Pacientai nežino savo teisių

Šių metų kovo-gegužės mėnesiais VšĮ „Kiekvieno sveikata” vykdomų seminarų dėl „Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo realaus įgyvendinimo” metu, kurie vyko šešiose šalies apskrityse (Alytaus, Marijampolės, Šiaulių, Panevėžio, Klaipėdos ir Tauragės), buvo atlikti sociologiniai tyrimai, kuriuose dalyvavo 155 pacientai.

Vykdant apklausą paaiškėjo, kad tik pusė įvairaus amžiaus respondentų žino, kad nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo sugriežtinta Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo redakcija.

Kad pacientų teises ginantis įstatymas galiojo nuo 1996 metų, žinojo tik dešimt (6 proc.) tyrime dalyvavusių žmonių. Dar ir dabar trečdalis pacientų apie naująjį įstatymą nieko nežino.

Apie teisę į kokybiškas, prieinamas ir saugias sveikatos priežiūros paslaugas žino beveik du trečdaliai (64,2 proc.) apklaustųjų. Tačiau daugiau kaip 30 proc. respondentų visai nieko nežino apie savo, kaip pacientų, teises. Todėl vis dar nemažai sergančių žmonių negina arba pasyviai kovoja dėl pažeistų paciento teisių susitaikydami su esama padėtimi.

Apie teisę į informaciją apie gydymą, kur kreiptis, iškilus nesutarimams su gydytoju ar slaugos darbuotoju, žino tik daugiau kaip pusė atsakiusiųjų į anketos klausimus.

Dauguma apklaustų ligonių tiki galį tikėtis žalos sveikatai atlyginimo. Tačiau apie 30 procentų respondentų netiki galį įrodyti, kad jų teisės buvo pažeistos, ir prisiteisti turtinės ar neturtinės žalos atlyginimą.

75 proc. apklaustųjų mano, kad daugelis jų, kaip pacientų, teisių yra pažeidinėjamos. 80 proc. atsakiusiųjų akcentavo sveikatos priežiūros paslaugų kokybės, 63,1 proc. – galimybės pasirinkti gydymo įstaigą, gydytoją ar slaugos darbuotoją teisės pažeidimus.

Nemaža dalis respondentų mano, kad pažeidžiamos ir sveikatos priežiūros prieinamumo (72,5 proc.) ar priimtinumo (64 proc.), turtinės (60,5 proc.) ar neturtinės žalos atlyginimo (56 proc.), privataus gyvenimo neliečiamumo teisės (48,7 proc.).

Tik 20 proc. respondentų atsakė, kad nepažeidžiama teisė į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas ir 27 procentai – sveikatos priežiūros prieinamumo teisė.

Atsakymai į klausimą, kaip keičiasi sveikatos priežiūros prieinamumas, tyrėjams sukėlė rimtą susirūpinimą. Beveik 40 proc. atsakiusiųjų nurodė, kad blogėja tyrimų bei specialistų konsultacijų prieinamumas. Daugiau kaip 60 proc. – kad blogėja gydymosi ligoninėse prieinamumas, aprūpinimas kompensuojamaisiais vaistais ir net 86 proc. – kad blogėja reabilitacijų ir sanatorinių gydymų padėtis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.