Sportinių batalijų baigtį nulėmė sekundės

Šeštadienio pavakarę Europos aikštėje prie Vilniaus savivaldybės finišavo tradicinis ralis „Vilnius 2006”, kurį, padedama rėmėjų, surengė seniausia šalies automobilių sporto entuziastų visuomeninė organizacija – Lietuvos automobilių klubas, šiais metais pažymintis garbingą savo veiklos 80-mečio jubiliejų.

Patyrimo nebeužtenka

Tarptautinėje automobilių federacijoje (FIA) registruotas ralis ,,Vilnius 2006″ kartu buvo ir Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato, kurį organizuoja Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), antrojo etapo varžybos. Todėl čia kartu su pajėgiausiais šalies ralio meistrais varžėsi ir du ekipažai iš Latvijos.

Atskiroje ralio įskaitoje rungėsi motociklininkai ir visureigių vairuotojai. Iš viso ralyje dalyvavo 83 ekipažai.

Pagrindinį šių varžybų trofėjų – sostinės mero Artūro Zuoko taurę – vicemeras Vitas Karčiauskas įteikė ralio bendrosios įskaitos nugalėtojams Rokui Lipeikiui ir jo šturmanui Renatui Vaitkevičiui, važiavusiems „Mitsubishi Lancer Evo VIII” markės automobiliu. Daugkartinio Lietuvos ralio čempiono R.Lipeikio sportinių trofėjų kolekcijoje Vilniaus mero taurė – jau trečioji. Jis analogiškas varžybas laimėjo 2003 metais ir pernai, kai jam talkino dukra Inga.

Ralio nugalėtojas, įvertinęs savo varžovus, teigė, kad jie yra tikrai pajėgūs kovoti dėl aukščiausių rezultatų ir sudaryti itin rimtą konkurenciją.

R.Lipeikis konstatavo, kad dabar patyrimo ir meistriškumo nebeužtenka, todėl tenka galvoti ir apie technikos atnaujinimą bei tobulinimą. Jis prisipažino, kad ir šįkart pergalės vargu ar būtų tikėjęsis, jei ne po ilgokos pertraukos į kovinį bolidą vėl įmontuota sportinė greičių dėžė.

Seimo nariui – antroji vieta

Pergalė nugalėtojams atiteko nelengvai. Po penkių greičio ruožų, kurių ralio maršrutinėje knygoje iš viso buvo devyni, R.Lipeikio su R.Vaitkevičiumi bei antraisiais prizininkais tapusių Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono, kurie vairavo „Mitsubishi Lancer Evo VII”, trasoje sugaištas laikas buvo absoliučiai identiškas. Tokios atkaklios kovos, kad vienas kito vertų varžovų pasiektuose rezultatuose sutaptų net dešimtosios sekundžių dalys, seniai niekas neprisimena.

Antrojoje varžybų dalyje, užklupus smarkiai liūčiai, R.Lipeikis įgijo kiek apčiuopiamesnę persvarą ir nugalėjo S.Girdauską su P.Urbonu daugiau nei trylikos sekundžių persvara.

S.Girdauskas po varžybų vykusioje spaudos konferencijoje prisipažino, kad per netrumpą jo sportinę karjerą pirmą kartą taip suklydo pasirinkdamas lietaus padangas, o, be to, galios antplūdžiu šįkart netryško ir tik varžybų išvakarėse lenktynėms parengtas jo automobilis. Paklaustas, kurioje kėdėje – Seimo nario ar lenktynininko – sportininkas jaučiasi saugiau, S.Girdauskas šyptelėjo: „Saugiausia, aišku, kad Seime. Juk ten suteikiamas neliečiamybės statusas. Pagrindinis skirtumas tarp tų kėdžių yra vienas: Seime už darbą ten sėdint gaunu algą, o automobilių sporte už galimybę sėsti prie vairo turiu nemenkai susimokėti pats”.

Varžovus teskyrė sekundės

Ralyje „Vilnius 2006” žiūrovai pirmą kartą pamatė net tris naujausius, moderniausius ir itin galingus „Mitsubishi Lancer Evo IX” automobilius. Vieną jų vairavo pernykštis šalies automobilių ralio vicečempionas Vytautas Švedas su šturmanu Žilvinu Sakalausku, šįkart tapę nugalėtojais savojoje N4 klasėje bei trečiosios vietos laimėtojais absoliučioje įskaitoje. Antrą devintosios kartos „evoliuciją” pilotavo naujas Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau tandemas, o trečią – svečiai iš Latvijos Maris Neikšansas ir Maris Jekabsonas.

