F Galerijoje karaliaus šokis

Š.m. liepos 1 d. 16:30 F Galerijoje (Žaliakalnio funikulierius, Aušros g. 6, Kaunas) vyks Algirdo Pupkevičiaus fotografijų parodos „Šokis” atidarymas. Paroda veiks iki rugpjūčio 17 d.

F Galerijoje pirmą kartą eksponuojama kauniečio fotografo Algirdo Pupkevičiaus meninė fotografija. Rodomi darbai iš ciklo „Šokis”. Algirdo Pupkevičiaus kūrybinė biografija apima 1987 – 2005 metų laikotarpį. Fotografijų tematika itin įvairi: darbų serijos „Gaisrininkai”, „Ekologija”, „Roko maršas”, „Kaliningradas: Kirchės…”
Menininkui fotografija niekada nebuvo pragyvenimo šaltinis, o tik mėgiamas užsiėmimas, saviraiška ir noras atskleisti įvykius per savo matymo prizmę. Fotografas yra surengęs personalinių parodų ne tik Lietuvoje, bet taip pat ir užsienyje (Vokietijoje, Ispanijoje), dalyvavęs grupinėse parodose ir Kauno fotografų projektuose. Nuo 1989 m. A. Pupkevičius yra Fotomenininkų sąjungos narys.
1992-1999 m. sekė kūrybinė pertrauka. O nuo 1999m. fotografas atsitiktinai atrado šokio temą. Siekta fotografijoje atskleisti šokio spalvą bei judesio grožį. Šia tema įvairiose Lietuvos vietose surengtos jau penkios parodas.
Pagrindinis eksponuojamųjų fotografijų vaizduojamasis objektas šiuo atveju šokančios poros. Menininkas didelį dėmesį skiria portretui, šokio spalvai, judesiui ir formai išreikšti. Meninės A. Pupkevičiaus fotografijos kompozicija yra dinamiška, jos centre šokėjo ekspresyvi figūra, kontrastuojanti su statiška aplinka, netikėto judesio momentas.
Kai kuriose fotografijose yra sustabdytos judesio akimirkos, o užfiksuotos šokančių porų lemtingas finalinis šokio momentas ir šokėjų veiduose atsispindinti emocija. Kartais fotografas savo vaizduojamąjį objektą ištirpdo ryškių spalvų šešėlyje, tad dažnai išraiškingas judesys įgauna paslaptingumo ir mistikos. Pasak menotyrininkės Gabrielės Kuizinaitės, „kai kuriose fotografijose fiksuojamas tik šešėlis, tik judesio ar figūros fragmentas, pereinama nuo konkrečios prie abstrakčios fotografinės kalbos, nevengiama vaizdinių eksperimentų, kuriuose pramoginis šokis, šokėjas tampa atramos tašku tolimesnei menininko saviraiškai”.
Atrodo, kad plėtoti šokio bei judesio temą, eksperimentuoti, atskleisti nematomas šokio bei šokėjų gyvenimo puses fotografas yra nusiteikęs ir toliau.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Renginiai su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.