Intriguojančioji penktoji „Sonata”

Pietų Korėjos automobilių gamintojai lipa ant kulnų konkurentams Europoje

„Hyundai Motor Co” pasiekimai pradeda dominti ne tik automobilių pramonės apžvalgininkus ir makroekonomikos ekspertus, bet ir rimtai intriguoti eilinius vairuotojus. Vokietijoje buvo atliktas nedidelis eksperimentas, kurio metu žmonių prašyta atspėti, nuo kokios kompanijos konvejerio galėtų būti nuriedėjęs klasikinių formų ir proporcijų sedanas su paslėptais skiriamaisiais ženklais. Atsakymai greičiausiai gerokai pamalonino „Hyundai” vadovus, nes naujojo vidutinės klasės sedano „Sonata NF” autorystę kai kas mėgino priskirti pačią geriausią reputaciją ir skambiausius vardus turintiems mašinų gamintojams.

Bandant šį modelį Lietuvos keliuose taip pat teko patirti neįprastą kitų eismo dalyvių susidomėjimą. Ypač smalsus pasirodė vienas 5 klasės BMW ekipažas, persisvėręs pro langą ir puolęs fotografuoti vėlų vakarą sostinės gatvėmis riedančią „Sonata NF”. Iš tiesų automobilis to vertas.

20 tobulinimo metų

Pirmoji „Sonata” pasirodė dar 1985 metais ir jau tuomet sulaukė pakankamai daug dėmesio bei sėkmės. Solidžiais pardavimų kiekiais negalėjo skųstis ir visos vėlesnės „Sonata” kartos, todėl išleisdami penktąjį kardinaliai atnaujintą vidutinės klasės modelį „Hyundai” strategai nepasikuklino – greta oficialaus vardo jie pridėjo raides NF, šifruojamas kaip NEVER ENDING FAME (angliškai – „Niekada neblėstanti šlovė”).

Gamintojų teigimu, naujoji „Sonata” buvo kuriama beveik keturis metus, kol sedano išorė ir interjero dizainas pasikeitė neatpažįstamai ir niekuo neprimena savo pirmtako. Naujasis „Hyundai” flagmanas įgavo griežtą tvirto, bet kartu elegantiško automobilio siluetą.

„Nesenstantis stilius, erdvus salonas, saugumas ir aukšta vertė” – tokiais esminiais kriterijais vadovavosi „Sonata” kūrėjai, siekdami patraukti tiek Europos, tiek ir Amerikos šalių vairuotojus. 4800 mm ilgio, 1832 mm pločio bei 1475 mm aukščio sedanas ankstesnį modelį pranoko visais automobilio dydžio parametrais, išskyrus aukštį.

Viena svarbiausių „Sonata” naujienų – du nauji, pažangiomis technologijomis paremti varikliai, kuriuose sėkmingai suderintas optimalus galingumas ir nedidelės degalų sąnaudos. Pirmasis rikiuotėje – vidutinio dydžio aliuminis keturių cilindrų 2.4 litro darbo tūrio, 162 AG pajėgumo „Theta” variklis (komplektuojamas su 5 laipsnių mechanine ir 4 laipsnių adaptyvine automatine H-MATIC tipo transmisijomis) su kintamų vožtuvų atidarymo fazių sistema CVVT, užtikrinančia aukštą jėgainės galingumą esant ir aukštiems, ir žemiems sūkiams. Nerūdijančio plieno variklio paskirstymo veleno grandinė užtikrina tylų variklio darbą ir jo ilgaamžiškumą. Jėgainės vibracijos ir triukšmingumo lygį dar labiau sumažina hidraulinės variklio tvirtinimo pagalvės.

Beje, šis jėgos agregatas buvo sukurtas bendradarbiaujant su strateginiu kompanijos partneriu „DaimlerChrysler”.

Galingesnė „Sonata NF” versija bus komplektuojama su pirmąja naujos „Hyundai” variklių kartos 3.3 litro darbo tūrio, 235 AG pajėgumo „Lambda” tipo jėgaine. Aliumininį cilindrų bloką ir galvutę turinčiame variklyje taip pat įdiegta moderni kintamų vožtuvų fazių sistema CVVT, nerūdijančio plieno paskirstymo veleno grandinė, kintamo įsiurbimo sistema bei kiti pažangūs techniniai sprendimai. Artimoje ateityje bus pristatyta modelio versija su ekonomišku 2.0 l darbinio tūrio, keturių cilindrų dyzeliniu VGT varikliu.

