Garantijos pažadai gali būti melas

Nuolat skanduojamas kelerių metų automobilių garantinis aptarnavimas neribojant ridos dažnai būna tik pigus reklamos triukas.

Sutartyse yra tokių punktų, kad netgi pradėjus varvėti alyvai, atsiradus vibracijai salone ar tarpams tarp automobilio skardų, garantinis aptarnavimas nebus taikomas.

Juodasis humoras

Pavasarį ir vasarą daugiau parduodama naujų automobilių. Viliodami klientus automobilių salonai pažeria gausybę pažadų ir dovanų.

Tarp populiariausių viliojimo šūkių yra tai, kad automobiliui taikoma dvejų, trejų ar net penkerių metų garantija neribojant ridos.

Ilgiausią garantinį laikotarpį pažada azijietiškos automobilių kompanijos.

Šių kompanijų garantinio aptarnavimo sutartyse įrašyta netgi anekdotų skyreliui tinkamų nuostatų. „Garantija negalioja:

jeigu yra mažas tepalo pralaidumas per tarpines ir tai nesukelia spartaus tepalo lygio mažėjimo;

jei tarp skardinių detalių yra tarpų, kurie atitinka kompanijos leistinas normas;

atsiradus labai silpnam ar žemam garsui arba vibracijai, kuri nekenkia automobilio kokybei ir eksploatacijai;

jei yra plika akimi nematomų dažų, chromuotų ir apdailos detalių išorinių pažeidimų.”

„Garantija taikoma nuo automobilio kėbulo kiauryminio prarūdijimo.”

Tiesa tarp eilučių

Automobilio garantinio aptarnavimo sutarties turinys didele dalimi priklauso ir nuo to, iš kokio salono ir gamintojo buvo pirktas automobilis.

„Jaguar”, „Land Rover”, „Volvo”, „Renault” ir „Dacia” prekiaujančios bendrovės „Sostena” parduoto „Renault Trafic” automobilio garantijoje nurodyta, kad ji galioja 24 mėnesius nepaisant nuvažiuotų kilometrų.

Tačiau kitoje pastraipoje nurodoma, kad „Garantija netaikoma: keičiant normaliai pagal nuvažiuotų kilometrų skaičių susidėvėjusias eksploatuojant automobilį detales”.

Nepraėjus nė metams, sugedo to automobilio guoliai ir šarnyrai.

„Sostenos” servise automobilio savininkui buvo pasakyta, kad šioms detalėms netaikomas dvejų metų garantinis aptarnavimas be ridos apribojimų. Už jų remontą reikėjo mokėti iš savo kišenės.

Sutartyje nebuvo nurodyta, kurioms detalėms negalioja nurodytas garantinis aptarnavimas.

Japonijos automobilių gamintojas „Toyota” garantinio aptarnavimo knygelėje konkrečiai nurodo, kokioms detalėms netaikomas garantinis aptarnavimas arba jis yra trumpesnis, nei viešai deklaruojama.

Pasak „Solorinos” generalinio direktoriaus Antano Bartkėno, „Toyotos” kompanija nebando taupyti garantijų sąskaita, visus garantinius darbus atstovas atlieka net esant garantijos ribai.

Bendrovės mechanikams už nedažnai pasitaikančius reklamacinius darbus mokamas didesnis užmokestis.

Garantija negalioja

„Sostenos” automobilių pardavėjas Vaižgantas Žičkus teigė, kad garantinis aptarnavimas netaikomas nusidėvinčioms detalėms, tokioms kaip padangos, guoliai, šarnyrai.

„Būna, kad žmogus atvažiuoja ir sako, kad kliba šarnyras. Jei vienas šarnyras akivaizdžiai kliba, o kiti sveiki, tai galima manyti, jog buvo įdėta brokuota detalė. Tokiu atveju garantija bus taikoma.

Tačiau jei visi keturi šarnyrai vienodai susidėvėję, tada galima manyti, kad automobilis buvo eksploatuotas ekstremaliomis sąlygomis. Tuomet garantija nebus taikoma”, – teigė V.Žičkus.

Anot jo, reikia atsiminti, kad garantija taikoma tik tuomet, kai aptinkamos gamykloje įdėtos brokuotos detalės ar automobilis buvo neteisingai surinktas.

Yra tokių automobilio mazgų, kuriuos „Renault” ne patys gamina, o perka iš kitų gamintojų. Tuomet garantija taikoma tokia, kokią nurodo tų mazgų gamintojai. „Sostenoje” guolių amortizatorių garantija gali būti trumpesnė nei automobilio.

Skųstis vengia

Dėl automobilio netinkamo techninio ir garantinio aptarnavimo sutarties pagalbos nesilaikymo galima kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją.

Fiziniam asmeniui inspekcija pagelbės nemokamai. Juridiniams asmenims paslauga kainuos pagal inspekcijos darbo įkainius ir sugaištą laiką.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyresnysis valstybinis inspektorius Mamertas Krauleidys teigė, kad, esant nesutarimų su automobilių platintojais ar gamintojais, teisybei rasti reikės daug laiko ir kantrybės. Pasitaiko atvejų, kai jiems išspręsti prireikia net trijų mėnesių.

Gal todėl į inspekciją dėl brokuoto automobilio šiemet kreipėsi tik vienas žmogus. Jam kilo klausimų dėl rūdžių.

M.Krauleidys įspėjo, kad prieš pasirašant būtina perskaityti pirkimo ir pardavimo sutartį.

Būna, kad sutartyje nurodomi visiškai kitokie punktai nei buvo prieš tai aptarta su vadybininku žodžiu.

Pirkėjui buvo pažadėtas dvejų metų garantinis aptarnavimas be ridos apribojimų. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad sutartyje įrašytas tik trijų mėnesių terminas. Tokiu atveju pagelbėti jau niekas nebegalėjo, komentavo inspektorius.

Valstybinė ne maisto produktų inspekcija pataria:

• Niekada nepasirašykite sutarties jos neperskaitę ir atkreipkite dėmesį į sutarties sąlygas, kurios gali būti nesąžiningos ar neprotingos.

• Visuomet išsaugokite pirkimo kvitus, sutartis ir garantijas.

• Saugokite visų siunčiamų laiškų kopijas.

• Būkite ramus ir teisingas, bet tvirtas ir išlikite ryžtingas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.