AB „Lietuvos avialinijos” valdoma kompanijos „LAL investicijų valdymas”, šiuo metu besideranti su potencialiu investuotoju – švedų aviakompanija „FlyMe Europe” – dėl 33 proc. akcijų paketo pardavimo, svarsto galimybę aviakompaniją „flyLAL” valdyti savarankiškai.
Pasak „flyLAL” generalinio direktoriaus Arūno Griškėno, „FlyMe Europe” siūlomos sąlygos nelabai tenkina aviakompanijos „flyLAL” lūkesčių ir privatizavimo sutarties įpareigojimų.
„Nepaisant privačiai valdomos „flyLAL” finansinių interesų, pagal privatizavimo sutartį, aviakompanija turi atlikti įsipareigojimus valstybei. Mes negalime jų ignoruoti. Todėl, jei švedų derybininkai nesutiks pagerinti dabartinio pasiūlymo sąlygų ir akcijų pirkimo procedūros sąlygų, neatmetama galimybė, kad derybų sutartis bus nutraukta, o derybos „užšaldytos” neribotam laikui”, – teigė A. Griškėnas.
Švedų aviakompanija „FlyMe Europe” siekia įsigyti 33 proc. aviakompanijos „flyLAL” akcijų paketo. Tačiau vykstant deryboms dėl akcijų pardavimo „flyLAL” valdanti kompanija „LAL investicijų valdymas” abejoja ar akcijų pardavimas švedų siūlomomis sąlygomis būtų naudingas „flyLAL”.
Pasak A.Griškėno, vienas svarbesnių motyvų, kodėl „FlyMe Europe” ketina įsigyti dalį „flyLAL” – lietuvių aviakompanijos technikos departamento patirtis.
„FlyMe Europe” suinteresuoti dalyvauti techninio departamento valdyme ir siekia, kad orlaivių priežiūrą „flyLAL” teiktų jai su didesnėmis nuolaidomis”, – teigė A.Griškėnas.
Manoma, kad pernelyg dideli įsipareigojimai vienai iš aviakompanijų tokiomis sąlygomis, kurios yra siūlomos, tikėtina, gali lemti santykius su kitais partneriais ir klientais.
Pasak A.Griškėno, kitos kompanijos, kurios naudojasi su „flyLAL Technics” prekės ženklu veikiančio departamento paslaugomis, taip pat galėtų pradėti reikalauti išskirtinių sąlygų.
„Tai susilpnintų „flyLAL” pozicijas rinkoje, todėl manome, kad akcijų pardavimas esamomis sąlygomis galėtų pakenkti bendrovei”, – teigė „flyLAL” valdybos narys Gediminas Žiemelis.
Anot jo, po privatizavimo veržliai veiklą pertvarkančios bendrovės vertė kyla. Tai, pasak G. Žiemelio, iliustruoja ir finansinių rezultatų prognozės: kartu su technikos departamentu įmonė 2008 m. planuoja uždirbti ne mažiau nei 8 mln. Lt, o 2009 m. – ne mažiau nei 11 mln. Lt grynojo pelno.
Šiuo metu statomas antras lėktuvų techninio aptarnavimo angaras. Manoma, kad jis pagerins bendrovės finansinius srautus, todėl norima pasirinkti partnerius pačiomis naudingiausiomis finansinėmis sąlygomis.
„flyLAL” technikos departamentas yra didžiausias lėktuvų techninio aptarnavimo centras Baltijos regione. Su prekės ženklu „flyLAL Technics” veikiantis departamentas atlieka lėktuvų remonto ir priežiūros darbus „flyLAL” lėktuvams „Boeing 737-500” bei „Saab-2000”. Taip pat „flyLAL Technics” aptarnauja ir tokias kompanijas kaip „airFrance / regional”, „Siberia”, „airBaltic”, „Georgian Airways”, „AeroSvit”, „SkyExpress”, „Pulkovo” ir kitas. Ilgalaikę sutartį lėktuvų priežiūrai bei remontui sudaryti ketina ir aviakompanija „FlyMe Europe”.
„flyLAL” bendrojo kodo partneriai yra tokios žinomos aviakompanijos kaip KLM, „Aeroflot”, „FinAir”, IBERIA, „SM Brussels” ir „Pulkovo”. Lėktuvus iš „flyLAL” nuomoja „FlyMe Europe”, Italijos turizmo kompanijos.
Pasak A. Griškėno, bendrovės finansiniai srautai normalizuojasi. „Po privatizavimo jau grąžinta nemaža dalis skolų. Planuojame, jog iki š. m. pabaigos bendrovė pradės dirbti pelningai”, – sakė jis.
„flyLAL” pardavimai smarkiai išaugo įdiegus interneto pardavimo sistemą, kuria nuperkama per 36 proc. bilietų.