Sėkmingi reisų pertvarkymai lėmė, jog didžiausios Lietuvos kapitalo oro bendrovės „flyLAL” skrydžių vidutinis užimtumas šiemet sausį-balandį, palyginus su tuo pačiu 2005-ųjų metų laikotarpiu, pašoko 9,5 proc. punkto (iki 62,6 procento).
„Nuo pat privatizavimo aktyviai stengiamės normalizuoti finansų srautus bei užtikrinti gerokai efektyvesnę nei iki tol buvusią įmonės veiklą. Jau pradedame matyti šių pastangų rezultatą”, – teigė „flyLAL” generalinis direktorius Arūnas Griškėnas.
Pasak jo, „flyLAL” šiemet pradėjo vykdyti 16 naujų maršrutų, tačiau teko atsisakyti dalies nuostolingųjų. Todėl iš viso skrydžių skaičius per pirmus keturis šių metų mėnesius sumažėjo maždaug 16,3 proc. (arba 269 iki 1385 reisų). Tačiau, anot A. Griškėno, dėl bendrovės veiklos pertvarkymų jai pavyko išlaikyti nedaug tepakitusį keleivių skaičių – jis per šį laikotarpį sumažėjo tik 7,9 proc. (iki 127,5 tūkst. keleivių).
„flyLAL” šiemet vykdė mažiau reisų, tačiau kiekvienu iš jų dėl didesnio užimtumo skrido vidutiniškai daugiau keleivių”, – pabrėžė bendrovės vadovas.
Bendrovės duomenimis, per pirmus keturis mėnesius labiausiai išaugo reisų į Londoną užimtumas – net 36 proc. punktais (iki 60,2 proc.), antras pagal šį rodiklį – Amsterdamas (padidėjo 30,5 proc. punkto iki 61,6 procento).
Pasak „flyLAL” atstovų, efektyvesnę bendrovės veiklą lemia ir vasarį pradėjusi veikti bilietų pardavimo internete sistema. Per ją bilietus perka daugiau nei kas trečias „flyLAL” keleivis. Bendrovės skrydžių populiarėjimui įtakos taip pat turėjo naujų reisų iš Palangos oro uosto atidarymas bei šiemet kovą vidutiniškai 7 proc. sumažintos kelionių lėktuvu kainos.
Siekianti sureguliuoti finansinius srautus „flyLAL” šiemet ženkliai investavo į bendrovės veiklos modernizavimą, paslaugų asortimento plėtrą.
Pasak A. Griškėno, dar pernai metų pabaigoje buvo sudarytas investicinis planas, kurio yra laikomasi siekiant sustiprinti bendrovės pozicijas rinkoje.
„Bendrovė, moderniau ir efektyviau organizuodama paslaugas, paskatino didesnį vartotojų susidomėjimą bei pateisino jų kokybės lūkesčius, o tai lėmė ir didesnį lėktuvų užimtumą”, – teigė „flyLAL” vadovas.
Pasak A. Griškėno, „flyLAL” taip pat principingai siekia išlaikyti aukščiausius skrydžių saugumo standartus bei aktyviai vystyti įvairias pelningas veiklos sritis. Todėl viena iš strateginių jos investicijų – bendrovės antrasis techninės orlaivių priežiūros angaras, kuris pradėdamas statyti jau šiemet. Per artimiausiu 2 metus į „flyLAL Technics” veiklos plėtrą planuojama investuoti per 16 mln. litų.
Per pirmus 4 š.m. mėnesius aviakompanija aktyviai pildė savo įsipareigojimus kreditoriams, dar iki jos privatizavimo suteikusiems įmonei ilgalaikias paskolas. Bankams šiuo metu „flyLAL” anksčiau laiko jau yra grąžinusi maždaug 12 mln. ir iki metų galo planuojama gražinti dar 5 mln. Litų.