Gatvės mada Tekančios saulės šalyje – savotiškas podiumas, atsispindintis populiarių žurnalų puslapiuose, o pasisemti idėjų į Japoniją keliauja net garsiausi Europos mados diktatoriai
„Japonijos jaunimas itin domisi mada ir orientuojasi į pagrindines mados tendencijas, tačiau gatvėje nesutiksi dviejų vienodai atrodančių žmonių. Japonai drąsiai eksperimentuoja ir išranda netikėčiausių derinių. Jų stilius – tai vakarietiškos mados ir japoniškos tradicijos mišinys”, – pasakoja neseniai iš Japonijos grįžusi dizainerė Gabrielė Januškevičiūtė. Ji ir dar keli dizaineriai iš Lietuvos – Aleksandras Pogrebnojus, Vida Simanavičiūtė, Sandra Straukaitė ir Ramunė Strazdaitė su Laura Pavilonyte iš „Baltųjų kandžių” – dalyvavo Japonijoje surengtoje tradicinėje drabužių mados ir dizaino parodoje. Jaunieji Europos dizaineriai turėjo galimybę pristatyti savo kūrybą ir susipažinti su japonų skoniu bei pirkimo įpročiais. Parodos tikslas – supažindinti jaunuosius dizainerius su japonų rinka ir padėti pamažu į ją įsilieti. Per paskaitas buvo pasakojama apie pirkėjų amžiaus grupes, jų finansinį statusą, apie tai, kas uždirba šeimai pinigus ir kas juos išleidžia. „Pasirodo, didžiausios švaistūnės Japonijoje yra namų šeimininkės – jos geriausiai žino, kur dėti pinigus. Pirkti namų šeimininkėms malonu, tai savotiška laisvalaikio leidimo forma”, – įspūdžiais dalijasi Januškevičiūtė.
Japonai vertina kokybę
Pasak Gabrielės, japonai itin išrankūs, nepatikliai vertina nežinomus prekių ženklus ir nelengvai juos įsileidžia. „Mados požiūriu ten Lietuvos niekas nežino. Gali sutikti girdėjusiųjų apie žymiausius sportininkus ar muzikos gurmanų, klausiusių Mikalojaus Konstantino Čiurlionio, bet tai – retos išimtys. Negalime pasigirti garsiais, pasaulyje pripažintais dizainerių vardais, todėl privalėjome pabrėžti savo išskirtinumą, sudominti netikėtomis idėjomis, formomis ar raštais”, – dėsto dizainerė.
Vyresniojo amžiaus japonų stilius gana konservatyvus, o štai jaunimas negaili nei laiko, nei pinigų, nei pastangų, kad išsiskirtų iš minios ir atrodytų originaliai. „Stebėtinai daug dėmesio stiliui skiria vaikinai: jie rūpinasi plaukais, aksesuarais, avalyne, įvairiausiomis drabužius papildančiomis smulkmenomis. Japoniškos pasaulėjautos ir vakarietiškų mados tendencijų dermė atrodo labai savitai ir įdomiai. Jaunimas aksesuarų kruopščiai ieško sendaikčių krautuvėlėse, specialiame rajone galima įsigyti šešto ar aštunto dešimtmečio detalių, kurios nepriekaištingai papildo ir pagyvina drabužius, asmenybei suteikia individualumo”, – kalba Januškevičiūtė. Esą ne veltui garsūs Europos dizaineriai keliauja į Japoniją, kad pasisemtų idėjų iš jaunimo gatvės mados, nes tai – savotiškas podiumas, formuojantis stilių ir tolydžio atsispindintis vakariečių diktuojamose mados tendencijose.
Drabužiai tolsta nuo kūno
Dizainerė japonams pristatė naują rudens ir žiemos kolekciją, kurią suskubo kurti iškart po Vilniuje praūžusios „Mados infekcijos”. Pavasario ir vasaros kolekcijai būdinga spalvų žaismė pasitraukė, vėsiojo sezono metu užleido pozicijas juodai, baltai, pilkai ir nedrąsiai sušmėžuojančioms geltonai ar mėlynai.
O kol kas Januškevičiūtė siūlo pasinerti į vasaros spalvas, jos raštus ir siluetus. Šiemet, anot dizainerės, klesti pastelinių tonų paletė, madingi visi žmogaus odos atspalviai, populiarūs juodos ir baltos deriniai ir jūros tematika: įvairūs mėlyni atspalviai bei dryžiai. Išlieka gėlėti raštai, visi augalinių motyvų piešiniai, dviejų spalvų languotumas.
Spintoje turėtų kabėti daug įvairių ilgių sijonų ir suknelių – nuo mini iki šluojančių žemę. Madingi šortai: net klasikinis kostiumėlis gali būti iš švarkelio ir įvairaus ilgio šortų. „Drabužiai tolsta nuo kūno, laisvėja, suknučių talija kyla iki krūtinės. Pažemintas liemuo jau nemadingas – ir kelnių, ir sijonų juosmuo aukštėja. Tai pabrėžia ir diržai”, – pagrindines mados tendencijas atskleidžia dizainerė.
Pasipuoš kimono
Paprašyta palyginti lietuvių ir japonų stilius Januškevičiūtė sako, kad lengva savo įvaizdį kurti aplinkoje, kur visi juo rūpinasi. Lietuvoje esą nėra žmonių, kurie duotų toną, diktuotų madas ir uždegtų kitus. „Mūsų vadinamosios žvaigždės tėra pilka masė. Visi tik ir kalba apie originalumą ir išskirtinumą, tačiau žmonės, net rengdamiesi madingai, lieka panašūs, nes per mažai dėmesio skiria detalėms. Pravartu žiūrėti „Fashion TV” ar MTV – vietos televizija tik žlugdo skonį”, – įsitikinusi dizainerė.
Į Japoniją ji ketina važiuoti ir kitąmet, o kol kas džiaugiasi nauju pirkiniu – viršutine kimono dalimi iš Tokijo regiono, pigiai nusipirkta sendaikčių krautuvėlėje. Iš tolimojo krašto kimono parsivežė visi Japonijoje svečiavęsi Lietuvos dizaineriai. Artimiausiu metu ketina jais pasipuošti ir susitikę japonų restorane peržiūrėti kelionės fotografijas.