoje išrinktas svarbiausių reklamos apdovanojimų pasaulyje ekspertas. Juo tapo „Adel Saatchi&Saatchi” tekstų autorius Dominykas Žilėnas, kuris geriausiai atspėjo, kokias reklamas apdovanos tarptautinė Kanų reklamos festivalio komisija.

24 metų D. Žilėnas surinko 300 iš 370 galimų taškų. Po 250 taškų surinko „Omnitel” reklamos skyriaus vadovė Greta Urmanaitė ir reklamos agentūros „Y&R Garage 4×4” tekstų kūrėjas Mindaugas Juozapavičius.
„Buvome nustebinti susidomėjimu šiuo renginiu ir aktyviu dalyvavimu jame. „Kanų ekspertas” buvo toks, kaip ir planavome – nepretenzingas žaidimas su maloniais pašnekesiais po to. Atrodo, kad visiems patiko žaisti ekspertus. Taigi, tęsime ir kitais metais”,- žada renginį organizavusios reklamos agentūros „Leo Burnett Vilnius” kūrybos direktorius Tomas Ramanauskas..

Kasmet, likus kelioms dienoms iki apdovanojimų, tarptautinis reklamos agentūrų tinklas „Leo Burnett” rengia „Cannes predictions” renginius. Įvairiose šalyse reklamos specialistai, žurnalistai, ir reklamos studentai peržiūri 50 reklaminių klipų, kurie turi daugiausiai galimybių laimėti Kanuose ir balsuoja, kas bus nugalėtojai. Ši tradicija pasaulyje gyva jau 18 metų. Per šiuos metus, kaip ir šiemet, buvo atspėti 15 iš buvusių 17 pagrindinio prizo (GRAND PRIX) laimėtojų. Šiemet šis renginys pirmąkart vyko ir Lietuvoje.

Iš viso Lietuvoje spėjimuose dalyvavo 142 žmonės. Daugiausiai iš jų balsavo už „Pampers.com” reklamą „Stairs/Crying” (124 balsai). Antroje vietoje liko „Honda” Grrr reklama (121 balsas), trečioje – „Ajinomoto stadium” reklama „Husky Girls” ir „McDonald’s” reklama „Girl/Life” (surinkę po 113 balsų).
„Šansų atspėti visus nugalėtojus yra labai mažai. Tačiau nesitikėjom, kad „Pampers” bus paminėti dažniau nei „Honda”. Vertinant bendrai, galima pasakyti, kad lietuvių intuicija, ne ką atsilieka nuo Vakarų”,- sako T.Ramanauskas.

Kanų ekspertu tapęs D. Žilėnas tikina, nėra aiškaus kriterijaus kaip atrinkti, kuri reklama turi šansų laimėti. Pasak ketverius metus reklamos srityje dirbančio D. Žilėno, sėkmingam spėjimui įtakos turi ir domėjimasis reklamos sritimi – žinant, kad tam tikro produkto reklama nuolat laimi įvairius apdovanojimus verta balsuoti už ją. „Todėl balsavimas kažkokia prasme yra ciniškas – kartais balsuoji ne už tai kas patinka, bet už tai kas gali patikti kitiems,- sako jis.

Nugalėtojas be Kanų eksperto titulo gaus beveik 2000 Lt vertės „2005 Cannes Lions Winners” DVD su geriausiais pasaulyje reklamos darbais. DVD jis žada peržiūrėti vakarėlio metu su draugais. „Tikėkimės, kad reklamos eksperto diplomas ir šis DVD bus ne paskutinis trofėjus Kanų reklamos festivalio kontekste”,- šmaikštauja jis.

Tuo tarpu Kanų reklamos festivalio nugalėtoju tapo „Honda” „Grrr” reklama, kurią sukūrė D. Britanijos reklamos agentūra „Wieden+Kenedy”. Ši reklama pelnė Grand prix apdovanojimus keliose kategorijose – vaizdo klipo, automobilių ir žurnalistų vaizdo klipo apdovanojimus. Alisos stebuklų šalyje stiliumi sukurtoje reklamoje vaizduojamas pirmasis dyzelinis „Honda” variklis. „Honda” „Grrr” naudoja seniausias pasaulyje reklamos formas: dainą ir animaciją. Ta prasme, ji niekuo ypatinga. Svarbiausia čia „kaip”. „Grrr” ne tik skleidžia žinią apie atnaujintus dyzelinius variklius, ji yra keliskart įdomesnė už bet ką, ką galima pamatyti per televiziją. Ją norisi žiūrėti vėl ir vėl. Jos neįmanoma pamiršti. Apie ją norisi pasakoti. Pagaliau, tikėti, kad tie „Honda” varikliai tikrai stebuklingi”,- sako Tomas Ramanauskas.

Kanų festivalio Aukso liūtus laimėjo „Altoids” („Leo Burnett”, Čikaga), „Playstation” („TBWA Wordwide”, Londonas), „Olympus” („Springer & Jacoby”), „Viagra” („Taxi”, Toronto), „Adidas” („TBWA/Chiat/Day”). Metų agentūra paskelbta „TBWA Worldwide”, veikianti Paryžiuje. Daugiausia aukso apdovanojimų TV reklamos srityje gavo JAV (5), D. Britanija (tris), Prancūzija, Tailandas (po du) ir po vieną Brazilija, Kanada, Vokietija, Olandija, Belgija ir Peru. Komisija taip pat skyrė 32 sidabrinius ir 52 bronzinius liūtus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.