Padavėjų ir barmenų stoka pajėgi uždaryti kavines

Palangos restoranų ir kavinių savininkams padavėjų ir barmenų paieška ima kelti tikrą galvos skausmą.

Aptarnaujančio personalo stoka gimdo maitinimo įstaigų tarpusavio aštrina konkurenciją. Savininkai baiminasi, kad nepasikartotų praėjusių metų patirtis – kelias kavines teko uždaryti, nes nebuvo kam aptarnauti klientų.

Visoje Lietuvoje aptarnaujančiojo personalo stoka kurorte itin aktuali tampa sezono metu.

Anksčiau nei įprastai sezoną atidariusioje Palangoje ant daugelio viešojo maitinimo įstaigų langų bei durų galima pamatyti skelbimus apie ieškomus darbuotojus.

Palangoje vasara dirbantys studentai ir moksleiviai šiuo metu kol kas mokosi, o kai kurie buvę barmenai ir padavėjai yra išvykę į užsienį.

Viešojo maitinimo įstaigų savininkai iš būsimo darbuotojo nereikalauja patirties, svarbiausia – sugebėjimas ir noras dirbti.

Pasak restorano „Feliksas” administratorės Airidos Keciorienės, vos 20 proc. atsiliepiančių į skelbimus kandidatų turi darbo patirties.

Restoranų ir viešbučių tinklą turintis „Feliksas” sezoninių darbuotojų ieško visoms savo viešojo maitinimo įstaigoms, tačiau nelabai turi iš ko rinktis.

Palangoje ypač trūksta barmenų. Per savaitę po skelbimo pasirodymo atsiliepė vos vienas šios profesijos atstovas.

Anot A. Keciorienės, vasarą barmenai tampa padavėjais – renkasi žemesnį rangu, tačiau geriau apmokamą darbą. Mat didžiąją padavėjų uždarbio dalį sudaro arbatpinigiai.

Kavinės-picerijos „Monika” savininkas Feliksas Pakutinskas kitąmet ketina kreiptis į Migracijos tarnybą, prašydamas leidimo įdarbinti darbuotojus iš kitų šalių – virtuvėje lietuvių kalbos nereikia.

Anot verslininko, vasarą juntamas darbuotojų trūkumas yra dviguba problema. Jei padavėjomis dar sutinka dirbti studentės ir moksleivės, tai „juodiems darbams” virtuvėje rasti žmonių tampa vis sudėtingiau.

Tiesa, F. Pakutinskas džiaugėsi anksčiau prasidėjusiu kurorto sezonu. Anot jo, tai – puiki galimybė patikrinti sezoninių darbuotojų sugebėjimus dirbti. Savininkas neslėpė, jog su kai kuriais kandidatais po praėjusios savaitgalio teko atsisveikinti ir visam laikui.

Pasak verslininko, anksčiau, kurorto sezonui prasidėjus birželį, net atkritusio darbuotojo nebūdavo kuo pakeisti – visi norintieji jau dirbdavo kitur. Be to, F. Pakutinskas sakė susiduriantis ne tik su padavėjų stoka, bet ir su darbuotojus viliojančiais konkurentais.

Restorano „Molinis ąsotis” darbuotojai kolegų stengiasi ieškoti savo pajėgomis – samdo pažįstamus žmones, nes esą taip lengviau dirbti.

Nenorėjusi prisistatyti vienoje Palangos kavinių dirbanti moteris pasakojo, kad darbuotojų trūksta ir dėl pačių savininkų požiūrio – žmonės nevertinami, o ilgo bei sunkaus darbo užmokestis nėra didelis ir neretai priklauso nuo darbdavio malonės.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.