Padangių asų viražai patinka ne visiems

Iš Aleksote esančio aerodromo kasmet pakyla apie 3 tūkstančius orlaivių. Dar keliasdešimt specialių leidimų, leidžiančių oreiviams praskristi virš Kauno, išduoda miesto Savivaldybė. Viešosios įstaigos „S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas” direktorius Vytautas Skučas teigė, kad šie skrydžiai vyksta laikantis visų taisyklių.

„Mes taip pat gauname gyventojų nusiskundimų dėl chuliganiškų skrydžių. Tačiau dažniausiai taip elgiasi parasparnių savininkai. Deja, jų veiklos mes nekontroliuojame”, – teigė direktorius.

Gyventojai skundžiasi keliamu triukšmu

Dažniausiai dėl skrydžių skundžiasi Aleksoto ir Senamiesčio gyventojai. „Atšilus orams, ypač vasarą, tas įkyrus lėktuvų burzgimas primena savotišką terorizmą. Savaitgaliais šį garsą turime kęsti visą dieną. Kas išduoda leidimus virš Senamiesčio skraidyti sraigtasparniams? Jeigu Aleksote vyksta koks nors renginys, tris dienas prieš jį nuolat turime kęsti triukšmą”, – tikino į redakciją paskambinusi Senamiesčio gyventoja.

„Suprantu, kad galima skraidyti dieną, tačiau lėktuvų burzgesys naktį – nepateisinamas”, – teigė vienas Šančių gyventojas.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Robertas Stanionis pripažino, kad taip pat sulaukia skundų dėl skraidymų virš miesto.

„Tačiau jų nėra daug. Šiek tiek daugiau nusiskundimų girdime, kai vyksta aviacijos šventės. Tokie renginiai, kaip vykęs Europos akrobatinio skraidymo čempionatas, nėra dažni, todėl tam tikrus nepatogumus galima iškęsti. Miestas niekada netaps tylos zona”, – teigė R.Stanionis.

Nuo saulėtekio iki saulėlydžio

Pagal galiojančią tvarką lengvų konstrukcijų lėktuvai ir skraidyklės į orą gali pakilti nuo saulėtekio iki saulėlydžio.

„Taip pat yra aiškiai nubrėžta oro erdvė, kur jie gali skraidyti. Orlaiviams draudžiama skristi virš miesto Centro, Nemuno vagos. Pažeidimų pasitaiko, tačiau dažniausiai juos padaro parasparnių savininkai ar iš kitur atskridę skraidyklių pilotai. Būna atvejų, kai skambina gyventojai ir skundžiasi dėl pernelyg vėlyvų skrydžių. Mes iškart patikriname, ar tai ne mūsų lėktuvas. Suprantu žmones, tačiau mes galime prižiūrėti tvarką tik savo oro erdvėje”, – teigė V.Skučas.

„Kauno diena” taip pat sulaukė gyventojų skundų dėl naktį skraidančių ir keliančių triukšmą skraidyklių. „Jeigu nusižengia mūsų pilotai, mes visą medžiagą perduodame Civilinės aviacijos administracijai. Pažeidėjas gali netekti licencijos, iš naujo laikyti egzaminus ar sumokėti nemenką baudą. Būta, kai tvarką pažeidę pilotai neteko licencijos”, – sakė viešosios įstaigos vadovas.

„Karlsonų” skrydžių niekas nekontroliuoja

V.Skučas pripažino, kad daugiausiai rūpesčių kelia parasparniai. „Tai motorizuota priemonė, skleidžianti triukšmą. Tačiau jų skrydžių niekas neprižiūri. Pagal įstatymus, iki 300 metrų aukščio yra nekontroliuojama oro erdvė. Atleiskite už tokį posakį, bet parasparniai skraido kaip Karlsonai. Sukiojasi virš namų stogų ir pan. Deja, mes gyventojams negalime padėti. Tokie oro chuliganai gali būti baudžiami administracine tvarka, tačiau pirmiausia juos reikia pagauti”, – teigė viešosios įstaigos „S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas” vadovas.

Formaliai parasparnių savininkai turėtų priklausyti Parašiutininkų federacijai, tačiau ne visi savininkai šio nurodymo paiso.

V.Skučas pripažino, kad dėl „Karlsonų” skrydžių kenčia ir Aleksoto aerodromas, nes dažniausiai jo atstovai priversti išklausyti priekaištų dėl chuliganiškų skrydžių.

Specialūs leidimai masiškai nedalijami

Iki šiol specialius leidimus skristi virš miesto išduodavo Savivaldybės administracijos direktorius. Šiandien vyksiančiame miesto Tarybos posėdyje žadama suteikti galimybę tokius leidimus pasirašyti Civilinės saugos tarnybos vedėjui.

„Tokių leidimų per metus išduodame kelias dešimtis. Skrydžio rengėjai savivaldybei privalo pateikti Civilinės aviacijos administracijos leidimą. Dažniausiai tokių leidimų prašo švenčių, reklaminių akcijų rengėjai. Kartais virš miesto skraidoma, norint nufilmuoti Kauno vaizdus. Iki šiol prisimenu vienintelį atvejį, kai Savivaldybė atsisakė išduoti leidimą. Tai padaryta saugumo sumetimais, nes sraigtasparniu norėta žemai praskristi virš minios”, – teigė Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas R.Stanionis.

Paklaustas, ar Civilinės saugos skyriaus vadovas nedalys leidimų lengva ranka, R.Stanionis atsakė neigiamai. „Tiesiog bandome sumažinti Savivaldybės administracijos direktoriaus krūvį. Per dieną jam tenka pasirašyti daugybę raštų. Kiek teko domėtis kitose Savivaldybėse, leidimus skrydžiams virš miesto išduoda būtent Civilinės saugos skyriaus vadovas”, – sakė Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Padangių asų viražai patinka ne visiems"

  1. augis

    Gyvenu Aleksote . Jusu susiktas burzgesis mums jau visiems igriso .nenorit graziuoju , nereikia.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,, Nenoriu kad jus susikti kabutese asai nukristumet (eilini karta) si karta ant mano namo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.