Lietuvoje bandymams buvo pateiktas modelis su silpnesniuoju varikliu. Pirmasis įspūdis – motoras pakankamai ekonomiškas ir dinamiškas, tačiau gal kiek pernelyg choleriškai reaguojantis į akseleratoriaus paspaudimus ir sėjantis abejones dėl vairuotojo patyrimo.

Komplektacija turtinga

„Hyundai Sonata NF” standartinės komplektacijos saugumo arsenale – 6 saugos oro pagalvės. Aktyviajam sedano saugumui tarnauja stabdžių antiblokavimo sistema ABS su stabdymo jėgos paskirstymo sistema EBD, reguliuojamo aukščio priekiniai saugos diržai su įtempikliais ir įtempimo jėgos ribotuvais, vairo stiprintuvas, centrinis durų, nuo išlaužimo apsaugoti durų užraktai, elektra valdomi šoniniai langai, šildomos priekinės sėdynės, oro kondicionierius, integruotas radijo imtuvas su MC ir CD MP3 grotuvais, šildomas priekinis stiklas ir kita gausi įranga.

Brangesnėje sedano versijoje montuojami aktyvūs priekinių sėdynių galvos atlošai bei elektroninė stabilumo programa ESP. Prie išskirtinio klasėje „Sonata” saugumo ne mažiau prisideda ypatingai tvirta, atspari sukimui kėbulo konstrukcija su smūgio energiją efektyviai absorbuojančiomis deformacijos zonomis, pažangi kelio nelygumų amortizacijos sistema, krumpliastiebinio tipo vairo stiprinimo mechanizmas su smūgio energiją absorbuojančia vairo kolonėle bei efektyviai veikiantys diskiniai stabdžiai.

„Hyundai Sonata NF” – ypatingai žemu triukšmingumo lygiu pasižymintis automobilis. Tai ilgų automobilio bandymo valandų aerodinaminiuose tuneliuose, keliuose bei techninėse laboratorijose rezultatas. Ištobulinus sedano porėmį, kėbulo konstrukciją, automobilio viduje menkai girdimas variklio darbo bei vėjo keliamas triukšmas.

Bazinis „Hyundai Sonata NF” modelis Lietuvoje kainuoja apie 59 tūkst. litų ir pretenduoja į bene geriausią kainos kokybės santykį siūlančio šios klasės automobilio titulą.

Titulų medžioklė

Remiantis pagal Pietų Korėjos vyriausybinę lengvųjų automobilių saugumo programą atliktais testais, naujasis „Hyundai Sonata NF” sedanas iš visų šalyje gaminamų automobilių pripažintas saugiausiu.

Transporto ministerijos duomenimis, šio „Hyundai” modelio saugumo įranga, įskaitant priekines ir šonines saugos oro pagalves, stabdymo sistemą, įvertinta aukščiausiu balu. Vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio saugumui priešpriešinio smūgio atveju suteiktos 5 žvaigždutės. Šoninio smūgio testuose prestižinės klasės sedanas ir vėl buvo nepralenkiamas. Iš visų testuotų automobilių vienintelė „Hyundai Sonata NF” įvertinta 5 žvaigždutėmis. Automobilio stabdžių sistema nepriekaištingai veikė tiek sausame, tiek šlapiame keliuose.

„Šio automobilio saugumo rezultatai reikšmingi jau vien dėl to, kad automobilyje įdiegtos mūsų šalies saugumo technologijos, – džiūgavo „Hyundai Motor Co.” atstovai. – Naujausi automobilių pirkėjų lojalumo tyrimai yra labai palankūs mūsų kompanijai ir tai iš dalies galima pagrįsti aukštu automobilių saugumu”.

Autoritetinga JAV rinkos tyrimų agentūra „J.D.Power and Associates” paskelbė naujausią automobilių pirkėjų lojalumo tyrimą. Jame apklausta per 171 tūkst. automobilių savininkų. 57,6 proc. apklaustų „Hyundai” automobilių vairuotojų ateityje įsigytų tik to paties gamintojo automobilius. Tai gera naujiena kompanijai, lygiai prieš metus tame pačiame tyrime užėmusiai septintą vietą.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.