Daugelį prekių per 14 dienų galintys pakeisti kitomis, žmonės nesupranta, kodėl ši vartotojų teises apsauganti taisyklė negalioja ir vaistinėje. Vaistininkai nepriima medikamentų atgal ir nekeičia jų kitais.
Katarakta sergantis klaipėdietis užsuko į vaistinę paprašyti tinkamų lašiukų akims. Vaistininkė pa-rinko tokius, kurie kaipmat turėjo palengvinti akių skausmą.
Grįžęs namo, žmogus pamatė, jog lygiai tokius pat lašiukus jau buvo pirkęs anksčiau, bet jie ne ką padėjo.
Apsisukęs sugrįžo į vaistinę, tikėdamasis, kad medikamentą pavyks grąžinti arba bent jau pakeisti kitu. Tačiau vaistininkė tikino neturinti teisės to daryti.
Ar ji teisi?
Bendrovės „Eurofarmacijos vaistinės” valdybos pirmininkas Ignas Staškevičius „Klaipėdai” apgailestavo, kad žmonės iš tiesų negali grąžinti per klaidą nusipirktų vaistų į vaistines. Tai draudžia prieš ketverius metus išleistas sveikatos apsaugos ministro įsakymas. Jame yra nurodyta, kad vaistai, išskyrus naikintinus, iš gyventojų atgal į vaistinę nepriimami ir kitais vaistais nekeičiami.
„Suprantame, kad žmonėms tai gali kelti nepatogumų. Bet šiuo atveju labai svarbus saugumas. Vaistininkas negali žinoti, kaip tas vaistas buvo laikytas, pavyzdžiui, ar nebuvo padėtas saulėje. Vaistininkas atsakingas už parduodamą vaistą, jo kokybę. Tad jei vaistai būtų priimami atgal, vaistininkai negalėtų garantuoti saugumo kitam tą patį vaistą perkančiam asmeniui”, – sakė I.Staškevičius.