AB „Smiltynės perkėla” pertvarko praleidimo į keltus sistemą, kuri bendrovei kainuos apie 200 tūkst. litų.
Darbus ketinama baigti iki sezono pradžios, birželio 1-osios.
Ta pačia sistema nieko nekeičiant bus galima naudotis ir tuomet, kai Lietuvoje bus įvestas euras.
Nauji bilietai storesni
Senajai praleidimo į keltus sistemai jau treji metai. Anuomet skelbtą konkursą tokiai sistemai įdiegti, žinia, laimėjo bendrovė, pasiūliusi mažiausią kainą. Todėl buvo panaudota pigiausia įranga – pavyzdžiui, jos davikliai reaguoja į rūką, lietų, saulę ir t.t.
Atsižvelgiant dar ir į tai, kad būtina ruoštis ir euro įvedimui, bendrovė nusprendė pertvarkyti pasenusią sistemą. Senieji kasos aparatai keičiami naujais, tad nebereikės saugoti ir archyvuoti jų juostų. Bus kompiuterizuota apskaitos sistema, kurios duomenys tiesiogiai perduodami buhalterijai.
Naujų kasos aparatų juostos brangesnės, užtat keltų keleiviai šiemet gaus beveik dvigubai storesnius bilietus nei anksčiau. Tačiau, kaip ir pernai, jie kainuos 1,5 lito, t.y. nebus branginami.
Suremontuotą barą nuomos
Pasak „Smiltynės perkėlos” direktoriaus Algirdo Žukausko, bendrovė nesuinteresuota daryti didelių investicijų senojoje perkėloje, nes ruošiamasi jos keltus iškelti iš Danės upės į AB „Klaipėdos laivų remontas” nuomojamą teritoriją, prie 27 krantinės. Tad reikės lėšų normaliai infrastruktūrai naujoje vietoje įrengti.
Tačiau senojoje perkėloje viskas, kas būtina keleivių patogumui, bus padaryta. Pavyzdžiui, buvusiame dispečerinės pastate yra sudarytos sąlygos kelto laukiantiems žmonėms prisiglausti blogomis oro sąlygomis.
Naujojoje perkėloje jau baigtos remontuoti buvusio baro patalpos, sudėti nauji langai. Tiesa, abejota, ar apskritai ten baras yra reikalingas, nes keltai greitai plaukia, jų nereikia ilgai laukti. Vis dėlto nuspręsta, kad žmonėms bus patogiau, jei perkėloje bus kur nusipirkti atsigerti.
Suremontuotas baro patalpas tikimasi išnuomoti verslininkams. Kitą savaitę žadama skelbti konkursą ir ieškoti baro nuomininkų. „Smiltynės perkėlos” vadovybė norėtų, kad atnaujintas baras duris atvertų birželio 1 dieną.
Taikytasi prie krantinės
A. Žukausko teigimu, naujasis keleivinis keltas į Klaipėdą iš Bulgarijos turėtų būti atplukdytas rugpjūčio mėnesį. Šiuo metu jau suvirintas jo korpusas ir panaudota 50 proc. laivui statyti skirtų lėšų. Ko gero, po svaitės „Smiltynės perkėlos” direktoriui teks vykti į Bulgariją pasirašyti panaudotas lėšas patvirtinančius dokumentus ir sutvarkyti tolesnio finansavimo reikalus.
Iš pradžių planuota naują keltą švartuoti prie 27-osios krantinės. Tačiau paaiškėjus, kad dar greitai to padaryti nebus galima, kad dar kokius metus ar net ilgiau reikės švartuoti naująjį keltą senoje vietoje Danės upėje, teko padaryti kai kuriuos pakeitimus techniniame kelto projekte, kad jis galėtų būti švartuojamas šoniniu bortu, t.y. kad jis turėtų šonines apareles. Keltą švartuojant prie 27-osios krantinės jos nebūtų buvusios reikalingos.
Padarius pakeitimus techniniame kelto projekte, manoma, kad naujasis keltas bus labai patogus keleiviams įlipti ir išlipti. Jam prisišvartavus senojoje perkėloje šonu, bus nuleistos dvi šoninės aparelės, per vieną keleiviai išlips, per kitą sulips.
Be abejo, dėl pakeitimų techniniame projekte kelto kaina šiek tiek padidėjo, tačiau, A. Žukausko teigimu, numatyta 12 mln. Lt suma nebus viršyta.
Nespėja išgirsti informacijos
Praėjusį savaitgalį, per tris poilsio dienas, vien tik iš Neringos pusės į Klaipėdą perkelta 1,5 tūkst. autotransporto priemonių. Keleivių per tas tris dienas perkelta 11 tūkst. Šiandien naujojoje perkėloje taip pat tikimasi didelio mašinų srauto.
Jau šiandien naujosios perkėlos klientai susipažins ir su viena iš šio sezono naujovių. Nuo šiol čia visa informacija apie tai, kaip reikia elgtis keltuose, žmonėms naujojoje perkėloje bus pranešama ne plaukiant keltu, kaip būdavo anksčiau, o per radijo imtuvus krante. Mat dabar, kai čia keltai plaukia tik 1,5 minutės, žmonės nespėja išgirsti, kas sakoma, tad tai daryti nebeverta. Ateityje tai bus daroma ir senojoje perkėloje.
Beje, gegužės 2 d. „Smiltynės perkėlos” valdyba patvirtino naują bendrovės traukinukų bilietų kainą. Pernai važiavimas traukinuku kainavo 1 litą, o šiemet kainuos 2 litus. Kadangi kuro kainos per dvejus metus išaugo 60 proc., bendrovė priversta didinti šios pramogos kainas. Šiemet vienas traukinukas veš žmones į Lietuvos jūrų muziejų, o kitas – iš senosios perkėlos į pliažus.