Policijos radarams – priešnuodžiai

Greičio mėgėjams radaro detektorių nebeužtenka. Standartinė įranga, klaidinusi senuosius kelių policijos greičio matuoklius, tapo bevertė pasirodžius lazeriniams ir fotoradarams.

Tačiau išradingi tautos meistrai policijos mestą iššūkį priėmė ir sukūrė patikimus priešnuodžius. Ne be įstatymų spragų pagalbos, žinoma. Nors antiradarus Lietuvoje naudoti uždrausta – prekiauti galima laisvai. Todėl šalies rinka užversta įvairių modelių prietaisais. Tiek standartiniais, tiek auksarankių meistrų patobulintais.

Vienas pagrindinių standartinio antiradaro trūkumų – reagavimas į visus radio trikdžius. Tai ypač aktualu miestuose. Vairuotojai tiesiog nesupranta, kodėl prietaisas ima pypsėti. Šis trūkumas išsprendžiamas antiradarui pritaikius papildomą radio bangų filtrą, rašoma alibaba.com.

Kelių policijai nusipirkus lazerinius greičio matuoklius senuosius antiradarus teko išmesti į šiukšlinę. Naujųjų radarų naudojimo instrukcijoje rašoma: „Į transporto priemones turi būti nusitaikoma iš priekio ar galo. Geriausiai į registracijos numerį. Nusitaikius į kitus automobilio taškus, parodymai bus iškreipti. Pasirinkti stiklinių paviršių taip pat negalima”.

Šią instrukciją antiradarų gamintojai puikiai įsisavino ir pritaikė savo kūriniams. Šiandien antiradarai slepiami prie automobilio radiatoriaus, tarp grotelių. Jie perspėja apie lazerio spindulį. Į radarą grįžtantį spindulį iškreipia speciali danga, kuria padengiamas automobilio priekis. Todėl policininkas radare mato užrašą „error 12”. Pastarasis reiškia, kad dėl nelygios kelio dangos nustatyti automobilio greičio neįmanoma.

Pastaruoju metu vairuotojus tramdantys foto – radarai irgi turi priešnuodį. Ironiška, bet šis antiradaras yra paprasčiausias iš visų. Ant automobilio registracijos numerio purškiama speciali plėvelė, todėl nuotraukoje nesimato automobilio numerio.

Antiradarų veikimo spindulys – įvairus. Tačiau geresni modeliai automagistralėje gali aptikti policijos radarą, esantį už 3-3,5 kilometro., tvirtinama ratai.lt.

Sudėtingesni antiradarų modeliai – „Cobra 215”, „Sanyo Cosmo 800”, kainuoja 400-500 Lt. ir turi po penkis šviesos diodus. Yra modelių, savo displėjuje rodančių, kiek metrų liko iki policijos radaro dislokacijos vietos. Tokie detektoriai („Cobra 517”, „Whistler 1455”) kainuoja nuo 500 iki 700 litų. Šie prietaisai taip pat praneša, kokiame radijo dažnių diapazone dirba policijos technika.

Antiradarai turi du režimus: „miesto” ir „magistralės”. C („City” – miesto) režime detektorių galimybės yra apribojamos iki 1500 metrų, ir to visiškai pakanka. Prietaiso veikimo atstumą būtina apriboti, kadangi miestuose labai daug pašalinių trukdžių – telefono stočių, galingesnių antenų, televizijos bokštų ir pan. Labai retai antiradarai policijos techniką supainioja su mobilųjų telefonų aparatais. Tačiau yra antiradaro modelis – „Whistler 1585”, kuris net ir mieste nieko nesupainioja ir tiksliai atpažįsta radijo bangomis veikiantį policijos radarą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.