Trečiąją vietą Vilniaus ralyje užėmęs jaunas lenktynininkas V.Švedas ir jam talkinęs patyręs šturmanas Ž.Sakalauskas, nuo S.Girdausko su P.Urbonu atsilikę vos 1,9 sekundės, liko patenkinti pasiektais rezultatais.

Beje, tretieji prizininkai važiavo labai stabiliai ir tik į ralio pabaigą įsidrąsino ir laimėjo priešpaskutinį greičio ruožą, paskutiniajame parodė antrąjį rezultatą, o visuose kituose buvo treti. Per ralio nugalėtojų bei prizininkų apdovanojimo ceremoniją Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas V.Švedui įteikė Lietuvos sporto meistro ženkliuką bei pažymėjimą.

Automobilių krikštas

Varžybų rezultatai akivaizdžiai įrodė, kad šįkart kur kas ryškesnę persvarą turėjo japoniškus „Mitsubishi” markės automobilius vairavę sportininkai, mat net septyniose pozicijose, pradedant nuo nugalėtojų, išsidėstė būtent šie koviniai bolidai. Ketvirtąja vieta tenkintis buvo priverstas Audriaus Gimžausko ir Kęstučio Girštauto duetas, o į penktąją poziciją bendroje įskaitoje po atkaklios kovos iškopė naujasis D.Jociaus ir K.Torrau ekipažas. Šeštieji prizininkai – 21 metų Vilius Rožukas ir Audrius Šošas, o septintoji bendrosios įskaitos vieta atiteko pajėgiam latvių Mario Niekšano ir Mario Jekabsono ekipažui, kurie nugalėtojams pralaimėjo 1 min. 53,3 sek.

Tuo tarpu dar vienos japoniškos markės – „Subaru” – automobilius vairavusių sportininkų lenktynėse iškovotos pozicijos po finišo išsidėstė tik nuo aštuntosios pozicijos.

Nugalėjo ne tik galingiausieji

Ne mažiau įdomi kova šįkart vyko ir atskirose automobilių klasėse, kurių ralio programoje buvo devynios.

A8 klasės sportininkų ginčą laimėjo bendrosios įskaitos nugalėtojai R.Lipeikis su R.Vaitkevičiumi, o N4 – V.Švedas su Ž.Sakalausku.

R12 klasėje pergalę šventė Raimundas Slaboševičius su Gerardu Jančevskiu („Mitsubishi Lancer”), o N2000 – 2004 metų absoliutus čempionas Evaldas Čirba su Audriumi Pivoru, vairavę „Renault Clio Sport”. Beje, A.Pivoro nuopelnai Lietuvos automobilių sportui šeštadienį irgi įvertinti sporto meistro vardu.

R2000 klasėje vėl puikią pergalę iškovojo labai entuziastingai žiūrovų palaikomas, nemenka relikvija ralio trasose tampančią „Lada VFTS” vairuojantis Dovilas Čiutelė, kuriam šįkart talkino naujas šturmanas, debiutavęs automobilių ralyje Marius Torrau.

A2000 klasėje su „Honda Civic” nugalėjo Rolandas Šaduikis su Vaclovu Čyžu, o S2000 – pergalę šventė „Opel Astra” vairavę Giedrius Notkus su Gintautu Tarbonu.

Gausiai varžybas stebėję žiūrovai negailėjo simpatijų ir penkiems motociklininkams bei keturiems visureigininkams, pasiryžusiems įveikti visą 326,65 kilometro ilgio ralio trasą. Itin dideli išbandymai jiems teko varžyboms pasiekus ekvatorių, kai prapliupo tikra liūtis.

Motociklais greičiausiai važiavo Mindaugas Slapšys su KTM, o visureigininkų sportinį ginčą laimėjo alytiškiai tėvas ir sūnus Arūnai Lekavičiai su „Mitsubishi Pajero”, aplenkę analogišką visureigį vairavusį dar vieną šeimyninį tėvo ir dukros Vitoldo ir Augustės Milių ekipažą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.